کاربران پیشنهاد کردند: همه دستگاه‌ها برای مبارزه با فساد برخیزند

برخی از کاربران خبرآنلاین معتقدند «یکی ازعوامل فسادزا، نبود قانون مشخص در برخی زمینه‌هاست که دست یک مسوول را برای اعمال دلبخواهی باز می‌گذارد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از فعالان اقتصاد زیرزمینی برای فرار از مالیات سعی در گشایش حساب اجاره‌ای می‌کنند. به‌ این ‌ترتیب که حسابی به نام شخص دیگری گشوده می‌شود و آن فعال اقتصادی از آن فرد وکالت می‌گیرد که هر گردش مالی در آن حساب رخ دهد، مربوط به اوست و برای این اقدام هم، هرماه رقمی به عنوان حق‌الاجاره به صاحب حساب می‌دهد. به ‌این ‌ترتیب بخشی از فعالیت‌های اقتصادی او امکان پیگیری ندارد و مالیاتی نیز به آن تعلق نمی‌گیرد. با توجه به بروز چنین پدیده‌ای، این سوال مطرح است که چگونه می‌شود جلوی این فساد مالی و اقتصادی را گرفت؟

یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشت: «متاسفانه در حال حاضر افاغنه متمول در ایران نیز برای فرار از مالیات، رو به حساب های اجاره‌ای ایرانیان آورده‌اند. معلوم نیست وزارت دارایی که از مالیات ایرانیان فقیر نمی‌گذرد، چرا به این فرار مالیاتی بزرگ رسیدگی نمی‌کند؟»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین عنوان کرد: «باید همه دستگاه‌ها به مبارزه با فسادهای خرد و کلان برخیزند تا شرایط برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی بیشتر فراهم شود.»

کاربر دیگری متذکر شد: «باید مالیات سنگین به آن حساب ببندند.»

یکی دیگر از کاربران تصریح کرد: «چرا این همه داستان‌سرایی می کنید. همه مردم تک به تک باید مثل اروپایی‌ها در پایان سال اظهارنامه مالیاتی پر کنند و در آن اظهارنامه، درآمدها و هزینه‌هاشون رو توضیح بدهند و مالیاتشان را اگر پرداخته‌اند که هیچ، وگرنه باید مالیات بر درآمدشان که در موجودی بانکیشان است را بپردازند.»

کاربر دیگری نوشت: «به‌عنوان یک کارشناس بازنشسته دولتی معتقدم اگر در ایران ساختار دولتی رو کلا تعطیل و حقوق و اضافه کار کارمندان و حق ماموریت‌های مدیران دولتی رو نقدا و بدون یک ذره کاهش به ایشون بدهند و از اونا بخوان سرکار نروند، نه‌تنها هیچ مشکلی برای جامعه به‌وجود نمیاد، بلکه پس از یک دوره بلبشو موتور اقتصاد و تولید شروع به روشن شدن می‌کنه. من بعد بازنشستگی در جایی از این کشور در کار تولیدی سرمایه‌گذاری کردم. به جرس قاطع، اولین مانع تولید رو بخش فاسد دولتی می‌دانم و بس.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرد: «یکی ازعوامل فسادزا، نبود قانون مشخص در برخی زمینه‌ها است که دست یک مسوول را برای اعمال دلبخواهی باز می‌گذارد. در بسیاری امور نیاز به دستورالعمل‌های واضح و روشن وجود دارد.»

یکی از کاربران تصریح کرد: «سازمان امور مالیاتی باید با هماهنگی ثبت اسناد، وکالت‌نامه‌های حساب‌های اجاره‌ای را گردآوری و ضمن بررسی حساب‌ها در صورت وجود تراکنش‌های رقم بالا، بره سر وقت آقای موجر حساب.»

کاربر دیگری متذکر شد: «راهش فقط آگاهی‌رسانی به مردم است که مواظب باشند تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرند؛ وگرنه فرار و پنهان‌کاری و اینها نداریم. بانک مرکزی دسترسی دارد به حساب همه. فقیر و غنی هم ندارد.»

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    0 0
    متاسفاه فساد مالی در ایرام همه گیر شده نمی شود به این زودی ریشه کن کرد .. روز به روز هم زیاد تر میشود چون به بالا وصل هستند