ایسنا نوشت: یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آماری از قربانیان آلودگی هوا در شهر تهران، گفت: در تهرانی زندگی می‌کنیم که قربانیان آلودگی هوا معادل سقوط یک ایرباس 500 نفره در هر هفته است.

مجید فراهانی در هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در تذکری در پی ارائه گزارش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: انتظار این بود که امروز برنامه عملیاتی به شکل مدون توسط رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ارائه می‌شد که وظایف هر یک از دستگاه‌ها در آن مشخص شده باشد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست موظف بود برابر قانون ظرف مدت 10 سال شرایط هوا را به کیفیت سالم و قابل تنفس می‌رساند. این در شرایطی است که طرح جامع حمل و نقل شهر تهران نیز به تصویب رسیده است.

فراهانی ادامه داد: متاسفانه در تهران بر اساس آمار در سال 1384 بیش از 10 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا کشته شده‌اند که در سال 1395 این رقم به بیش از دو برابر افزایش یافته است. این بدین معناست که در تهرانی زندگی می‌کنیم که هفته‌ای یک ایرباس 500 نفره در آن سقوط می‌کند و کسی به آن توجهی ندارد. تهران جزو سه شهری که بدترین کیفیت هوا را دارد قرار گرفته است.

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اصل 50 قانون اساسی، گفت: از ریاست سازمان حفاظت محیط زیست مواردی همچون تهیه فهرست جامعی از مواد آلاینده و اعمال ساز و کار ممنوعیت انتشار این آلاینده‌ها، تهیه استانداردهای انتشار آلاینده‌ها در دو سطح ملی و محلی، توجه ویژه به تغییر مبلمان شهری از خودرومحور به زیست محور با محوریت دوچرخه را خواستارم.

وی افزود: باید گسترش حمل و نقل ریل محور و تغییر مبلمان شهری از خودرومحور به زیست محور با محوریت دوچرخه در دستور کار قرار گیرد؛ اما چرا دولت سهم خود را در این حوزه‌ها پرداخت نمی‌کند؟

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =