ایرنا نوشت: صفحه رسمی توئیتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد: سعد الحریری نخست وزیر این کشور در جشن سالگرد استقلال لبنان که روز چهارشنبه (اول آذر) در بیروت برگزار می شود حضور خواهد داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از صفحه ریاست جمهوری لبنان: الحریری که صبح شنبه وارد پاریس شد، در یک تماس تلفنی با میشل عون رئیس جمهوری لبنان به وی اطلاع داد که برای حضور در مراسم عید استقلال به لبنان بر می گردد.

الحریری بامداد امروز از ریاض پایتخت عربستان وارد فرانسه شد و به منزلش در پاریس رفت.
وی قرار است امروز با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه دیدار کند.
منابع فرانسوی گفتند که الحریری ممکن است چند روز یا چند هفته در فرانسه بماند. این خبر، موجب ناخرسندی مقامات لبنان شده طوری که جبران باسیل وزیر خارجه این کشور اعلام کرد در صورت عدم بازگشت الحریری در سالروز استقلال لبنان یک راهپیمایی اعتراض آمیز برگزار می شود، زیرا خالی ماندن صندلی نخست وزیر -به عنوان سومین مقام ارشد کشور پس از رئیس جمهوری ورئیس مجلس- یعنی خالی ماندن همه کرسی های رسمی لبنان است چرا که نخست وزیر نشان دهنده حاکمیت کشور است.
میشل عون رئیس جمهوری لبنان پیش تر با بیان این که الحریری در ریاض گروگان گرفته شده است خواستار بازگشت نخست وزیر لبنان و خانواده اش به بیروت شد تا بتواند آزادانه تصمیم گیری کند.
الحریری روز شنبه 13 آبان در اقدامی غافلگیرکننده از ریاض پایتخت عربستان استعفای خود را از نخست وزیری لبنان اعلام کرده بود.
زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان نیز روز گذشته از شیوه برخورد عربستان با نخست‌وزیر لبنان به‌ شدت انتقاد کرد و این برخوردها را غیرمتعارف توصیف نمود.
وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا در برابر گسترش روحیه ماجراجویانه رهبران سعودی سکوت نخواهد کرد.
عربستان بامداد شنبه در واکنش به اظهارات گابریل، سفیر خود را از برلین فراخواند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    17 2
    فعلا كه خانواده اش گروگان عربستان است تا بيرون از عربستان به دلخواه عربستان وحاميانش كنترل وهدايت شود