باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب گفت: وزارت کشور با فرصت‌دهی به احزاب جهت انطباق با قانون جدید موافقت کرد.

حسین کنعانی مقدم با اشاره به فرصت وزارت کشور نسبت به تطبیق احزاب با قانون جدید گفت: همه احزاب موظفند تا 15 آذرماه مطابق با اساسنامه و شرایطی که براساس آن ثبت شده بودند، خود را با قانون جدید تطبیق دهند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب درباره موارد تغییر یافته در قانون جدید احزاب اظهار کرد: یکی از این موارد درج بعضی از عنوان‌ها در اساسنامه و دیگری بحث شکل گیری دفاتر استانی احزاب است که احزاب ملی باید نسبت به آن اقدام کنند.

کنعانی‌مقدم خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که این احزاب باید 300 نفر از اعضای رسمی خود را برای برگزاری کنگره‌ها اعلام کنند که این موارد باید در اساسنامه‌ها مطرح شود.

وی با اشاره به مشکلات احزاب در برگزاری کنگره‌ها گفت: بیشتر احزاب تقاضایشان این بود که برای تطبیق زمان بیشتری داده شود و یا اینکه حداقل احزاب جدیدی که قصد ثبت شدن دارند، ملزم به رعایت قانون جدید باشند و احزابی که از قبل ثبت شدند از این قانون مستثنی باشند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب با اشاره به اینکه خانه احزاب به خاطر این مسائل مکاتبه‌ای را با وزارت کشور انجام داد و درخواست خود را ارائه داد، اظهار کرد: آنها هم با نظر مثبت به مسئله نگاه کردند و گفتند هرکدام از احزاب مشکلاتی را که برای تطبیق دارند اعلام کنند و وزارت کشور هم به آنها فرصت می‌دهد.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =