۰ نفر
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۱

ایسنا نوشت: نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد، احتمالاً شورای امنیت فردا (یکشنبه) با محوریت بررسی پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی واشنگتن جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد.

به گزارش سایت شبکه روسیاالیوم، ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل شب گذشته در کنفرانس خبری اظهار داشت، پیش‌بینی می‌شود که پیش‌نویس قطعنامه اواخر شب گذشته با جوهر آبی تدوین شد و تنظیم پیش‌نویس قطعنامه با جوهر آبی به این معناست که می‌توان به این پیش‌نویس بعد از گذشت ۲۴ ساعت از آن رای داد.

نماینده فلسطین مضمون این پیش‌نویس را مشخص نکرد اما افزود: رایزنی‌ها درباره چارچوب نهایی پیش‌نویس قطعنامه همچنان ادامه دارد.

پیشتر منابع دیپلماتیک پیش‌بینی کرده‌ بودند که کشورهای عربی روز دوشنبه ‌پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه تصمیم ترامپ درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل مطرح کنند.

یکی از این منابع به خبرگزاری تاس روسیه گفت: پیش‌نویس قطعنامه‌ای که بین اعضای شورای امنیت توزیع شده تثبیت اصول حل و فصل درگیری‌های اسرائیل و فلسطین است و در آن آمده که وضعیت شهر قدس باید در جریان مذاکرات مستقیم دو طرف تعیین شود.

به موجب این سند که بخش‌هایی از آن به دست خبرگزاری تاس رسیده، هر گونه تصمیم‌گیری و تدابیری که ماهیت قدس، وضعیت حقوقی و بافت جمعیتی آن را تغییر دهد غیرقانونی و باطل است و باید لغو شود.

در ششم دسامبر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا رسما قدس (بخش شرقی و غربی آن) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و دستور انتقال سفارت کشورش به این شهر را صادر کرد.

در واکنش به این تصمیم آمریکا تظاهرات کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای غربی همچنان ادامه دارد و تمامی کشورها نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرده‌اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =