پنج شنبه 28 تیر 1397
شنبه 25 آذر 1396 - 14:29:49 چاپ

شما نظر بدهید/ مهم‌ترین موانع حذف کنکور در ایران چیست؟

جامعه > آموزش - برخی می‌گویند نهادها و شرکت‌هایی که از کنکور درآمد دارند مانع حذف کنکور می‌شوند

به گزارش خبرآنلاین، به تازگی پرونده قدیمی حذف کنکور در ایران دوباره تبدیل به سوژه‌ای داغ در رسانه‌ها شده و همزمان نهادهای مسئول دوباره تقصیرها را گردن یکدیگر می‌اندازند.


براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی قرار بود کنکور تا سال ۱۳۹۰ به کلی حذف شود؛ حالا ۶ سال از سال ۹۰ می‌گذرد و هنوز خیلی‌ها معتقدند با توجه به وضعیت موجود نهاد‌های آموزشی به خصوص ناتوانی آموزش و پرورش در اجرای آزمون‌های سالانه استاندارد، کنکور عادلانه‌ترین راه برای پذیرش در دانشگاه‌هاست. 


به تازگی نیز بحث درآمد برخی نهاد‌ها نیز از کنکور به میان آمده است و برخی می‌گویند نهادها و شرکت‌هایی که از کنکور درآمد دارند مانع حذف کنکور می‌شوند.

با این حال به نظر شما مهم‌ترین موانع حذف کنکور در ایران چیست؟

نظرات خود را زیر همین خبر به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

 

۴۲۴۲

 

مطالب مرتبط
82 دیدگاه
  • علی
    شنبه 25 آذر 1396 - 14:45:06
    پاسخ
    92 10

    سازمان سنجش و آموزشگاه های کنکور.

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 16:35:08
      62 6

      مافیای کلاس کنکور و موسسات و آموزشگاههای مرتبط که خوب پولی از کنکور به جیب میزنن

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 18:18:16
      40 5

      به همان علت که پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار نمی شوند. چون کلاسهای کنکور برای بعضیا پول دارند.

    • مهربان توسی
      شنبه 25 آذر 1396 - 19:21:51
      28 6

      مافیای اساتید و دبیران کلاس خصوصی زیست شیمی فیزیک و...کانون ها و مراکز اموزشی و... خدا ازشون نگذره که هر روز پولدارتر شدند و دبیران عادی کنار رفتند

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 22:09:33
      10 4

      کنکور هزار ایراد دارد ولی بهترین راه حل است تا همه بتوانند این فرصت را داشته باشند که تقریبا برابر رقابت کنند و رشته های خوب در دانشگاه بهتر بخوانند هر راهکار جایگیزین در کشور با توجه به وضعیت دانشگاه ها و رشته ها در ایران تبعیض برای عده ای خاصی خواهد شد و در حق بسیاری اجحاف و بی عدالتی مطلق به وجود می اورد.

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 14:46:24
    پاسخ
    117 4

    مهم ترین دلیل ایتکه آموزش و پرورش هنوز نمیتونه امتحان عادلانه تو مدارش برگزار کنه اگر کنکور حذف شه داش آموز سیستان بلوچستانی با دانش آموز مدرسه غیرانتفاعی تهران تو یه شرایط درس خوندن و نمره گرفتن که اونوخ یه جور پذیرش شن؟

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 14:48:02
    پاسخ
    71 6

    مدرسان حریف

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 16:07:15
      39 5

      کنکور و آموزش و پرورش ایران یعنی حفظ کردن و محفوظات

    • مهدی
      شنبه 25 آذر 1396 - 21:24:01
      1 1

      وقتی دروس دوره دبیرستان تئوری محض است و به مهارت های مورد نیاز جامعه توجهی نمی شود و امتحانات نیز پر از استرس و حافظه مدار است، کنکور هم نتیجه اش همین می شود. مشکل اصلی شیوه امتحانات و روش ارزشیابی است که قبل از هر تحولی باید متحول شود.

  • حسنعلی
    شنبه 25 آذر 1396 - 14:48:07
    پاسخ
    36 5

    کنکور خودش کلی مکافاته که بچه ها و خانواده و کلی معلم و ذبیر کلاس و ساختمونه رو درگیر خوش کرده و صدالبته که عامل اشتغال و سرگرمی خیل عطیمی از امکاناته،با تعطیلی کنکور قوز بال غوز میشود و لذا سیستم نظارتی کشور اگر درست عمل کند مشکلاتش اندک گردد............

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 14:48:20
    پاسخ
    7 15

    دولت

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 14:50:42
    پاسخ
    59 2

    عدم توانایی تشخیص و تمیز دادنِ برترین نفرات برای جذب در بهترین دانشگاه ها و البته عدم بی طرفی در گزینش

    • بی نام
      یکشنبه 26 آذر 1396 - 02:20:05
      4 2

      اینا که گفتی علت نیست، معلوله

    • بی نام
      دوشنبه 27 آذر 1396 - 16:42:44
      0 0

      استاد نپرسیده علت چیه. پرسیده مهم ترین موانع چی هستن

  • مصباح زیرک باش
    شنبه 25 آذر 1396 - 14:51:43
    پاسخ
    33 6

    قطعا اولین و مهمترین عامل سود سرشار مالی است که تو این فرایند وجود داره. درامد کلان موسسات کنکور و کلاس های خصوصی . ایجاد جو کاذب برای ترغیب خانواده ها از عقب نیافتادن فرزندانشون. الان دیگه جدیدا وارد دوران ابتدایی هم شدن این موسسات و کلاس های تست زنی برگزار می کنند

  • زهرا
    شنبه 25 آذر 1396 - 14:51:59
    پاسخ
    78 5

    سلام مشکل کنکور نیست مشکل سهمیه ها در کنکور است نحوه گزینش دانشجو است که دانش اموزی سالها تلاش میکند بعد در کنکور به علت نداشتن سهمیه قبول نمی شود مشکل نبود عدالت اموزشی است برای افراد سهمیه ای امکانات قرار دهید ولی کنکور بر اساس شرایط علمی باشد

    • بدون نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 16:22:09
      26 2

      موافقم

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 14:52:30
    پاسخ
    33 7

    مافياي قدرتمند و پرنفوذ موسسات كنكور....

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 14:53:20
    پاسخ
    63 4

    اگر حذف شود تقلب بیداد می کند.

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 14:54:08
    پاسخ
    5 17

    مهمترین عامل صندلی های محدود دانشگاههاست. در آلمان معمولا به جز معدل دیپلم معیاری برای ورود دانشجویان به دانشگاه وجود ندارد و اکثر دانشگاهها توانایی این را دارند که هر سال، برای رشته هایی که محدودیت صندلی ندارد، هر تعداد دانشجو بپذیرند. اینکه در مقطع لیسانس دروس اجباری با 1200 دانشجو تشکیل می شود را خیلی خوب سازماندهی می کنند و اگر سالن کلاسی به این بزرگی وجود نداشته باشد در دو سالن یکی استاد هست و یکی ویدئوی استاد به طور زنده روی پروژکتور پخش می شود. اما کلاس های دانشگاه شریف به طور معمول چند نفره است؟ و معیار انتخاب این چند نفر چه باید باشد؟

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 16:11:07
      6 14

      بدبختی ما اینه که الپوی آمریکا و انگلیس را چهل ساله گذاشتیم کنار، چسبیدیم به آلمان و فرانسه و مالزی و....

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 16:27:33
      31 1

      اگر آلمانیها همینطوری کیلویی مدرک دانشگاهی چاپ میکردن شک نداشته باش امروز اینچنین نماد پیشرفت صنعتی بشر نبودند

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 16:37:37
      7 4

      بی نام 15:11 آمریکا نمی تونه الگوی ایران باشه چون دانشگاههای آمریکا خصوصی اند و شهریه های 60 هزار دلاری در سال دارند. دانشگاههای آلمان رایگان اند و سعی دارند با هزینه کم بیشترین بهره وری رو داشته باشند. وقتی تو کشور استاد خوب کم داریم چرا باید این همه دانشگاه داشته باشیم در صورتی که آلمانی ها این مشکل رو با کلاس های بزرگ حل کرده اند؟ اتفاقا دانشگاههای آمریکا هم در مقطع لیسانس کلاس های بزرگ دارند ولی در آمریکا معیار اصلی ورود به دانشگاه پول و ثروت است که در کشور ما نمی تونه پیاده بشه. در کل کلاس های 50 نفری دانشگاه رو نمی تونم بفهمم. کشورهای کاپیتالیسم نمی تونه الگوی دانشگاههای رایگان دولتی ما باشند...

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 16:45:45
      10 4

      در جواب شما باید عرض کنم که انگلیس در اقتصاد جهانی رتبه ششم رو داره و آلمان سوم و فرانسه پنجم. خوبی کشورهایی مثل آلمان و فرانسه اینه که با کمترین هزینه بیشترین بهره وری رو دارند.فقط ایستگاههای سیمانی مترو و قطارشون رو با ایستگاههای مترو گرانیتی تهران مقایسه کن که ببینی در ظاهر زشت اند و در عمل قطارهای به موقع و زیادی دارند طوری که کل شهر و کشور رو هم پوشش می دن. شما الگوت آمریکایی است که نتیجه اش شده ترافیک تهران با ماشین های تک سرنشین و ... این یک مثال بود و همه چیز همینطوره. کی گفته آمریکا می تونه الگوی پیشرفت ما باشه؟ به هیچ وجه نمی تونه.

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 14:55:35
    پاسخ
    28 4

    گردش مالی موسسات کنکوری و گردش مالی که از ثبت نام کنکور بدس میاد

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 14:58:09
    پاسخ
    27 7

    مهمترین آن سهمیه ها بی حد وحصز مربوطه

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 15:05:55
    پاسخ
    24 7

    مافیای کنکور

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 15:17:49
    پاسخ
    57 3

    با وجود کنکور و سخت گیری ؛ باز هم شاهد تقلب و سفارش در ورود افراد به دانشگاههای دولتی هستیم وای به اینکه کنکور حذف بشه و جایگزین مناسبی برای تفکیک افراد مستعد از افراد کودن هم وجود نداشته باشه

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 18:19:44
      43 4

      اگه کنکور حذف بشه دانشگاههای درجه یک نصیب رانتخورها و ژنهای خوب میشه...

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 15:28:28
    پاسخ
    42 3

    علت اصلی اینه که واقعاً هیچ روش جایگزین عادلانه ای وجود ندارد

  • رضا
    شنبه 25 آذر 1396 - 15:43:24
    پاسخ
    30 7

    کنکور سر و سامان داده بشه خیلی بهتر از حذف شدنش هست، معنی نداره دانش آموز 12 سال درس بخونه و ریاضی و فیزیک و ... رو منفی بزنه یعنی هیچی بلد نیستن دانش آموزا ، به خدا گناه دارن بچه ها ، سوال ها انگار برای ریاضی دان ها و فیزیک دان ها طراحی شدن

    • بدون نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 16:22:46
      13 2

      موافقم

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 16:00:13
    پاسخ
    22 1

    بیکاری هشتاد درصدی تحصیل کردگان

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 16:07:15
    پاسخ
    14 4

    مافیای کنکور مثل .........چی و هزار تا کتاب و کوفت دیگر و همچنین سازمان سنجش

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 16:22:37
    پاسخ
    24 7

    حذف کنکور که در مملکتی با چنین فساد اداری غلط اندر غلط است.کنکور را باید کم اثر کرد و مهمترین مانع کم اثر کردن کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی است.نمی گویم دولت چون در زمینه آموزش شورای عالی انقلای فرهنگی همه کاره است و دولت و مجلس کشک است. نظام آموزشی جاری در کشور به جای اینکه تمرکز بر مهارت آموزی داشته باشد، تمرکز بر مدرک افزایی دارد. واقعیت این است که مملکت ما به این تعداد مهندس و کارشناس ارشد و دکترا نیاز ندارد. آن هم کارشناسان ارشد مثلا ادبیات و مردم شناسی و الهیات و.... که نهایتا آویزان اقتصاد خواهند بود. باید مهارت آموزی اولویت نظام آموزشی بشود و عده محدودی به سمت دانشگاه ها بروند که خود به خود تب کنکور را پایین می آورد.

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 16:25:51
    پاسخ
    22 9

    کنکور نه تنها نباید حذف بشه بلکه باید مثل دهه 60 و 70 مردافکن و بسیار پیچیده برگزار بشه برای اینکه معنی نداره از هر 100 نفر نود و پنج نفر لیسانس دارن و هفتاد نفر ارشد و دکتری البته غالبا بدون پشتوانه علمی خاص

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 17:14:41
      11 8

      با بخش دوم حرفت موافقم ولی خدایی کنکور های دهه ۶۰ و ۷۰ دربرابر کنکور های الان زنگ تفریح هم حساب نمیشه.فقط اون موقع ظرفیت کم بود ولی راحت تر بود

    • محمدرضا
      شنبه 25 آذر 1396 - 18:51:36
      13 1

      عزیز. کنکور اگر ساده باشه برای همه ساده هست و اگر راحت برای همه راحت . سال ۶۸ تعداد شرکت کننده تقریبا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود که فقط کمتر از ۱۵۰ هزار نفر قبول می شدند اما الان همه میتونن وارد داتشگاه بشن. ولی حذف کنکور یعنی فساد بیشتر .

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 18:54:14
      10 0

      کنکور دهه 60 به نسبت رقابت و وقتی که دانشجوها میگذاشتند هم سخت محسوب میشد کنکور رقابته و سختی و اسانی مطرح نیست اگکر اسان باشه برا همه اسانه اگر سخت باشه برا همه سخته اون زمان اتفاقا کتابها سنگینتر و سخت تر بود اگر قرار باشه که سواللت کنور هم سال به سال اسانتر بشه که همه میرن 100 درصد رو جواب میدن مشکل اینه که جمعیت زیادی درست شد و همه این جمعیت هل داده شدند سمت کنکور و دانشگاه در حالی که در کشورهای دیگه همه جمعیت از دانشگاه سر درنمیاره بعدش هم دانشگاه ها زیاد شد مدرک هم ارزشش رو از دست داد ما جامعه ای هستیم که الان همه دیگه فوق لیساس دارند عده زیادی هم دکترای بیکار داریم حدود 100 هزار دکتر بیکار داریم خب این ارزش علم را نابود میکنه

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 23:21:48
      2 0

      شما لطف کن ببین تو آمریکا و کانادا چطوری میرند دانشگاه؟ امتحان اس.ای.تی رو با کنکور مسخره خودمون مقایسه کن . خودت از نظری که دادی خجالت میکشی.

    • بی نام
      یکشنبه 26 آذر 1396 - 06:03:39
      0 0

      این حرف اگه کتکور راحته برای همه راحته حرف غلطی نیست ولی به این موضوع ربطی نداره.یک چیز بدیهی هست که سطح سوالات بالاتر میره همونطور که ۱۰۰ سال پیش کلی روش های ضرب و جمع مورد سوال قرار میگرفت که بدیها از سطح سوالات ریاضی الان پایین تره.هواپیمای برادران رایت هم قطعا از ایرباس ا ۳۸۰ ضعیف تره همونطور که دانش فیزیکی نیوتون فارغ از نبوغش به مراتب کمتر از مثلا ویتن هست.

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 16:27:47
    پاسخ
    38 4

    کنکور نباید حذف شود انوقت هرکس که پارتی ندارد نمی تواند جذب رشته خوب ودانشگاه برتر شود همین حالا سهمیه ها بیرحمانه است حتی بچه های اساتید هم سهمیه دارند اینها را سامان دهی کنید کنکور حذف نکنید باید دانشگاه روزانه بدون سهمیه باشد تا روی بهترین ها سرمایه گذاری شود حذف کنکور بضرر مردم عادی است

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 16:31:57
    پاسخ
    7 2

    خیلی ساده ست،مافیای کلاسهای کنکور که طبق گفته خودشون سالی هشت هزار میلیارد گردش مالی داره که به نظرم خیلی بیشتر از این حرفاست خصوصاً این موسسات آبدوغ خیاری که با کتاب های به اصطلاح تألیفی خودشون فقط جیب خانواده هارو خالی میکنن

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 16:33:41
    پاسخ
    1 2

    باپول عام بنیاد ..........وخیریه تشکیل داده وبا تبلیغات میلیاردی درصدا وسیما جیب مردم را خالی می کنند اینها ونظایر اینها مافیای کنکورند.

  • عباس
    شنبه 25 آذر 1396 - 16:45:46
    پاسخ
    7 0

    سلام ،بند پول وپارتی .ورود به رشته های تاپ تابعی از رانت وپارتی بازی وداشتن سرمایه قرار می گیرد.

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 16:50:19
    پاسخ
    1 2

    دلیلش اينه که واقعا عظمی برای تغییر وجود نداره، کار امروز به فرداها گذاشته ميشه، اگه نه کار اونقد پیچیده ای نیست که تاریخچه بحث ها در موردش داره به دو دهه کشیده میشه. مثل بقیه مشکلاتمون

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 16:55:20
    پاسخ
    2 1

    پول

  • دانشجوی سال اخر دندانپزشکی
    شنبه 25 آذر 1396 - 17:06:26
    پاسخ
    21 2

    حذف کنکور اشتباهی بسیار بزرگه و باعث میشه همین عده ی اندک چند هزار نفره ای هم که میتونن حقشون رو بگیرن ، نا امید بشن و جاشون رو بچه های طبقه ی ثروتمند جامعه و سهمیه دار ها شاهد و هیئت علمی به طور کاملپر کنن چیزی که از سال 90 شروع شده. برای مثال در دانشکده ی ما سال 91 هیچ دانشجوی بین المللی نبود ولی الان حدودا 600 700 نفر با هزینه ی پدرانشون دارن تحصیل میکننسالی حدودا 30 میلیون تومان

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 22:43:50
      3 0

      تازه شهریه و حتی هزینه اوقات فراغتشونهاشون مثل دختر آقای ذخیره انقلاب از بیت المال پرداخت میشه

    • بی نام
      شنبه 25 آذر 1396 - 23:19:37
      4 3

      فقط متاسفم که همین افکار پوسیده امثال باعث درجا زدن کشور شده.دوست عزیز بد نیست کمی مطالعه و تحقیق کنید که مردم کشورهای دیگه چطوری دانشگاه می روند. به احتمال زیاد شما دانشجوی دندانپزشکی نیستید که اینگونه نوشتید .

  • حیدرعلی
    شنبه 25 آذر 1396 - 17:47:37
    پاسخ
    14 0

    زمانی کنکور حذف میشه که همه دانش آموزان مثل بیست سال به قبل از آن در یک مدرسه واحد درس بخوانند.وقتی مدارس نمونه ازاد تیزهوشان سما شاهد غیرانتفاعی و غیره وجود درد چه امیدی هست که کنکور حذف شود و عدالت در ورود به دانشگاه رعایت شود؟وقتی استخدام در دستگاههای دولتی جایش را به پارتی بازی داده حرف از عدالت بی معناست.

  • ناشناس
    شنبه 25 آذر 1396 - 18:25:47
    پاسخ
    4 2

    درآمدهای سرشار آموزشگاههای کنکور وکتب کمک درسی واموزشگاههای کنکوری موانع اصلی حذف کنکور میباشد .این آموزشگاهها کتب کمک درسی را به مقاطع ابتدائی ومتوسطه اول و دوم نیز تسری دادهاند .

  • محمودی اِندِ بصیرت
    شنبه 25 آذر 1396 - 18:51:06
    پاسخ
    4 5

    به نظرم کنکور بسیار عالیست هیچ مشکلی ندارد لذا مشکل از سود بانکیست اگر سو بانکی صفر شود و ملت کمتر ربا بخورند مشکل کنکور نیز حل خواهد شد

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 19:07:52
    پاسخ
    3 1

    موسساتی آموزشی که صاحب آنها بعضی از مسئولین دولتی هستند

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 19:46:21
    پاسخ
    4 2

    حذف کنکور یعنی هرکی پارتی داره بره دانشگاه.

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 20:01:33
    پاسخ
    1 0

    مهم ترین مانع حذف کنکور نداشتن جایگزین مناسب است . حذف عجولانه کنکور اصلا به خاطر عدم وجود عدالت اموزشی صلاح نیست .به خاطر وجود فساد در سیستم اداری و عدم دسترسی همه به اطلاعات آزاد شاید کنکور پر هزینه و پر استرس باشد ولی بهتر است . اگر روزی ادامه تحصیل فقط به خاطر کسب دانش و حل مشکلی از مشکلات جامعه باشد . ان موقع می شه کنکور را حذف می کنند . امروز خیلی ها دکترا می گیرند چون هدف دیگری دارند

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 20:21:19
    پاسخ
    2 0

    مشکل اصلی محتوا و دروس تئوری و حافظه محور دبیرستان و شیوه ارزشیابی کهنه آن است.

    • بی نام
      دوشنبه 27 آذر 1396 - 23:16:30
      0 0

      کاملا موافقم.

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 20:22:22
    پاسخ
    4 0

    ژن خوب. اگه کنکور برداشته بشه فقط ژن های خوب میرن دانشگاه

    • پریا
      یکشنبه 12 فروردین 1397 - 03:46:56
      0 0

      مت گرم‌واقا گل گفتی

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 20:23:25
    پاسخ
    4 2

    حذف کنکور یعنی بیکار شدن خیل عظیمی از مدرسان یه چیزی شبیه خودروسازی داخلی که چرا تعطیل نمیشه

  • معصوم
    شنبه 25 آذر 1396 - 20:39:34
    پاسخ
    1 5

    مهمترین مانعش اینه که واسه خیلیها درآمد بسیار خوب ایجاد کرده. که دولت از ایجاد اشتغال برای اینهمه فارغ‌التحصیل عاجز هست

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 21:35:19
    پاسخ
    3 0

    آموزش و پرورش نمیتواند امتحان سالم و پاک برگزار کندبه همین دلیل نمیتوان کنکور را حذف کرد. دانش آموز من با 3 میلیون تومان تمام سوالات را خرید

  • amin
    شنبه 25 آذر 1396 - 21:35:59
    پاسخ
    3 0

    هیچ دلیلی برای حذف کامل کنکور وجود ندارد و برای بسیاری از رشته های بالا و دانشگاه های خوب باید معیاری برای پذیرش دانشجو وجود داشته باشد، همانطوری که شما به بدون شرکت در ازمونها و امتحانانی بمراتب سخت تر از کنکور ایران نمیتوانید بسیاری از رشته ها را در دانشگاههای معتبر دنیا بخوانید.

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 21:58:59
    پاسخ
    9 0

    موسسات کنکور که تلویزیون را هم قبضه کرده اند

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 22:32:39
    پاسخ
    1 1

    کار کارشناسی مجلس؟؟ چه خوب مسائل کارشناسی میکنن؟ مثل یارانه ؟ و کرانی بنزین با فوب خلیج فارس و گرانی در اروپا و امریکا تا مثل آنرا در اینجا اعمال کنند؟ مجلس راس امور است . تا حالا که خوب از عهد همه چی برآمده . ؟؟؟ یبار دیک بار دیگراحمدی نژاد را آره تمومه ؟ اونای که باید از مملکت برن میرن به به؟؟؟

  • بی نام
    شنبه 25 آذر 1396 - 22:48:19
    پاسخ
    5 3

    گاج ، قلمچی و ...

  • مهدی
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 01:08:50
    پاسخ
    2 0

    دلشون خوشه مردم ما که بهترین دانشگاه درس خوندیم هرروز ازین مصاحبه به اون مصاحبه بالا پایین میشیم

  • آرش
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 01:31:16
    پاسخ
    2 5

    بهتر است تا فرآيند انتخاب دانشجو تحت نظارت وزارت علوم توسط خود دانشگاه ها صورت بگيرد.

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 01:44:46
    پاسخ
    6 0

    همه زندگی بچه ها از ابتدایی تا دبیرستان و دانشگاه شده کنکور . دانشگاه هم که میری هیچی یاد نمی گیری . نه زبان یاد می گیری نه مهارتی برای کار . فقط یه عده ای این وسط پول پارو می کنند . اموزش و پرورش و وزارت علوم وایستاده داره تماشا می کنه . عمر جوونها و سرمایه خانواده ها رفت ولی کسی راه کار ارایه نمی ده . برای همین هست که هیچ وقت یک کشور توسعه یافته نمی شیم . چون نمی دونیم هدفمون از آموزش عالی چیست ؟ فقط می خواهیم عقب نمونیم از چی ؟ از بقیه

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 02:17:45
    پاسخ
    9 2

    حذف نمیشه چون سرکاریه قشنگیه واسه خونواده ها و منبع درامد واسه خیلیا

    • بی نام
      پنجشنبه 30 آذر 1396 - 18:52:14
      3 1

      وجود کنکور فقط روشی برای استرس و هزینه های هنگفت و ناامیدی خیلی ها برای تلاشو کوشش هست چون تا وقتی این اموزشگاه ها هستند فشار همچنان روی خانواده هاست دیگه وقتشه فکر اساسی بکنین میبینین که بیشتر افراد موفق در کنکور هم درایران نمیمونن و در کشور دیگه ای موفق میشن ولی باز وجود غول هزینه رو ترجیح میدین شما چرا فکری به حال بعدشون واینده کشور نمیکنین خواهش میکنم پیگیر باشی این امر مهمو اینقدر به عقب نیاندازین

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 04:24:32
    پاسخ
    3 0

    فرهنگ غلط ایرانی ها در ترجیح پارتی بازی بر شایسته گزینی تو آمریکا و کانادا و احتمالا اروپا هیچ کنکوری برگزار نمیشه اما همه مطئمن هستند که ورودی های جدید هر دانشگاه واقعا لیاقت اونجا بودن رو دارند و بخاطر فک و فامیل شون اونجا پذیرفته نشده اند.

  • حسن
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 08:07:38
    پاسخ
    4 0

    با سلام اهم مواردی که مانع حذف کنکور از سیستم معیوب آموزشی کشور ایران عزیز می شود 1عدم وجود زیر ساخت متوازن سیستم آموزش و پرورش 2مافیای کتب کمک آموزشی و کلاسهای خصوصی 3پوشش دادن به رانتهای ژنهای مرغوب جهت ورود به دانشگاهای برتر 4عدم داشتن روحیه فقر زدائی مسئولین آموزش عالی و نیز آموزش و پرورش 5عدم تناسب دیدگاههای مشترک مسئولین آموزش عالی با آموزش و پرورش

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 08:29:07
    پاسخ
    6 1

    وقتی کنکور حذف شود روش پذیرش عادلانه که افراد دارای ژن برتر و بقیه مردم دارای ژن عادی عادلانه پذیرش شوند چیست؟

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 09:22:32
    پاسخ
    5 1

    اگر قرار باشد رفتن به راهیان نور 10 نمره داشته باشد و این نمره مسیر بچه های ما برای رفتن به دانشگاه را تغییر دهد همان بهتر که کنکور پا بر جا باشد1

  • احمد
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 09:37:07
    پاسخ
    10 1

    اگه کنکور برداشته بشه فقط پولدارها میرن دانشگاه.. اکثر دانشگاه ها کمبود بودجه دارن و ترجیح میدن یه نفر بره دانشگاه که ۲۰۰ میلیون بهشون پول بده تا یه نفری که پول کتاب خریدن هم نداره

  • تقی
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 09:58:19
    پاسخ
    2 0

    بیکاری اکثر فارغ التحصیلان

  • هاشم
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 11:04:01
    پاسخ
    5 0

    گردش مالی

  • حسن مرادي
    دوشنبه 27 آذر 1396 - 09:57:19
    پاسخ
    2 2

    كنكور حذف بشه تا چي بشه . بشه زمان هخامنشيان و فقط يه عده پولدار برن دانشگاه . الان كنكور تنها اميد ما فقيرهاست كه بتونيم باهاش وارد يك دانشگاه خوب و يك رشته خوب بشيم اگه كنكور حذف بشه رشته هاي خوب و دانشگاه هاي خوب ميشه مال بچه پولدار ها

  • بی نام
    دوشنبه 27 آذر 1396 - 19:25:55
    پاسخ
    0 0

    اوناييكه 20 سال پيش ديپلم گرفتند سوابق تحصيلي ندارند تكليف آنها با حذف كنكور چه مي شود.

  • بی نام
    پنجشنبه 30 آذر 1396 - 18:36:24
    پاسخ
    2 0

    چرا اخه باید این همه در طول دوران تحصیلمون درس بخونیمو زحمت بکشیم اونوقت به خاطر کنکور نتونیم به جایی که میخوایم برسیم شاید یکی هوششو داشته باشه وهم تواناییشو ولی به خاطر هزینه های کلاس ها وکتاب تست در کنکورموفق نمیشه .کنکور اصلا هم عادلانه نیست به خصوص برای مانظام جدید هاکه حتی بعد امتحانات نهایی هیچ وقتی برای مرور نداریم خواهش میکنم به جای کنکور ملاک رو چیز دیگری قراربدین استعداد یابی کنین یا تست هوش وملاک معدل . کنکور شده یه غول و استرس بزرگ برای ما دانش اموز ها شما با این روند پیش رفتین ولی سال به سال به تعداد بیکار ها اضافه شده ممنون

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین