ایرنا نوشت: عضو دفتر سیاسی حزب 'ترکمان ایلی' از استان کرکوک در شمال عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی طرفدار مسعود بارزانی در کرکوک گروههای تروریستی تشکیل داده و فعال شده اند.

 'علی المفتی' دوشنبه شب به پایگاه خبری 'المعلومه' عراق گفت: برخی سازمان های تروریستی در استان کرکوک در هماهنگی با برخی فرماندهان امنیتی وفادار به مسعود بارزانی رئیس پیشین منطقه کردستان عراق بدنبال انجام عملیات تروریستی در این استان هستند.

وی مدعی شد: اعضایی از حزب دموکرات کردستان عراق با مدیریت مستقیم رئیس سابق و مستعفی منطقه کردستان عراق پس از این که با استقرار ارتش عراق، از کرکوک گریخته بودند، موفق به بازگشت شدند و گروههای تروریستی تشکیل دادند تا امنیت و ثبات را در سطح استان کرکوک به چالش بکشند.

المفتی گفت: برخی فرماندهان امنیتی و افسران پلیس اقلیم نیز با این مجموعه های تروریستی همکاری می کنند و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار می دهند تا بتوانند اهداف تروریستی خود را عملی کنند.

وی بر ضرورت تقویت نقش اطلاعاتی و نیز تلاش برای جذب شهروندان کرد در استان کرکوک از سوی دولت مرکزی بغداد و تجدید نظر در طرح های امنیتی و ادامه کار فرماندهان جدایی طلب وفادار به بارزانی تاکید کرد.

گفتنی است که دو انفجار انتحاری روز یکشنبه مرکز شهر کرکوک در شمال عراق را لرزاند و بر اساس آمار اعلام شده، طی آن یک تن کشته و 16 نفر از شهروندان عراقی زخمی شدند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =