در پی زلزله شب گذشته استان کرمانشاه ارتش، سپاه و نیروهای مسلح به یاری مردم آسیب دیده شتافتند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها، فرماندهان ارتش و سپاه در پی فرمان رهبری عازم کرمانشاه شدند. سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در این باره گفت: برای فرماندهی عملیات ارتش عازم منطقه زلزله زده هستم. از زمانی که زلزله رخ داد تمام یگان های ارتش در محل حادثه حضور یافتند و شروع به امداد رسانی کردند. از بامداد امروز نیز یگان هوانیروز ما وارد عمل شد؛ بیمارستان های صحرایی نیروی زمینی ارتش به حالت آماده باش درآمدند و آنهایی که برای اربعین رفته بودند همه به کرمانشاه منتقل شدند.

سرلکشر موسوی اضافه کرد: در پی فرمان فرمانده معظم کل قوا نیز تصمیم گرفتم فرماندهی عملیات ارتش را در منطقه خودم بر عهده بگیرم؛ ضمن اینکه فرمانده نیروی زمینی نیز در منطقه زلزله زده حضور دارد.

همچنین سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک رسانی سریع نیروهای مسلح به مردم زلزله زده در غرب کشور، راهی کرمانشاه شد.

در همین زمینه، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران با اعلام این خبر افزود: اگر چه از همان ساعات اولیه وقوع زلزله، واحدهای سپاه پاسداران فعالیت‌های امدادی و کمک‌رسانی خود را آغاز کرده بودند اما سردار جعفری به محض صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک رسانی نیروهای مسلح به مردم زلزله‌زده، برنامه‌ها و جلسات از قبل پیش بینی شده را لغو و عازم کرمانشاه شد تا شخصا فرآیند کمک رسانی نیروها و واحدهای سپاه به مردم منطقه را از نزدیک مدیریت کند و اگر نیاز به اقدامات دیگری هم بود،‌ از همان جا دستورات لازم را صادر کند.

سخنگوی سپاه تصریح کرد: قرارگاه نجف اشرف سپاه در کرمانشاه، واحدهای بهداری سپاه، واحدهای مهندسی و کمک‌رسانی سپاه هم‌اکنون در حال امدادرسانی به مردم هستند تا از آلام مردم منطقه کاسته شود.

ماشین آلات قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه در خدمت مناطق زلزله‌زده

سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: پس از وقوع زلزله نیروها و ماشین آلات کارگاه‌های مستقر در استان های ایلام و کرمانشاه به مناطق زلزله زده گسیل شدند و هم اکنون در حال امدادرسانی و آواربرداری هستند.

در پی وقوع زلزله در استان‌های کرمانشاه و ایلام، با دستور سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) امکانات و ماشین‌آلات کارگاه‌های مستقر در این استان‌ها در همان ساعات اولیه برای امدادرسانی و آواربرداری و بازکردن راه های مواصلاتی عازم مناطق حادثه‌دیده شدند.

دستور سرلشکر باقری به نیروهای مسلح

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش طی دو پیام مجزا دستور دادند که نیروهای مسلح و ارتش همه امکانات خود را برای کمک به حادثه دیدگان زلزله بسیج کنند. سرلشکر باقری از نیروهای مسلح خواست همه امکانات امدادی خود را در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهند.

همچنین وی در این پیام ضمن تسلیت به خانواده‌های داغ دیده و آرزوی سلامت و بهبودی برای آسیب دیدگان ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش نیروهای امدادی زندگی برای مردم مناطق آسیب دیده به شرایط عادی بازگردد.

با دستور امیرسرلشکر رحیم موسوی فرمانده کل ارتش، ارتش با همه امکانات و نفرات خود در حال خدمت به زلزله‌زدگان هستند. روابط عمومی سپاه پاسداران هم اعلام کرد با همه نیرو و تجهیزات درمانی خود به کمک زلزله‌زدگان شتافته است.

آماده باش یگان‌های غرب ارتش

امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به حضور یگان‎های مختلف ارتش در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و ایلام اظهار کرد: از لحظه وقوع حادثه با توجه به استقرار یگان های نیروی زمینی ارتش در مناطق زلزله‌زده بلافاصله سه تیپ از این نیرو جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان وارد محل حادثه شدند.

وی با اشاره به تبدیل آسایشگاه پادگان ابوذر سرپل ذهاب به بیمارستان صحرایی خاطر نشان کرد: شب گذشته بلافاصله بعد از وقوع حادثه زلزله فرماندهان پادگان‌های ارتش در ستادهای بحران قصر شیرین و سرپل ذهاب حضور یافتند. سپس به دلیل نیاز به برقراری بیمارستان صحرایی در منطقه آسایسشگاه ابوذر سرپل ذهاب تخلیه و تبدیل به بیمارستان صحرایی شد و در همان ساعات ابتدایی نیز 270 مصدوم توسط تیم‌های پزشکی مستقر در بیمارستان صحرایی مورد مداوا قرار گرفتند.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726979

برچسب‌ها