رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان از توسعه خوشه های صنعتی سنگ و جاجیم در کارگاه‌های آموزشی منطقه‌ای کارآفرینی، صنعت جنوب غرب کشور که در لرستان برگزار شد، خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این دوره 11 کارگاه آموزشی برگزار شد که هدف عارضه‌یابی، تقویت و توسعه شرکت‌های صنعتی و کارآفرینی و معرفی ظرفیت‌های منطقه‌ای بود که یکی از این دوره ها کارگاه آموزشی خوشه های صنعتی بود که توسط رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان ارائه شد.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان اظهار داشت: کارگاه‌های آموزشی منطقه‌ای کارآفرینی، صنعت جنوب غرب کشور سازمان بسیج مهندسین صنعتی به مدت 2 روز در خرم‌آباد با حضور استان‌های همدان، خوزستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان برگزار شد.

بختیار رازانی افزود: در کارگاه آموزشی خوشه های صنعتی ابتدا کلیاتی راجع به وظایف شرکت شهرکهای صنعتی و همچنین آماری از تعداد شهرکهای صنعتی استان و امکانات زیر ساختی شهرکها و سپس مطالبی از قبیل تعریف خوشه صنعتی، شرایط پیدایش و توسعه خوشه، چگونگی شکل گیری خوشه ها، مشخصه های یک خوشه صنعتی و ذینفعان و بازیگران خوشه و زیرمجموعه های خوشه ارائه شد.

وی گفت: در استان لرستان حدود 15 خوشه صنعتی شناسایی شده که شامل سنگ، گلیم و جاجیم، تولید و فرآوری عسل، گیاهان دارویی، پلاستیک، صنایع دستی، فرش دستباف، پودر میکرونیزه، آرد، محصولات بتنی، آب معدنی، شیلات، نخود و حبوبات، شن و ماسه، گردشگری، می باشد.

رازانی در ادامه اضافه کرد: از این تعداد خوشه صنعتی تعداد 2 خوشه صنعتی سنگ و جاجیم و گلیم در حال توسعه می باشند.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان به مزایا و صرفه های ناشی از خوشه ها اشاره کرد و گفت: جذب شركت‌هاي خدماتي، جذب حمايت نهادهاي دولت، ايجاد جذابيت براي مشتريان، تأمين كنندگان و نيروي كار، بازاريابي مشترك، برگزاري نمايشگاه، مبارزه با محدوديت‌هاي قانوني ملي و بين‌المللي، خدمات فناوري مشترك از مزایای ایجاد خوشه صنعتی می باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =