ایسنا نوشت: رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کرد که عربستان قصد دارد همان کاری را که با قطر کرده با لبنان هم کند.

به گزارش سایت اینترنتی النشره، هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: عربستان با این هیاهو و آشوب آمد تا رهبری سیاسی را با رهبری دیگری تغییر داده و روش اداره هم پیمانانش در لبنان را عوض کند. آن‌ها به یک کشور مستقل دارای حاکمیت توهین کردند. عربستان می‌خواست یک مسئله مربوط به خود و هم پیمانانش را در لبنان را تغییر دهد این به این معنا نیست که به تمامی در و دیوارها یورش برده و هر چیزی در لبنان است را نابود کنند.

وی گفت: عربستان می‌خواهد با لبنان همان کاری را بکند که با قطر کرده است. عربستان می‌خواهد همانطور که یمن، عراق و سوریه را نابود کرد لبنان را نیز نابود کند تا اندیشه و طرحی را که عاجز از آن است، اجرا کند برای همین به سخت‌ترین و پیچیده‌ترین راه‌ها متوسل می‌شود تا مجددا شکست بخورد.

حریری چهارم نوامبر استعفای خود را از نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد؛ اقدامی که لبنان را با بحران سیاسی عمیقی مواجه کرده است. وی در سخنرانی که تنها شبکه العربیه عربستان آن را پخش کرده بود، به شدت از حزب‌الله و ایران انتقاد کرد. مسئولان لبنانی معتقدند که عربستان وی را به استعفا مجبور کرده و تمامی سخنانی که در روز استعفا و روز یکشنبه در مصاحبه با المستقبل گفته بود به وی دیکته شده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجيد ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    0 0
    با اين كارشون فقط ميخوان جيب ايران رو خالي و خالي تر كنن چيزي كه اصلا مسيولين دقت نميكنن اونها نشستن سر جاشون و با چنتا برنامه ريزي دخاير و ثروت ايران رو از داخل به كشورهاي همسايه ميريزند تا به جايي برسه ايران وضعش ازين بدتر بشه راحت بتونن مثل بار قبل ايران رو جاي اعراب كنن
  • حسین A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    0 1
    به احتمال زیاد از ایشون آتو دارند که نمیتونه بر خلاف میل عربستان عمل کنه. اما در توبه همیشه بازه....