معاون شهردار قم علت نشست زمین در محدوده یکی از ایستگاه های مترو قم را شکستگی لوله آب عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این مسئله تلفات جانی نداشتیم.

علیرضا قاری قرآن معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در قم، با اشاره به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر نشست زمین در نزدیکی یکی از ایستگاه های مترو در خیابان شاه ابراهیم قم، اظهار داشت: در حال حاضر برای خطA مترو قم 6 ایستگاه پیش بینی شده که ما در حال ساخت یکی از این ایستگاه ها به نام ایستگاه A12 دچار مشکلی شدیم که البته در حال برطرف شدن است.
وی با بیان این که ایستگاه A12 مترو قم در تقاطع خیابان سوم خرداد و شاه ابراهیم و حد فاصل ایستگاه میدان کشاورز و ایستگاه میدان معصومیه قرار دارد، گفت: در جریان عملیات ساخت و ساز ایستگاه مترو در این نقطه، نشطی آب به صورت زیرسطحی باعث می شود که محدوده ایستگاه مترو نشست کند و همین نشست اندک باعث می شود تا فشاری به لوله اصلی آب وارد شده و شکسته شود و در نتیجه آب به داخل تونل مترو و ایستگاه مذکور وارد شود.
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با بیان این که این اتفاق در ساعت 18 امروز رخ داد، اضافه کرد: به علت مشکل ایجاد شده، کار ساخت ایستگاه متوقف شد و خوشبختانه همه مجموعه ها فعال هستند تا کار تخلیه آب از داخل تونل و مجموعه ایستگاه به خوبی و با سرعت بیشتری انجام شود.
وی با بیان این که در پی این اتفاق، بخشی از تونل مترو درگیر مشکل شده است، گفت: بلافاصله بعد از اتفاق رخ داده، جریان آب و گاز قطع شد و البته خوشبختانه هیچ تلفات انسانی در این حادثه نداشتیم.
قاری قرآن در پایان با بیان این که اوضاع تحت کنترل است و مشکلی وجود ندارد، گفت: احتمالا تا 2 یا 3روز آینده مشکل به صورت کامل برطرف می شود و البته ما برای خارج کردن آب، نیاز به یک حفاری از سطح رو خیابان داریم تا آب را به صورت کامل از محدوده ایستگاه و تونل خارج کنیم.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =