روزنامه ابتکار با دکترحسن غفوری‌فرد مصاحبه کرده است.

بخش‌هایی از مصاحبه را می‌خوانید:

به نظر شما چه اتفاقی می‌افتد که یک دوره مردم به اصلاح‌طلبان رای می دهند و دوره بعد به اصولگرایان روی خوش نشان می‌دهند. چه عاملی باعث چنین اتفاقی می‌شود؟
دلایل زیادی در به وجود آمدن چنین اتفاقی تاثیرگذارند. مردم بنا به دلایلی در یک برهه زمانی به واسطه شعارهای اصولگرایان به ما رای می‌دهند و در یک مقطع زمانی دیگر به دلیل وعده‌های اصلاح‌طلبان آنها را انتخاب می‌کنند. از طرفی هم باید دلیل این تغییر نگرش و رای را در خودمان جستجو کنیم. باید این موضوع را بپذیریم یکی از دلایلی که اصولگرایان در انتخابات مجلس و شورای شهر موفق نبودند این بود که به خواست و نیازهای مردم توجه دقیق نکردند. اگر مملکت مال مردم است باید به خواست و مطالباتشان توجه شود و این یکی از دلایل اصلی بود که اصولگرایان نتوانستند از مردم در انتخابات مجلس و شورای شهر رای بگیرند. توجه به این نکات مهم است. شاید از این موضوع تجربه و عبرت بگیریم و ارتباطمان را با مردم بیشتر کنیم و اگر وارد مجلس شدیم مردم را فراموش نکنیم و ارتباطمان را طی 4 سال با جامه قطع نکنیم. نباید تنها زمان انتخابات برای گرفتن رای به سراغ مردم برویم. به نظر من چه برنده و چه بازنده انتخابات باشیم، باید ارتباطمان را با مردم حفظ کنیم و با آنها همراه و هماهنگ شویم تا آنها هم به ما اعتماد کنند.

پس عملکرد خودتان را دلیل عدم موفقیت تان در انتخابات می‌دانید.

بله همینطور است. در زمان پیروزی ارتباطمان را با مردم حفظ نکردیم.

احمدی نژاد فردی است که از طرف اصولگرایان مورد تایید و حمایت بود و او را گزینه پیروز خود در انتخابات84 می‌دانستند، چه شد که نظرتان درحمایت از او تغییر کرد؟
آن زمان که احمدی‌نژاد مورد حمایت ما اصولگرایان بود، با احمدی‌نژاد دور دوم ریاست‌جمهوری متفاوت بود. همه چیز در دور دوم تغییر کرد. او در دور دوم راهش تغییر کرد و بسیاری از اصولگرایان متوجه این موضوع و تغییر مسیر شدند و تصمیم گرفتند راهشان را از احمدی‌نژاد جدا کنند و حمایتشان را برداشتند.

یعنی اصولگرایان در حمایت از احمدی‌نژاد اشتباه کرده بودند؟
اشتباه که نه؛ ولی افراد قابل تغییر هستند. او در دور اول ریاست جمهوری خوب بود ولی انسانها تغییر می‌کنند.

تا چه اندازه تغییر؟ چطور ممکن است یک فرد تا این اندازه در 4 سال تغییر کند که اول مورد تایید و بعد مورد تکذیب و برائت قرار بگیرد؟
امکان تغییر افراد بسیار زیاد است. در تاریخ از این موارد زیاد داریم. در یک دوره ای تصور می‌کردیم او با اصول ما همخوانی دارد و تاییدش کردیم، بعد دیدیم اشتباه کرده‌ایم و تکذیبش کردیم و از او برائت جستیم.

پس قبول دارید که در حمایت از احمدی‌نژاد اشتباه کرده‌اید؟
بله این کارمان اشتباه بود. من خودم اعتراف می‌کنم در دوره دوم ریاست جمهوری او اشتباهات فراوانی داشتم.

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =