۱۰ تیتر داغ دنیای آی‌تی از اتوبوس خودران سونی تا سرقت ۳۰۰ آیفون ایکس در سان فرانسیسکو

با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای آی تی در روز شنبه 13 آبان 1396 می‌کنیم.

 

خبرآنلاین:

شماره 1- کوآلکوم شکایت جدیدی علیه اپل تسلیم دادگاه کرد. کوآلکوم مدعی شده است اپل قرارداد نرم افزاری را به رقیب، یعنی اینتل داده است و اینتل از روی آن برای اپل مودم ساخته است. اپل از مودم‌های اینتل در آیفون 7 استفاده کرده است.

شماره 2- بعد از ایرادهایی که به نمایشگر گوگل پیکسل 2 ایکس ال گرفته شد، برخی کاربران گزارش دادند که گوشی را بدون سیستم عامل دریافت کرده‌اند و گوشی استارت نمی‌شود.

شماره 3- کمپانی فورد به مناسبت 60 سالگی کمپانی در برزیل، کلاهی برای رانندگان کامیون ساخته که اگر راننده دچار خواب آلودگی شود، بلافاصله هشدار می‌دهد.

شماره 4- خودروی خودران مفهومی سونی به نام SC-1 دب بخش اتوبوس مجهز به سنسورهای تصویر با رزولوشن بالا، نمایشگر، هوش مصنوعی، دیتای 5G و اتصالات Docomo و لیدار ساخته شد. این خودرو می‌تواند در شب بدون چراغ به رانندگی ادامه دهد. محققان دانشگاه اوکیناوا این خودروی مفهومی را برای سونی ساخته‌اند.

شماره 5- وجود گوشی وان پلاس مدل 5T توسط مقامات رسمی کمپانی تایید شد، ضمن اینکه گفته می‌شود گوشی جدید جک هدفون هم دارد.

شماره 6- یوتیوب اپلیکیشن خود برای کودکان را توسعه داد. پروفایل اپلیکیشن جدید بر اساس سن کاربر تغییر می‌کند و آیتم‌ها بر  اساس متن کمتر چیده می‌شود.

شماره 7 - کمپانی توزیع کننده اسپم با پیامک به نام TPG در استرالیا 360 هزار دلار (دلار استرالیا) جریمه شد.

شماره 8 - در روز روشن 300 گوشی آیفون ایکس در سان فرانسیسکو به ارزش 370 هزار دلار از جلوی فروشگاه قبل از تخلیه بار به سرقت رفت. اپل می گوید IMEI گوشی‌ها را دارد و کسی نمی‌تواند از آن استفاده کند.(در آمریکا)

شماره  9 - وایمو (متعلق به گوگل) قرارداد شراکت با AutoNation بست. قرار است خودروهای خودران کرایسلر پاسیفیکا متعلق به وایمو را اتونیشن تعمیر کند. گوگل با وایمو قصد دارد فناوری خوردوهای خودران را سریع‌تر از رقبا پیش ببرد.

شماره 10 - اچ تی سی و لاجیتک، کیت سخت افزاری و نرم افزاری مخصوص اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی راهی بازار کردند. شبیه سازی دست روی کیبورد هنگام بازی از طریق ابزار واقعیت مجازی یکی از قابلیت‌های این کیت است که برای توسعه دهندگان آماده شده است.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =