رئیس شورای شهر تهران در نشست خبری در نمایشگاه مطبوعات به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در نشست خبری خود در نمایشگاه مطبوعات در پاسخی به این سوال که تهران ششمين شهر پراسترس جهان است عنوان کرد: البته باید ببینیم اين طبقه‌بندى‌ها چقدر مستند هستند، من نمی‌توانم اين آمار را تابيد كنم اما تهران بايد براى شهروندانش دلپذير باشد و مردم در آن احساس راحتی كنند.

او ادامه داد: برخى از مسائل است مثل ترافیک و آلودگی هوا وجود دارد كه تهران را مى رنجورد این مسائل راه حل هاى زيادى دارد كه بايد اجرا شود.

او در رابطه با این راه حل‌ها توضیح داد: مهمترين عامل آلودگى هوا سوخت فسيلي است كه به دليل ارزانى از آن استفاده مى شود و راه حلى مشخص این است که بايد مصرف سوخت را پايين بیاوریم و براى اين کار بايد به سمت حمل و نقل عمومى برويم كه سوخت مصرف نكند یعنی حمل و نقل ریلی.

هاشمی افزود: بايد كارى كنيم كسى كه خودو دارد هم از اين سيستم استفاده کند.

رئیس شورای شهر در ادامه گفت: سيستم اتوبوسرانى ما كه بايد ٥ ميليون سفر باشد هم بايد باید باشد، پس بايد هزينه‌های زيادى بدهيم تا بخش زيادى از این مسائل حل شود.

او در رابطه عوامل دیگر ایجاد آلودگی هوا گفت: مسائل ديگرى مثل كاميون و صنايع هم است كه بايد با آن برخورد كنيم.

رئیس شورای شهر تهران در رابطه با استفاده ار انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: الان شهرهاى ديگر دارند برق محور مى‌شوند براى توليد برق هم بايد به سمت انرژى تجديدپذير برويم، اين ها همه راه حل‌هايى است كه اعتبار و نقدينگى لازم دارد.

هاشمی در پاسخ به سوالی در رابطه با نحوه تامین هزینه‌های شهرداری تهران گفت: آقاى نجفى دو ستاد را هماهنگ كرده كه مشغول بررسى درآمدزايى است، اميدوارم از اين ستاد بتواند به سوال شما پاسخ دهد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به اعتراض یکی از حضار درباره تغییرکاربری زمینی در پاسداران و ضرب و شتم مردم با اشاره به اینکه نمی‌تواند به این سوال پاسخ مطبوعاتی دهد عنوان کرد: من از این بابت متاسفم، همكاران من هم در شورا هم به اين موضوع پرداختند، اين درد تهران مضمن است خيلى جاها پارك است و شهردارى براى پول آن را واگذار كرده است.

هاشمی افزود: شهردارى تهران بر اساس قانون بودجه اى كه هر سال تصويب مى شود درآمد كسب مى كند، بايد شش ماه بعد از هزينه كرد تفريق بودجه خود را ارائه کند. ما اخيرا در شهردارى از سازمان هاى حسابرسى استفاده می‌كنيم ولى هنوز جا دارد تا به نظارت مجلس بر دولت برسيم، نظارتی که خودش هم کامل نیست.

او ادامه داد: مى شود گفت نظارت جدى‌ای بر شهردارى وجود دارد ولى شفاف نيست.

رئیس شورای شهر در رابطه با رای دادن مردم به اصلاح طلبان در شهرهای مختلف گفت: اينكه مردم نظراتى را مى پسندند و به نظراتى راى نمى دهند به خودشان مرتبط است، ولی من فكر كنم مردم دوست دارند تفكرات مختلفى بالاى سر آنها باشد.

او ادامه داد: اگر مردم به چنین لیستی رای دادند یعنی فكر كردند که حقشان پايمال شده است، شعارهاى داده شده توسط اصلاح طلبان هم بسيار مهم بوده.

هاشمی در رابطه با حاشیه نشینی گفت: شهر تهران با زيرساخت هايى كه دارد جذاب است، بر اساس آخرين طرح جمعيت تهران تا اين تاريخ بايد ٨-٩ ميليون باشد حال مى بينيم جمعيت تهران به این میزان نرسيده است ولى اين جمعيت به دليل گرانى به حاشيه رفته و اين باعت شده تهران ٦١ شهر و ١٠٠ روستاى حاشيه اى داشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: يكى از مشكلات تهران اين است كه با حاشيه ١٥ ميليون جمعيت دارد ولى قوانين اجازه نمى دهد شورای شهر در اين شهرهای حاشیه‌ای دخالت كند.

هاشمی در رابطه با شهرهای حاشیه‌ای افزود: اين شهرها امكانات ندارند و روزانه ٧٠٠،٨٠٠ هزار خودرو وارد تهران مى شود اين موضوع را در ٧ كلانشهر ديگر ايران هم وجود دارد.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره اقداماتی که شورا برای جلب اعتماد مردم قرار است انجام دهد با اشاره به اینکه باید شورا صداقت داشته باشد افزود: ولى اينكه توان تحربى و اجرايى داريم هم بايد توجيه كنيم، به هر حال شوراى شهر كه سوپرمن نيست و نمى تواند برخى مسائل را حل کند.

او در ادامه افزود: بحث تعطيل شدن خط ٧ كه در شوراى قبل وجود داشت كه این خط ناامن است، شوراى شهر جديد و شهردارى هم به اين نتيجه رسيدند كه اين خط ناامن است و بايد امن شود.

هاشمی افزود: اين را از مشاور طرح كه حاضر نشده نامه ايمن بودن طرح را قبول کند بپرسيد.

هاشمی در رابطه با اتمام پروژه‌ی مترو تهران گفت: خطوطى كه الان ادعا شده تمام شده هم هنوز تجهيز نشده است، ما بايد هر ٢ دقيقه مترو بفرستيم به همین دلیل نمى توانيم بگوييم ساخت خطوط مترو تمام شده است.

هاشمی در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت معلولین تهران گفت: سالم‌سازى محيط براى معلولين قانونی است اين قانون در ايران ١٠ درصد و در تهران ٣٠ درصد اجرا شده است، من همينجا از آقاى نجفى مى خواهم اين موضوع را پیگیری كند.

او همچنین با اشاره به اینکه قصد تعدیل نیرو ندارند گفت: ولی بر اساس چارت شورا، تنها باید 140 نفر پرسنل داشته باشیم اما متاسفانه به دلیل انباشت نیرو حالا 500 نیرو داریم.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =