ایسنا نوشت: منابع سیاسی یمنی فاش کردند که ائتلاف عربی به رهبری عربستان به دنبال تغییر چشمگیری در روند نظامی و سیاسی یمن و تسریع در بستن پرونده یمن است.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع سیاسی یمنی اعلام کردند: کشورهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان می‌خواهند هرچه سریع‌تر پرونده یمن را ببندند و مشغول پرونده‌های دیگر از جمله مسائل داخلی خود شوند.

به گفته این منبع، از نشانه‌های این تحول، اعلام لیست ۴۰ نفر از افراد تحت تعقیب انصارالله و بستن گذرگاه‌ها و بنادر یمن است. ائتلاف عربی به خوبی می‌داند که این اقدامات تبعات انسانی و سیاسی زیادی را به دنبال خواهد داشت اما این اقدام را برای تحول مهمی در دوره آتی اتخاذ کرده است.

این منبع اعلام کرد: علاوه بر این یکی دیگر از نشانه‌های این تحول، دیدار محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با عبد ربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و دیدارش با محمد عبدالله الیدومی، رئیس حزب تجمع یمن برای اصلاح (وابسته به اخوان المسلمین) و عبدالوهاب الآنسی، دبیرکل این حزب است. تمامی این مسائل نشان می‌دهد که تحول چشمگیری در سیاست عربستان در قبال یمن درحال رخ دادن است.

این تحولات سیاسی همزمان است با بازگشت علی محسن الاحمر، معاون رئیس‌جمهور یمن به استان مأرب و مستقر شدنش در آنجا برای رهبری عملیات نظامی علیه انصارالله و حزب علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در مناطق قبایل نهم در مجاورت با صنعا.

همچنین ائتلاف عربی حملات خود را به صنعا و تعدادی از استان‌های یمن افزایش داده است. بسیاری از تحلیلگران یمنی معتقدند که این تحولات سیاسی نشان دهنده تمایل ریاض برای تسریع در بستن پرونده یمن از طریق فعال کردن نقش فعالان اصلی در یمن و حمله به نقاط قوت دشمنان برای نهایی کردن عملیات ولو به صورت جزئی است.

مناطق مسکونی در مجاورت با مقرهای نظامی انصارالله در صنعا طی دو روز گذشته شاهد حملات هوایی شدیدی از سوی ائتلاف عربی از جمله حمله به وزارت دفاع یمن بوده‌اند.

این تحرکات سیاسی و نظامی سریع نیروهای ائتلاف عربی در زمانی صورت گرفته که کشورهای ائتلاف تحت فشار زیادی از سوی نهادهای حقوقی و انسانی بین‌المللی به خاطر بستن گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی عربستان هستند؛ اقدامی که یمن را دچار فاجعه کرده و موجب گرسنگی تعداد زیادی از مردم شده است.

به گفته منابع یمنی، این تحرکات در سطح نظامی اگر هرچه سریع‌تر به پایان جنگ منجر نشود، پیامدهای منفی بیشتری خواهد داشت و بر موج انتقادات بین‌المللی و وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی یمن می‌افزاید.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    0 0
    ايتلاف عربستان ميخوان بعدش لبنان رو به هم بريزند
  • بدون نام ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    1 0
    ديپلماسي ما خيلي كم كاري كرد در رفع بمباران شب و روز يمن
  • سلام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    1 0
    شاید باورتان نشود ولی پیش بینی می کنم که در آینده ای نزدیک ورق برگردد. بدجوری هم بر می گردد. خیلی زود می بینیم که آمریکا به بهانه مقابله با بدعهدی و همچنین خونریزی و لشکرکشی های آل سعود به عربستان حمله کند،بهانه های لازم داره به دست میاد.آمریکا اسلحه لازم به آل سعود فروخته و باید آنها را نابود کند، از طرفی هم آل سعود به دلیل شرارت هایی که درگیرش هستند توانایی مدیریت کشور را ندارند بنابراین کشورشان ضعیف شده و متاسفانه مسلمانان در عربستان تاوان بدی خواهند داد.آمریکایی ها در این بازی برنده اند،آنها به دلیل اینکه هزینه زیادی برای مقابله با القاعده پرداخته اند تصمیم گرفتند از راه دوستی با مقامات آل سعود در بیایند و پس از بازی دادن آنها سعی کنند پرورش تروریست ها را در عربستان متوقف کنند و..