برگزاری دوازدهمین برنامه عصر کتاب به مناسبت گرامیداشت ضیاء موحد

مراسم گرامیداشت ضیاء موحد در سلسله برنامه‌های «عصر کتاب» به همت موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوازدهمین برنامه از سلسله برنامه‌های «عصر کتاب» که به بزرگداشت ضیاء موحد، مولف و پژوهشگر حوزه منطق، فلسفه، ادبیات و شعر اختصاص دارد، (دوشنبه ۲۲ آبان ماه) با حضور مسئولان فرهنگی، مدیران انتشارات و علاقه‌مندان به این چهره فرهنگی در سرای کتاب موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

ضیاء موحد، بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه، وارد دانشگاه تهران شد. سال ۱۳۴۳ کارشناسی و سال ۱۳۴۸ کارشناسی ارشد خود را در رشته فیزیک گرفت. برای ادامه تحصیل به انگلستان سفر کرد و در رشته منطق و فلسفه، دانشنامه دکتری خود را دریافت کرد. در ایران از محضر استادانی چون کمال جناب، محمود حسابی و روحانی نژاد و در خارج از ایران از هانس کمپ و بیل هارت بهره برد.

سردبیری چکیده‌نامه مرکز اسناد و مدارک علمی، عضویت در هیئت علمی وزارت علوم، کمیته کنگره منطق و کمیته علمی دوره بین‌المللی تابستانی منطق از جمله سوابق او به شمار می‌رود.

از او سه دفتر شعر نیز تاکنون به چاپ رسیده است. سه کتاب او با عنوان های درآمدی بر منطق جدید(۱۳۶۹)، ترجمه نظریه ادبیات اثر رنه ولک و آوستن وارن(۱۳۷۳) و منطق موجهات(۱۳۸۲) به ترتیب در هشتمین، سیزدهمین، بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال، به عنوان اثر برگزیده شناخته شدند. همچنین، مجموعه شعر موحد با عنوان«مشتی نور سرد(۱۳۸۱)» در بیستمین دوره این جایزه اثر شایسته قدردانی شناخته شدند.

موسسه خانه کتاب پیش از این در سلسله برنامه‌های عصر کتاب از آذرتاش آذرنوش، سیداحمدوکیلیان، اسمعیل دمیرچی، محمدعلی مهدوی امیری، غلامحسین صدری افشار، عبدالله کوثری، الریش مارزلف، نوش‌آفرین انصاری، منصوره اتحادیه و... تقدیر کرده است.

برنامه عصر کتاب ویژه گرامیداشت استاد ضیاء موحد، دوشنبه(۲۲ آبان) ساعت ۱۶:۳۰ در سرای کتاب موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

57243

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =