وجود یک هزار مدرسه خطرپذیر در حوزه مواد مخدر در خوزستان

ایسنا نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر حدود 332 منطقه آسیب‌پذیر در سطح استان خوزستان شناسایی شده‌اند که در این 332 منطقه، حدود یک هزار مدرسه خطرپذیر وجود دارد.

محمد تقی‌زاده در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان، که امروز (18 آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: نخستین اقدامی که در راستای کاهش مصرف مواد مخدر در حوزه آموزش و پرورش انجام شد، شناسایی مناطق آسیب‌پذیر و تقسیم نقشه خطرپذیری مناطق استان خوزستان بود. 
  
وی افزود: در این خصوص، حدود 332 منطقه آسیب‌پذیر در سطح استان خوزستان شناسایی شده‌اند که در این 332 منطقه، حدود یک هزار مدرسه خطرپذیر وجود دارد.   
  
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: از دیگر اقدامات در هشت ماهه سال جاری، انجام فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بوده است. 
  
تقی‌زاده با اشاره به جمعیت دانش‌آموزان خوزستان عنوان کرد: تقریبا حدود یک میلیون دانش‌آموز در خوزستان وجود دارد که بدین ترتیب از نظر تعداد دانش‌آموزان استان سوم کشور هستیم.

یک میلیون نفر دانش‌آموز، حدود 70 هزار کارمند و مربی و معلم و با احتساب حدود دو میلیون نفر اولیاء دانش‌آموزان، بیش از سه میلیون نفر به طور مستقیم و روزانه با آموزش و پرورش خوزستان در ارتباط مستقیم هستند.بنابراین اگر بتوانیم فعالیت‌هایمان را در این بخش متمرکز کنیم، می‌توانیم حدود 2.5 میلیون نفر را در برنامه‌های خود داشته باشیم. 

  
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: در این راستا به منابع مالی و پشتیبانی و تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =