ایرنا نوشت؛ معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم، در این میزگرد، گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی که از سرمایه اجتماعی و اعتبار بالایی نزد مردم جامعه برخورد دار است، می تواند به عنوان یک الگوی رسانه ای همچون گذشته برای معرفی توانمندی های اقشار مختلف بسیج پیشگام شود.

سرهنگ پاسدار احمد بیطرفان در میزگردی که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد و با موضوع بسیج و رسانه برگزار شد، بیان کرد: هر کدام از اقشار بسیج در بخش های تخصصی مشغول خدمت رسانی به نظام هستند که خبرگزاری جمهوری اسلامی تا کنون نقش موثری در معرفی این توانمندی ها به مردم داشته است و از این به بعد هم می تواند با یک راهبرد منسجم و مستمر به تهیه گزارش های خبری در این عرصه بپردازد.
وی ادامه داد: بسیج به عنوان یک نیروی مردمی در همه حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سازندگی کشور ورود پیدا کرده است و رسانه ها می توانند با نشان دادن ظرفیت های اقشار مختلف این نهاد انقلابی، باعث جذب نخبگان جامعه به بدنه آن شوند و سرعت پیشرفت ایران را شتاب بخشند.
وی افزود: بسیج متعلق به همه آحاد مردم است و به همین دلیل اخبار آن باید در رسانه ها و خبرگزاری ها بدون نگاه های سیاسی و منافع حزبی، منتشر شود.
بیطرفان با اشاره به این که هر کدام از پایگاه های مقاومت بسیج در سراسر کشور، بستری برای پرورش نوجوانان و جوانان جامعه براساس تعالیم اسلامی است، گفت: رسانه ها می توانند پل ارتباطی خوبی میان خانواده ها با پایگاه های بسیج باشند و جوانان را به سمت حضور در این محیط های فرهنگی و انجام فعالیت های اجتماعی هدایت کنند.
وی بیان کرد: امروز در پایگاه های بسیج جلسات حلقه های صالحین به صورت تخصصی و مجزا برای سنین و گروه های اجتماعی مختلف برگزار می شود و در جریان تشکیل این نشست ها، جوانان می توانند پاسخ شبهه های فکری و اعتقادی خود را یافته و سطح باورهای دینی خود را ارتقا دهند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقشار موفق بسیج که پوشش رسانه ای دستاوردهای آن، روحیه فداکاری وامید را در میان مردم زنده می کند، بسیج سازندگی است که در طول سال های گذشته نقش موثری در محرومیت زدایی از مناطق مختلف کشور داشته است و اکنون نیز در چارچوب اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، بالابردن حجم تولید و ایجاد اشتغال پایدار را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.

** بسیج و رسانه در کنار هم توطئه دشمن را خنثی می کنند
معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم، در این میزگرد، گفت: بسیج از همان روز نخست فعالیت خود تاکنون به دلیل جایگاه متعالی که در نظام اسلامی دارد و نقشی که در راه حراست از اسلام و انقلاب ایفا می کند، همواره مورد هجمه و کینه توزی دشمنان قرار گرفته است.
وی بیان کرد: با وجود دشمنی های گسترده نظام استکبارعلیه بسیج، این نیرو روز به روز قدرتمند تر شده است و اکنون با استفاده از نیروهای متخصص خود در حوزه های مختلف به خوبی در مقابل توطئه ها ایستادگی می کند.
وی ادامه داد: رسانه ها و خبرگزاری های نظام اسلامی با نمایش توانمندی های بسیج و حقیقت فعالیت های آن در استان های مختلف کشور از جمله مناطق محروم می توانند به شبهه های دشمنان پاسخ دهند و خدمات این شجره طیبه را به گوش مردم برسانند.
بیطرفان گفت: همکاری بیش از پیش رسانه با بسیج عامل تقویت نظام اسلامی است چرا که بسیاری از خدمات بسیج به دلیل رسانه ای نشدن در ذهن مردم باقی نمی ماند و اگر آنان بدانند جوانان بسیجی در عرصه های مختلف مشغول خدمت رسانی و کمک به روند پیشرفت کشور هستند، دیگر دشمنان نمی توانند با دروغ پردازی و شبهه پراکنی مردم را از بسیج دور کنند، همان طور که تاکنون نتوانستند.

** رسانه ها نخبگان بسیجی را به مردم معرفی کنند
همچنین در این میزگرد معاون روابط عمومی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم گفت: یکی از مهمترین همکاری هایی که رسانه ها می توانند با مجموعه بسیج ایفا کنند، معرفی و شناساندن نخبگان بسیجی است که در اقشار مختلف این نهاد مردمی فعالیت می کنند.
پاسدار علی تقوایی گفت: در این زمینه آمادگی داریم، افراد شاخص و نخبه فعال در بسیج استان قم را به رسانه ها و خبرگزاری های علاقه مند معرفی کنیم تا از دستاوردهای این جوانان موفق، گزارش های خبری و مصاحبه های جذاب تهیه و در اختیار مردم قرار گیرد.
وی ادامه داد: افراد شاخص و نخبه بسیج، الگوهای مطلوبی هستند که معرفی آنان به جامعه، باعث ایجاد حس امید و تلاش در میان جوانان می شود و انگیزه افراد را برای گسترش فعالیت های اجتماعی بالا می برد.

پاسدار سید محمد حسن یزدی نژاد مدیر اطلاع رسانی سپاه استان قم نیز گفت: بسیج استان قم تلاش می کند با انجام هماهنگی های لازم، زمینه ارتباط مسئولان اقشار مختلف بسیج با خبرنگاران استان را فراهم کند و با ارائه سوژه های متنوع، آنان را در جریان آخرین رویدادهای خبری این نهاد مردمی قرار دارد.
5 آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1358 است؛ بیست و نهم آبان تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =