حراج اینترنتی در سال های اخیر جایگزین حراج بزرگ بلک فرایدی شده و به نظر می رسد در سال های آینده حضور فیزیکی در فروشگاهها در روز جمعه سیاه خرید به حداقل ممکن کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگرچه در بلک فرایدی ۲۰۱۷ هم فروشگاههای سراسردنیا مثل همیشه شلوغ و پرازدحام بود،اما حتی امسال  هم بلک فرایدی تنها برای جمعه (۳ آذر) نبود و حدود یک هفته است که حراج های فوق العاده فروشگاه های بزرگ مانند وال مارت، بست بای، تارگت و تویز ار آس آغاز شده است. با این که برخی از خریداران  پرهیجان از روزها قبل در نزدیکی فروشگاه ها چادر زده و در انتظار آغاز حراج فوق العاده بودند،اما بررسی ها نشان می دهد در سال های اخیر حراج برخی از این فروشگاه های بزرگ به صورت اینترنتی برگذار می شود.

به طوری که مثلا شرکت آمازون به مناسبت این روز، حراج فوق العاده ای برگزار کرد و توانست درآمد خالص خود را به صورت چشم‌گیری افزایش دهد.

حراجی بلک فرایدی، دارایی مالک آمازون را با ثبت رشد ۲.۴  میلیارد دلاری به ۱۰۰  میلیارد دلار رساند. از سوی دیگر سهام شرکت آمازون در پی عبور از حراج روز بلک فرایدی با افزایش ۲  درصدی همراه بود.

سایت آمازون در سال جاری با رشد ۵۸ درصدی رو به رو شده است. دارایی ۱۰۰  میلیارد دلاری این شرکت باعث شد که جف بزوس اولین میلیاردری باشد که نسبت به سال ۱۹۹۹  دارایی اش از ۱۲ رقم فراتر رفته است.در این روز، خریداران بلک فرایدی تا شنبه ۳۳.۲ میلیارد دلار خرید آنلاین کردند که ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته  بیشتر بوده است.

به گفته خریدارها، فروش اینترنتی، به لحاظ کیفیت و تنوع اجناس بسیار  بهتر از حضوری است.

حالا این احتمال قوت گرفته که در سالهای آتی بلک فرایدی جای خود را به سایبر ماندی(دوشنبه آنلاین) بدهد. سایبر ماندی همان خریدهای آنلاین است که در روز دوشنبه و برای مدت زمان مشخص از سوی فروشگاههایی که فروش آنلاین دارند، برگزار می شود.  بررسی ها نشان می دهد،با توجه به کاهش حراج ها و تخفیف های گسترده در بلک فرایدی در فروشگاه ها، سایبرماندی با استقبال بیشتر مشتریان رو به رو شده است.

آنطور که اعلام شده،قرار است دوشنبه پس از عید شکرگزاری با نام سایبر ماندی، حراج‌ های فروشگاه ‌های اینترنتی، برای خریدارانی که فرصت یا تمایل حضور در فروشگا‌ه‌ های فیزیکی را ندارند، برگزار شود، تاخریداران بتوانند به صورت آنلاینی خرید کنند.  سایر ماندی در حال حاضر به یک روز مهم برای فروشگاه های اینترنتی تبدیل شده است.

دوشنبه خرید از سال ۲۰۰۵ توسط شرکت های آنلاینی کار خود را آغاز کرد و امسال وارد دوازدهمین سال فعالیت خود می شود. این روز خرید برای افرادی است که در دفتر و خانه تصمیم به خرید دارند.

به دلیل مسافرت های زیادی که مردم در زمان شکرگذاری می روند، احتمال از دست دادن حراج بلک فرایدی دارند. اما با سایبر ماندی می توانند در هرجایی که هستند ،اینترنتی خرید کنند. در حال حاضر این حراج به گونه ای گسترده شده که در حراج این روز، سایت آمازون برخی کالاهای خود از جمله تلویزیون را ۸۰۰ دلار تخفیف داده است. شرکت دل نیز لپتاپ خود را ۷۰۴ دلار ارزان تر به فروش می‌رساند.

کشورهای دیگر نیز علاقه های خود را به این کار نشان داده اند؛حالا به جز آمریکا کانادا، آلمان و انگلیس نیز سایبرماندی مخصوص خود را دارند.

منبع:مانی مگزین

35224

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    3 0
    گزينه هاي جديد يعني مشتريهاي جديد و فروش بيشتر