کارفرمایان باید زمان شروع مرخصی زایمان را به درستی و با دقت به شعب سازمان اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: حسابدار هستم و 12سال سابقه کار و بیمه دارم. در شرکتهای پیمانکاری کار کردم. وقتی هفت ماهه باردار بودم شرکت پیمانکاری عوض شد و شرکت جدید هم طول مدت مرخصی را لیست برایم رد کرده است. برای دریافت حقوق مرخصی زایمان به بیمه تامین اجتماعی مراجعه کردم ولی ایراد گرفتند. بازرس سازمان به شرکت مراجعه کرد و شرکت نیز مرخصی ام را تایید کرد. ولی تامین اجتماعی نپذیرفت. این درست است که بعد از 12سال بیمه پرداخت کردن الان نتوانم از حق قانونی خودم استفاده کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید؟


در این باره روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد: در این مورد متاسفانه کارفرمایان یا نمایندگان بیمه ای آنها دچار اشتباهات زیادی می شوند و این امر هم باعث زحمت و گرفتاری بیمه شده شده و هم سازمان را با مشکلات عدیده ای مواجه می سازد.
کارفرمایان باید زمان شروع مرخصی زایمان را به درستی و با دقت به شعب سازمان اعلام کنند. در طول مرخصی زایمان نباید حق بیمه ای بابت چنین شخصی به سازمان پرداخت شود. با توجه به وضعیتی که توصیف کردید تنها راه جهت حل مشکل، مراجعه به هیاتهای حل اختلاف وزارت کار و تایید عدم کارکرد دوره مرخصی زایمان است.

46232

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =