مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی در خصوص عملکرد اداره کل در شهرستان های آشتیان، تفرش و فراهان، گفت: تا کنون در سه شهرستان آشتیان،تفرش و فراهان ۳۳ پروژه مرمتی، اکتشافی و پژوهشی به انجام رسیده و ۱۲۲ اثر ثبت شده است.

به گزارش خبرآنلایت، سید محمد حسینی افزود: از این تعداد پروژه سهم شهرستان فراهان ۱۶، شهرستان تفرش ۱۲و آشتیان ۵ پروژه است. همچنین از آثار تاریخی ثبت شده شهرستان آشتیان ۲۴، تفرش ۴۶ و فراهان ۳۹ اثر را به خود اختصاص داده اند.
او ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان در حوزه صنایع دستی اقدام به احداث یک بازارچه دائمی صنایع دستی در هر شهرستان کرده که از این میان بازارچه شهرستان آشتیان با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان آماده افتتاح و بهره برداری است. بازارچه صنایع دستی فراهان نیز با ۳۰ درصد پیشرفت روبرو بوده به زودی به بهره برداری خواهد رسید. در خصوص شهرستان تفرش نیز زمین مورد نیاز برای احداث بازارچه تهیه شده و به زودی پروژه فیزیکی احداث این بازارچه آغاز می شود.
مدیر کل افزود: تاکنون تعداد ۲۶۵ هنرمند صنایع دستی در این شهرستان ها شناسایی و برای آنها کارت صادر شده است. از این میان سهم شهرستان فراهان ۶۵ نفر، تفرش ۱۶۰ و آشتیان ۴۷ نفر بوده که روند اقبال مردم به فعالیت در حوزه هنر های دستی در هر سه شهرستان رو به افزایش است و احداث بازارچه ها به این روند سعودی کمک شایانی می کند.
حسینی همچنین در خصوص عملکرد اداره کل میراث فرهنگی استان در حوزه معاونت گردشگری در این شهرستان ها گفت: در شهرستان فراهان یک واحد هتل دو ستاره در حال فعالیت است. همچنین در شهرستان تفرش تا کنون یک خانه مسافر به بهره برداری رسیده و در خصوص خانه های بوم گردی هم دو واحد در حال پیگیری هستند و برای یک واحد نیز موافقت اولیه صادر شده است.
او ادامه داد: یک سفره خانه سنتی، یک مهمانپذیر و یک هتل ممتاز در تفرش در حال فعالیت هستند و یک سفره خانه دیگر در حال پیگیری است.
وی افزود: در شهرستان آشتیان ۴ تقاضای ایجاد خانه مسافر در حال پیگیری است و یک خانه مسافر نیز به بهره برداری رسیده است. یک خانه بوم گردی و سه سفره خانه سنتی به بهره برداری رسیده نیز از دیگر اقدامات اداره کل در این شهرستان است.
حسینی با بیان این که اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی هیچ تفاوتی بین شهرستان ها در هیچ یک از حوزه های سه گانه قائل نیست گفت: اهداف اداره کل در راستای سند چشم انداز، سیاست های اقتصاد مقاومتی و خط مشی های سازمان میراث فرهنگی کشور بدون اولویت بندی شهرستان ها و به طور یک نواخت در استان اجرا می شوند. همه استان و همه دوازده شهرستان دارای اهمیت است. عملکرد اداره کل در تمام استان یکنواخت تقسیم شده و گزارش عملکرد و مستندات اقدامات انجام شده در استان به طور مستمر مورد ارزیابی استانداری مرکزی و سازمان میراث فرهنگی کشور قرار دارد.
او در پایان گفت: این سه شهرستان مهد مفاخر و بزرگان کشور و بهشت طبیعت استان است که در حوزه کاری این اداره کل دارای اهمیت ویژه ای هستند چراکه پتانسیل این شهرستان ها برای توسعه گردشگری بسیار زیاد بوده و می توانند به قطب گردشگری استان تبدیل شوند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =