ایرنا نوشت: شبکه خبری المیادین امروز (چهارشنبه) در گزارشی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی برای بازگشایی سفارت این رژیم در امان، دولت اردن را به قطع آب تهدید کرد.

در گزارش المیادین آمده است: رژیم تل‌آویو اردن را برای بازگشت دیپلمات هایش به امان تحت فشار قرار داده است.

سفارت رژیم صهیونیستی در جولای 2017 میلادی (اوایل مرداد) زمانی که «زیف مویال» نگهبان امنیتی رژیم صهیونیستی در مقابل ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در امان به سوی دو شهروند اردنی تیراندازی و آنها را کشت، تعطیل شد.

به دنبال این حادثه مقامات اردن قصد داشتند از قاتل بازجویی کنند، ولی رژیم صهیونیستی با این کار مخالفت کرد و عامل قتل را به فلسطین اشغالی انتقال داد.

دولت اردن همچنان با بازگشت دیپلمات های سفارتخانه رژیم صهیونیستی در امان و بازگشایی این سفارتخانه پیش از محاکمه قاتل مخالف است.
اکنون بعد از گذشت سه ماه از بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی در امان، تل آویو تهدید کرده، در صورتی که سفارتش در امان بازگشایی نشود، پروژه انتقال آب از دریای سرخ به بحرالمیت را که برای هر دو طرف از اهمیت ویژه ای برخوردار است، متوقف می کند.
این پروژه شامل طرح‌های کوچکتری از جمله شیرین سازی آب دریا، تولید انرژی و دیگر پروژه‌های زیرساختی می‌شود.

در همین حال باراک رابید، تحلیلگر سیاسی شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی گفت: تل‌آویو این پیام روشن را به اردن داده که تا وقتی امان به دیپلمات‌های اسرائیلی اجازه بازگشت ندهد، هیچ گونه پیشرفتی در طرح احداث خط انتقال آب از دریای سرخ به بحرالمیت حاصل نخواهد شد.

وی افزود: دولت اردن می‌خواهد به زودی مناقصه‌ ای را برای احداث پروژه انتقال آب، ارائه کند، اما رژیم اسرائیل مخالف این امر است؛ به نظر می‌رسد، تل‌آویو تا زمانی که اردن اجازه بازگشایی سفارتش را در امان ندهد قصد همکاری با اردن را ندارد.
این در حالی است که مردم اردن نیز با بازگشت هیات دیپلماتیک رژیم صهیونیستی به امان مخالفند.

چند روز پیش نیز محمد المؤمنی سخنگوی دولت اردن اعلام کرد: بازگشایی سفارت اسرائیل در امان به تن دادن تل آویو به قوانین بین المللی بستگی دارد.

المؤمنی گفت: 'موضع اردن در خصوص نگهبان سفارت اسرائیل که دو شهروند اردنی را در نزدیکی سفارت اسرائیل به قتل رساند مشخص و ثابت است و بایستی محاکم قضایی رژیم تل آویو بر اساس قوانین بین المللی وی را محاکمه کنند'.

وی اضافه کرد: ما در چهارچوب قوانین بین المللی عمل کردیم و انتظار داریم اسرائیل نیز بر اساس قوانین بین المللی عمل کند. این درخواست ما از طرف اسرائیلی است و سفارت آن ها هرگز پیش از انجام این خواسته ما باز نخواهد شد.

المیادین در پایان این گزارش این سوال را مطرح می کند که در این صورت آیا چالش رژیم صهیونیستی در باره آب به نتیجه خواهد رسید؟

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =