نمایندگان شرکت‌های اقتصادی آلمانی در راه استان آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی از افزایش همکاری های مشتر ک تجاری با شرکت‌های اقتصادی آلمان در راستای توسعه بازار های صادرات سیب درختی و صنایع وابسته بخش کشاورزی خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در اولین جلسه رسمی خود که در زمینه بررسی وضعیت سیب درختی تولیدی استان که با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی، نمایندگان تشکلهای بخش کشاورزی و صادرکنندگان میوه و صاحبان صنایع تبدیلی و تکمیلی استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: نمایندگانی از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کمپانی و شرکت اقتصادی آلمانی که عضو شورای اقتصادی آلمان هستند، جهت بازدید از ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی و بازدید از واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی و سردخانه های ذخیره سازی محصولات کشاورزی آذربایجان غربی و مذاکره در زمینه صنعت و تجارت در چند روز آینده به استان سفر خواهند کرد.
وی افزود: در جلسه ای که بدین منظور با نمایندگان این شرکت ها برگزار خواهد شد، راهکارهای سرمایه گذاری در این زمینه ها و ارتقای سطح مراودات تجاری و اقتصادی بررسی خواهد شد

استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: ما به دنبال ایجاد میز مشترک بین ایران و آلمان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه هستیم.

شهریاری گفت: موضوع اعطای یارانه های مختلف و مشوق های صادراتی در بخش کشاورزی، تدوین بخشنامه ها و اعطای مجوزها، خرید تضمینی سیب صنعتی، تسهیلات بانکی که تسریع کننده در امر صادرات محصول سیب درختی باشد و راه اندازی واحدهای صورت و بسته بندی را در اولویت قرار داده و پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به اینکه توانمند سازی بخش خصوصی و تشکل های غیر دولتی و توسعه زیر ساخت های تولید و صادرات استان در اولویت کاری قرار دارد، افزود: اهتمام وِیژه در جهت رفع مشکلات باغداران خصوصا" تسریع در روند خرید تضمینی سیب درختی توسط سازمان تعاون روستایی استان و کارخانجات کنسانتره و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان در این زمینه ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: سیاست دولت واگذاری کار و امورات به مردم است و در استان آذربایجان غربی نیز این امر به جهت اینکه دروازه اروپا به شمار می رود این موضوع اهمیت ویژه ای می یابد.

وی ادامه داد: برنامه ما جلب رضایت مردم و تلاش برای حل مشکلات استان از مسیر جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و امیدواریم با همراهی همه مسئولان و دست اندرکاران و مشارکت مردم به این مهم دست یابیم.

48
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =