۰ نفر
۱۳ تیر ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۶

باغ نانوی هیوندا برنده جایزه طراحی برتر گردید.

باغ مذکور را هیوندای با کمک شرکت گرومو با هدف سبزی کاری در محیط آپارتمانی ساخته است. در بسیاری مواقع بدلیل زندگی در فضای محدود آپارتمانی بسیاری از ایده ها و آرزو ها خشکیده می شود اما طراحان در شرکت هیوندای با استفاده از فناوری نانو دست به ساخت دستگاه مخصوص کاشت سبزی و گیاه در فضای آپارتمانی شده اند.

این دستگاه شبیه فریزر و یخچال بوده و در محیط آشپزخانه مانند سیستم گلخانه ای قرار می گیرد. کاشت به روش هیدروپونیک بوده (کاشت بدون فرو بردن در خاک و رشد با مواد مغذی و آب) و در آن نور به میزان لازم در مواقع ضروری بکار می رود و در رشد گیاهان و سبزی ها کمک فراوانی می کند. از هیدروپونیک جهت تحقیق و آموزش نیز استفاده می کنند.آب و مواد مغذی لازم در فضای مخصوص جاسازی شده و در مواقع لازم به گیاهان داده می شود.

nano garden

 

دستگاه مذکور شبیه یخچال های صنعتی کار کرده و می توان برای قرار دادن غذا و گوشت منجمد در زمانهای معین از آن مانند فریزر بهره برد. دارای دیوارهای شیشه ای بسیار زیبا است و طراحی دور آن با نقش و نگارهای حکاکی شده هنر شرقی را نیز در خود دارد. نکته مهم کنترل دمای این باغ و محیط اطراف ان است. نور،آب و مواد مغذی به جای خاک و باران و آب طبیعی در این سیستم تعبیه گردیده است. دیواره ها و قفسه ها قابل جابجایی و حمل و نقل آسان است.

nano garden

 

در آینده ای نه چندان دور فضای زندگی شهر نشینان کوچکتر شده و نیاز به استراحت با فراغ بال در کنار فضایی زیبا و دلنشین آرزوی هر فردی خواهد شد. به همین دلیل ایجاد چنین فضاهای سبز و دل نشینی به طراوت انسان در کنار دود و دم و سر و صدا کمک فراوانی می کند و چنین ابزار مدرنی نیز وقتی راهی فروشگاه شود مشتریان زیادی خواهد داشت.

nano garden

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 72810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۳
    1 0
    باسلام،نوع كشت هيدروپونيك ميباشدو كلمه هيدروفونيك اشتباه است.
  • بدون نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۵
    0 0
    خيلي جالب بود
  • اکبر IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
    0 0
    لطف کنید بگید کی به ایران و به دست مشتریان می رسد. با تشکر