جمعه 7 اردیبهشت 1397
یکشنبه 26 آذر 1396 - 13:53:17 چاپ

شما نظر بدهید/ آیا با ابزار تعرفه می‌توان کیفیت خودروهای داخلی را بالا برد؟

اقتصاد > اقتصاد کلان - پرسشی که این روزها و به دنبال بسته بودن سایت ثبت‌سفارش خودرو مطرح است، این‌که آیا همچنان با ابزار تعرفه و جلوگیری از واردات می‌توان به حمایت از تولید داخل پرداخت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سال‌های گذشته پیش‌نویسی برای تعیین سند جامع استراتژی خودرو نوشته شد، اما این سند به صورت رسمی نتوانست الزامی برای خودروسازان جهت ارتقای کیفیت و توسعه فعالیت‌ها باشد.
به اعتقاد کارشناسان، خودروهای داخلی با قیمت‌های فعلی توان رقابت جدی با خودروهای خارجی ندارند، بنابراین باید با ارتقای کیفیت، شرایط رقابتی در صنعت خودرو ایجاد شود.
در این شرایط، این سوال مطرح است که آیا همچنان با ابزار تعرفه و جلوگیری از واردات می‌توان به حمایت از تولید داخل و کیفی کردن تولیدات پرداخت؟


شما کاربران محترم خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه خود را در این زمینه در بخش نظرات مطرح کنید.

35225

 

67 دیدگاه
  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:04:55
    پاسخ
    224 1

    با این جیب مدیران و این سیستم فشل ، نه بدتر میشه بهتر نمیشه

    • بی نام
      یکشنبه 26 آذر 1396 - 17:32:59
      55 3

      الان مساله کیفیت خودرو‌ نیست مساله کمیت و بنزینهای سمی است.سوال اشتباه است هوا را ببینید

    • فردوس توسی
      یکشنبه 26 آذر 1396 - 19:58:58
      12 0

      بدترین راهکار کم اثر افزایش تعرفه واردات خودروهای خوب و کم مصرف خارجی و تولید ارابه های مرگ است فقط ایجاد فضای رقابتی و ضد رانتی با کاهش تعرفه واردات و افزایش نرخ بنزین انشاا...

    • بی نام
      دوشنبه 27 آذر 1396 - 14:38:27
      14 0

      هیچ ابزاری قدرت بالا بردن کیفیت خودروهای داخلی رو نداره جز تعطیلی این کارخونه ها

    • بی نام
      دوشنبه 27 آذر 1396 - 23:11:48
      4 0

      مسلما با ابزار تعرفه می شود کیفیت خود رو را بالا برد باید تعرفه واردات خودرو را صفر کرد تا خودروساز داخلی مجبور شود برای اینکه ملت خودروهایش را بخرند خودرو با کیفیت و ارزان ارائه دهد. به همین سادگی، کاری که بسیاری از کشور های جهان کرده اند و جواب گرفته اند.

  • enayat
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:05:23
    پاسخ
    235 2

    اگر جان انسانها مهم بود بخاطر آلودگی هوا تعرفه ماشین‌ها رو صفر میکردند ....پراید ،۴۰۵،نیسان آبی از سطح شهر جمع میشد..

  • عرشیا
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:06:51
    پاسخ
    225 1

    به هیچ عنوان.فقط باعث گردن کلفتی لگن سازهای وطنی میشود...............

    • بی نام
      یکشنبه 26 آذر 1396 - 18:13:34
      74 2

      فقط باعث میشه سود نجومی خودروسازا بیشتر بشه

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:07:36
    پاسخ
    160 2

    ابزار تعرفه با ممنوعیت واردات متفاوته. ضمن اینکه تعرفه اگر به شکل درست استفاده بشه می‌تونه مفید باشه. به این ترتیب که در یک پروسه 10 یا 20 ساله هر سال میزان تعرفه رو کاهش داد تا اون رو به صفر رسوند. در چنین شرایطی صنایع فرصت دارند ظرف ده یا بیست سال خودشون رو به شرایط رقابتی برسونند. منتهی در ایران این مکانیسم برعکسه و با ایجاد انحصار برای تولیدکننده اون رو تشویق به کاهش کیفیت می‌کنند.

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:12:02
    پاسخ
    152 1

    قطعا خیر. راه افزایش کیفیت خودرو همانی است که در همه دنیا عمل میشود حذف دخالت دولتها، رقابت عادلانه ، سرمایه گذاری و ثبات اقتصادی، افزایش تعرفه فقط در جهت پر شدن خواص است از جمله دولت و تأثیری در کیفیت نخواهد داشت.

  • پیمان
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:13:54
    پاسخ
    129 2

    با این کار کمک میکنیم که بیشتر ماشین داخلی بی کیفیت داشته باشیم .تعرفه باید کم بشه که خودرو ساز مجاب بشه کیفیت محصولاتشو ببره بالا..همیشه بر عکس عمل میکنیم.و دلیل پیشرفت نکردنمون همینه/

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:13:58
    پاسخ
    143 1

    تولید داخلی افسانه ای بیش نیست بعنوان مثال سایپا پس از چند دهه تولید پراید حتی نتوانسته بخاری آنرا فقط کمی اصلاح کند تولید موتور و گیربکس و بدنه و غیره پیشکش.

    • بی نام
      دوشنبه 27 آذر 1396 - 04:26:35
      4 4

      امکان پذیر هست، اما نه با مدیری که حقوق و درامدش از زمین زدن تولید ملی هست و کشوری که برای برجام به فرانسه به جای رشوه با پژو قرارداد می بنده

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:17:52
    پاسخ
    58 14

    میشه ولی نه با این مدیرها و این سیستم بانکی

  • gharh
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:20:38
    پاسخ
    79 1

    تولید خودرو و شرایط رقابتی آن در کشور ما نسبت به همه جا برعکسه. با جلوگیری و بالاتر بردن تعرفه گمرک میخواهند رونق و رقابت ایجاد کنن. نتیجه ش چی میشه ؟ فروش و انداختن انواع گاری با شمایل جدید و تحت عنوان خودروهای داخلی .

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:30:13
    پاسخ
    66 1

    با دیدن این سوال تنها جوابی که به ذهن هر شخصی که شرایط حاکم ، نحوه پاسخگویی مدیران ارشد و خودروسازان و جایگاه مصرف کننده رو میبینه خطور میکنه به صورت خلاصه: لبخند تلخ اندوهناکه ، این بالا بردن هم مثل هم بالا بردنها نه در کیفیت تاثیر داره و نه در رفاه مردم صرفا جهت تامین کسورات متعدد بودجه و چیزهای دیگه هست و تمام؛ شخصا متاسفم که عموم جامعه نسبت به همه چیز تا این میزان بدبین شدیم.

  • مجید جعفری فر
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:37:07
    پاسخ
    73 1

    باسلام وخسته نباشید اگر جان انسانها مهم بود بخاطر آلودگی هوا وترافیک سنگین تعرفه ماشین‌های هیبرید وبرقی رو صفر میکردند وحتی سوبسید منبع تامین سوبسید عدم استفاده بنزین نیز برای خودرو برقی می دادن وپراید ،پژو ۴۰۵،نیسان آبی ودیگر خودروهای چینی بی کیفیت را از سطح شهر جمع میشد..

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:39:19
    پاسخ
    71 1

    اصلا، فقط خیال مدیران خودرویی راحت تر می شود از بابت انحصار . قیمتها را به بهانه های مختلف مثل افزایش نرخ فولاد و نرخ ارزو افزایش دستمزد افزایش می دهند بدون افزایش کیفیت . بهره وری در صنایع ما نیست . مدیریت خوب هم نداریم . تنها راه نجات یا تعطیلی صنعت خودروست . یا ادغام واقعی با خودروسازان واقعی و پذیرفتن شراکت آنها از بازار ایران و منطقه . راه سی سال رفته افزایش تعرفه و بستن ورود خودرو خطاست

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:40:51
    پاسخ
    46 1

    حمایت از تولید داخل میتونه به شکل اعطای تسهیلات به خریدار کالای داخلی باشه نه اینکه کالای خارجی را گرون کنیم تا مردم مجبور به خریدن کالای داخلی بشن . به اینصورت بتدریج مردم به سمت کیفیت بالاتر خواهند رفت چون با قیمت جهانی خودروها بسیاری از مردم توان خرید خودرو خارجی را خواهند داشت و به این ترتیب خودروساز داخلی راهی بجز بالا بردن کیفیت خودش نخواهد داشت

  • سعيد
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:42:38
    پاسخ
    67 1

    اگر با افزايش تعرفه كيفيت بالا ميره چرا در ديگر كشورها بدون اعمال آن در همه موارد كيفيت بالاست

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:47:34
    پاسخ
    72 1

    خیر ، فقط مردم رو مجبور می کنید که بنجل های داخلی بخرند

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:51:58
    پاسخ
    91 2

    ایرانی اگر ماشین ساز بود تا الان شده بود کره و ژاپن خودروساز هستند و ایرانی فرغون سازی طمعکار و بی استعداد

    • بی نام
      یکشنبه 26 آذر 1396 - 15:24:22
      10 57

      ایرانی ماشین سازه و می تونه ولی یک عده فرصت طلب اجازه نمیدن

  • زاتنننررتتار
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 14:58:48
    پاسخ
    69 1

    خیر فقط بهشتی برای خودرو سازان داخلی است .جهنم برای خریداران

  • تقی
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 15:07:57
    پاسخ
    58 3

    کلا باید تعرفه برداشته شود وفقط حقوق وعوارض گمرکی بابت واردات خودرو اخذ شود

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 15:13:47
    پاسخ
    51 2

    به نام خدا نخیر

  • فرشاد
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 15:24:51
    پاسخ
    58 2

    زماني كه كشور توليد پيكان را داشت كشوري مثل كره و مالزي و چين حسرت اين موقيت را داشتند .متاسفانه بي كفايتي و سو مديريت باغث شده كه مردم حسرت سوار شدن خودرو كره اي را دارند . تا واردات آزاد نشه و خودروهاي بي كيفيت چيني وارد نشه قطعه ساز ما از خواب غفلت بيدار نخواد شد

  • علیرضا
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 16:14:54
    پاسخ
    36 1

    سیاست حمایت از تولید داخلی در کشور ما به انحراف رفته و به همان دلایلی که چـــهل سال موجب بهبود کیفیت خودروهای تولیدی نشده چـــهل سال دیگر هم نخواهد شد.

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 16:24:14
    پاسخ
    15 3

    کیفیت خودروهای داخلی فقط با عوض شدن مدیران ایران خودرو و سایپا بالا خواهد رفت. این مدیران چندین ساله هیچ ایده ای برای بهتر کردن کیفیت خودروها ندارند و امتحان خود را در این سالها چند بار افتاده اند.

  • کوروش
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 16:36:47
    پاسخ
    41 1

    آخه کجای دنیا ماشین هایی مثل سانتافه، اسپورتیج، کرولا و ... خودروی لوکس محسوب میشه که توی مملکت ما بهشون میگن خودروی لوکس و تعرفه بالا براش منظور میکنن تعرفه بالا یعنی به غارت بردن دارایی های ملت توسط دولت.

  • سعید
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 17:11:45
    پاسخ
    18 1

    با تشکر از این تیتر با توجه به فضای غیر رقابتی و رانتی موجود، اگر رشدی هم باشد بسیار کند و غیر متناسب با روند رشد بین المللی خواهد بود.

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 17:31:23
    پاسخ
    29 2

    اگه می شد که تا الان شده بود. پس نمی شه و تاوانش رو مردم با جان خود می دهند. خودروهای داخلی در هیچ زمینه ای کیفیت ندارند. خداییش دانش خود روسازی نداریم و تازه باید شروع کنیم و بیاموزیم.

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 18:10:47
    پاسخ
    27 1

    وقتی دولت خودروساز رو به عنوان منبع درآمد خودش میبیند، از تمام ابزار استفاده میکنه برای استفاده حداکثری تنها راه خصوصی سازی واقعی و ایجاد رقابت، نه تعرفه بازی

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 18:26:23
    پاسخ
    27 1

    با این ابزار فقط به بی کیفیت تر شدن خودروها کمک می شود. چون در بین مردم توانائی خرید خودرو خارجی کم شده و فقط مجبورند خودرو ایرانی بخرند. تولید کننده هم که خیالش راحته

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 18:36:24
    پاسخ
    32 1

    افزایش تعرفه با هدف درآمد بیشتر برای دولت صورت میگیرد. کسی به کیفیت خودرو داخلی اهمیت نمی دهد.

  • میثم
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 18:42:23
    پاسخ
    31 1

    باید تعرفه حداکثر10 درصد باشه و خودروسازها خصوصی بشن به معنای واقعی

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 19:13:39
    پاسخ
    28 1

    اگر قراربود اثرگذارباشه حالا دیگه باید با بنز آلمان رقابت میکردیم

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 19:27:04
    پاسخ
    28 1

    بعد از ۳۰ سال نشد بعد از این هم اگر تعرفه واردات خودرو بالا باشد باز کیفیت خودرو به پای کشورهای پیشرفته نخواهد رسید چون سرعت پیشرفت آنها از ایران بیشتر است

  • رضا
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 20:00:06
    پاسخ
    1 0

    انچه عیان است چه حاجت به بیان است , واقعا چرا ؟

  • محسن
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 20:35:54
    پاسخ
    1 0

    با سلام لزومی نداره خودروساز باشیم چون بخش خصوصی وجود ندارد تعرفه هم بی تاثیر است

  • محمد
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 20:40:07
    پاسخ
    2 0

    الان چیزی که ارزش نداره رفاه ایمنی و سلامت مردمه

  • عبدلی
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 20:45:14
    پاسخ
    9 0

    الوزارت الصنایع: وآنانی راکه درپرایدها وسایر ارابه های سایپا وداداشش ایریخودرو کشته میشوند مرده نپندارید بلکه آنان هرکدام تبدیل به 200میلیون پول میشوند وخانواده هایشان از آن روزی میخورند.

  • فرزاد
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 21:06:49
    پاسخ
    9 0

    فقط فقط تحریم خودروهای داخلی جواب میده

  • شهاب
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 21:34:32
    پاسخ
    3 0

    معلوم هست که نه تعرفه تا بیست تا سی درصد منطقی هست بیش تر از ان توجیه ندارد. تعرفه فقط برای خودروهای لوکس گذاشته بشود ماشینهای میلیاردی. خودروهای هیبریدی باید تعرفه وعوارضشان صفر باشد.

  • قلی
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 21:40:12
    پاسخ
    14 0

    جالبه که علاوه برتعرفه ورودی 55درصدی خودرو هروزارت وسازمانی ازوزارت بهداشت بگیرید تاسازمان استانداردو نیروی انتظامی وهلال احمر وستاداسقاط خودرو و.....برای خودشان ازواردات خودرو عوارض تعیین کرده اند که جمعش به 130درصد میرسه ولی ظاهرا همینم حضراتو قانع نکرده والان چند ماهه در وارداتو بستن دارن ایین نامه جدید مینویسن بیشترش کنن

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 21:51:21
    پاسخ
    14 0

    جالبه، معمولا نظرات اکثریت مردم در نظرسنجیها برخلاف نظرات مسولان و نمایندگان است. این نشان می دهد کسانیکه برای مردم تصمیم میگیرند هرگز برای مردم کاری نخواهند کرد

  • وحید
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 22:20:18
    پاسخ
    10 0

    ما خودرو ساز نمیخواهیم ،به کی بگیم؟

  • حسین
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 22:49:03
    پاسخ
    9 0

    خیر به هیچ عنوان فقط باعث بی خیال شدن خودروسازان وطنی نسبت به کیفیت خودرو شده و خودروها بی کیفیت تر خواهند شد البته جیب خیلیا پر از پول میشه و خودروسازان بیشتر حق الناس می کنند وگاری هاشون مردم بیشتری را به کشتن میدهند تازه باید فکری به حال بنزین بی کیفیت و سمی هم بکنن اگه خودروسازان وطنی کار بلد بودند میرفتند تو رده خودروهای برقی کار می کردند که البته افسوس و صد افسوس که فقط به فکر جیبشونن

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 22:52:29
    پاسخ
    2 0

    بله به شرطی که تعرفه بیاد پایین

  • بی نام
    یکشنبه 26 آذر 1396 - 23:54:42
    پاسخ
    8 0

    ایران چاره ای جز واردات بدون تعرفه ندارد

  • بی نام
    دوشنبه 27 آذر 1396 - 01:53:40
    پاسخ
    15 0

    خواهشل اینقدر نگید و تکرار نکید خودروساز. این واژه دروغ بزرگی است که باعث باور اشتباه خود این شرکتها هم شره. کجای این دو شرکت و بقیه شرکتهایی که در کشور این اسم را یدک می کشند واقعا خودروسازند. ایران خودرو و سایپا بعد از دهها سال شدند دلال چین و کره و فرانسه. اینها یک دوره ای مونتاژ کار بودند متاسفانه الان مونتاژ کار هم نیستند. شما بک گزارشی از نلت بگیرید شرکت دوساله چین بسیار بسیار بهار از این شرکتهای ما مونتاژ را انجام میده. درسته ظاهرا حضور و فعالیت این شرکتها باعث اشتغال تعدادی از افراد شدند ولی واقعا خسارتی که به جان و مال ملت و محیط زیست وارد می کنند اگر یک حسابرس باشرف حساب کنه بسیار بسیار بیشتر از حسنی که ظاهرا بزا مملکت و در واقع بزای چند مدیر نالایق داره خواهد بود.

  • بی نام
    دوشنبه 27 آذر 1396 - 03:10:59
    پاسخ
    16 0

    چرا ما بعد 60 سال باور نداریم خودروسازی کار ما نیست. خودرو با کیفیت وارد کنیم. بجاش در صنایع که مزیت داریم سرمایه گذاری کنیم.که این همه کشته و مصدوم توی جاده ها نداشته باشیم. دوم اینکه خبر آنلاین ها بنظرتون با این سوالات و حرفا مسوولین ما تسلیم خواست مردم میشن ؟ گمان نکنم گوش این مسوولین به مردم بدهکار باشه. معلوم نیست تا کی و تا کجا مردم نادیده قرار میگیرن. خود رییس جمهور با وزارت ارتباطلت که زیر دستش یه سوال طراحی که اهای ملت ایران با ابزار تعرفه برای خودرو موافقین یا نه. بعد ببین نظر مردم و بازم میگم هیچ وقت نظر مردم مهم نبوده و نیست.

  • بی نام
    دوشنبه 27 آذر 1396 - 04:23:06
    پاسخ
    8 0

    نمی دانم افزایش قیمت اجباری قیمت خودروی خارجی و تلاش برای افزایش قیمت خودروی سرهم بندی شده خارجی بی کیفیت در ایران تولید ملی چه تاثیری روی کیفیت مدیران، دانشمندان، مهندسان، دانش صنعتی و سرمایه گذاری روی تحقیق و توسعه دارد

  • بی نام
    دوشنبه 27 آذر 1396 - 08:03:36
    پاسخ
    3 0

    نه نمیشه اما اگر تعرفه رو بردارن، جیب آقایان چگونه پر شود؟؟

  • پرهام
    دوشنبه 27 آذر 1396 - 08:56:46
    پاسخ
    2 0

    بله ۱۰۰درصد کیفیت بالا خواهد رفت. به طوریکه دیگه لازم نیست موقع تحویل خودرو موتور رو کلا عوض کرد. ایشالا تا هزار کیلومتر اول نیازی به تعویض و تعمیر موتور نیست.

  • بی نام
    دوشنبه 27 آذر 1396 - 09:06:32
    پاسخ
    17 0

    یک فرمول برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت در هر بازاری وجود دارد که آنهم فقط رقابت است. در حوزه هایی که واقعا بخش خصوصی توان عرض اندام دارد، واردات بدون کنترل و اعمال تعرفه در حال ضربه زدن است ، مثل صنایع پوشاک و کیف و کفش، آی تی، کشاورزی که به جرات می توان گفت جزو برترین های دنیاست. چرا که در این بخش ها دولتها منافع کوتاه مدت ندارند. اما در بخش هایی که پس از ده ها بار آزمون و خطا ثابت شده است که هیچ گونه انگیزه و توانی برای رقابت ندارند، دولت ها بی محابا و بدون در نظر گرفتن منافع ملی و مردم و سلامتی آنها، اعمال تعرفه و کنترل واردات را با شدت و بی رحمی تمام انجام می دهند.در صورتیکه این کار به وضوح خیانت به کشور و مردم و سلامت آنها و صرفا به خاطر پوشش سو مدیریت دولتهاست و هیچ معنی دیگری ندارد.

  • مازیار
    دوشنبه 27 آذر 1396 - 09:15:53
    پاسخ
    6 0

    این واقعامضحک است.انحصار هیچ گاه باعث پیشرفت وشکوفایی در هیچ زمینه ای نمیشود ونخواهد شد.تنها راه علاج مونتاژ خودروهای با کیفیت در کارخانه های خودرو ساز است ودر نهایت صادرکردن آن خودروها به دیگر کشورها.

  • بی نام
    دوشنبه 27 آذر 1396 - 09:17:40
    پاسخ
    4 0

    خودتون روخسته نکنید هیچ مسئولی این حرفارو نمیخونه خودشون بهتر از همه این حرفهارو میدونن از من وشما بهتر ولی پاداشها وحقوقهای انچنانی ومافیای قدرتمند موجود اجازه نمیده مردم باب میلشون زندگی کنن همه فدای یه عده خیلی معدود تازه اقای لاریجانی گفت از صندوق توسعه ملی بهشون پول میده الان تودلشون قند اب میشه دوتا چراغ عوض میکنن میگن ماشین جدیدساختیم دویست ملیون پاداش میگیرن حالشو میبرن

  • بی نام
    دوشنبه 27 آذر 1396 - 09:19:44
    پاسخ
    9 0

    شما یه جا تو دنیا پیدا کن که این همه سال تعرفه بزاره ، اون وقت ما هم هیچ حرفی نمی زنیم.این تعرفه حصار انحصار طلبی هست فقط

  • بی نام
    دوشنبه 27 آذر 1396 - 09:25:31
    پاسخ
    4 0

    حتی فکرش هم احمقانه است

  • بی نام
    دوشنبه 27 آذر 1396 - 09:35:48
    پاسخ
    15 0

    وزارت صنایع با پیشنهاد افزایش تعرفه می خواد در نهایت به بقیه نشون بده که من درآمد و عرضه بیشتری دارم و توانمند ترم. در صورتیکه افزایش تعرفه خودرو در شرایط فعلی عین خیانت به کشور و مردمه. همه می دونند که این گونه حمایت های تعرفه ای هیچ پیشرفتی در این صنعت نداشته و سو مدیریت و سو استفاده از مردم را افزایش داده، آلایندگی هوا و تلفات انسانی را بیشتر کرده و دولت ها و مردم این هزینه ها را پرداخت کرده و می کنند. مردم مظلوم هم که صداشون به جای نمی رسه و از طرفی مجبورند هزینه خرید بی کیفیت ترین خودروهای دنیا را چندین برابر پرداخت می کنند و برای سوار شدن به یه ماشین یه کم بهتر باید چندین برابر سایر کشور ها پول بدن، آلودگی را تنفس کنند و از طرفی بر اثر کوچکترین تصادف مصدوم و یا خانواده شون بدبخت بشه.

  • فرزاد
    دوشنبه 27 آذر 1396 - 09:45:35
    پاسخ
    10 1

    سلام. راه درست آزاد شدن واردات خودرو و افزایش قیمت سوخت است. به این ترتیب علاوه بر افزایش درامد دولت، با ورود و کاهش قیمت خودروهای ایمن و کم مصرف وضعیت محیط زیست و الودگی هوا و تصادفات جاده ای هم اصلاح میشود. افزایش تعرفه چیزی جز ادامه وضع اسف بار بازار خودرو و تهدید سلامت مردم نیست. تولید کننده ای که خود را در فضای غیر رقابتی و امن احساس کند هرگز تلاشی برای بهبود کیفیت تولیدات خود نمیکند.

  • محمد
    دوشنبه 27 آذر 1396 - 10:03:50
    پاسخ
    7 0

    با سلام بنظرم من تا وقتی خودروسازهای ما دولتی باشن و مدیران ارشد این خودرو سازی ها فقط به فکر تولید بیشتر هستند ،تعرفه خودروی وارداتی بالا باشد یا پایین هیچ فرقی ندارد. ببینید سقف قیمت خودروهای تولید داخل 52 تا 53 میلیون هست ، اما کف قیمت خودروهای وارداتی از 110 شروع میشه ، پس خریداران خودرو داخل و خارج از هم متمایز میشن، اما اگه دولت یک ضربالاجل برای خودروسازان ببیند و بعد از آن به صورت پلکانی تعرفه را کم و کمتر کند ، آقایان خودروساز داخلی مجبور میشوند تا خودروهای خود را به آپشنها و امکانات روز دنیا مجهز کنند و همچنین ایمنی های استاندارد خودروهای روز دنیا را نیز برروی محصولاتشان تعبیه کنند ،

  • هاشم
    دوشنبه 27 آذر 1396 - 13:56:04
    پاسخ
    14 0

    ما مردم واقعا خسته ایم. چرا همه پرسی نمیذارن؟ آقا مگر کشور ما نیست. عموم ایرانی ها خواستار تعطیلی دو کارخانه ی اصلی خودروسازی هستند. ما نمیخوایم این کارخونه ها رو. به کی بگیم؟ ما ایرانی ها این دو کارخانه را نمی خواهیم. ما ایرانی ها میخواهیم ماشین روز سوار شویم. با قیمت واقعی. چرا اصرار دارن ما علاقه داریم به صنعت خودروی داخلی؟

  • بی نام
    دوشنبه 27 آذر 1396 - 22:48:02
    پاسخ
    2 1

    در ایران ماشین ۲۰ هزار دلاری را ۲۲۰ میلبون تومان میفروشند ، یعنی پول ۲۰ سال مصرف بنزین را جلوتر به عناوین مختلف عوارض و گمرکی و ... گرفته اند

  • بی نام
    پنجشنبه 30 آذر 1396 - 23:06:23
    پاسخ
    0 0

    قطعا تاثیر نداره فقط گردن یک سریها را درشتر میکنه و مفت خور بیشتری قد علم می کنند

  • عبدا..
    یکشنبه 3 دی 1396 - 11:08:43
    پاسخ
    0 0

    آقا چرا یک عده سرشون زیر برفه شما نگاه کن همین کشور برادر چین که مشکل سیر کرن شکم جمعیت 1/7 میلیاردی داره تعرفه واردات خودرو چقدره ، اصلا توفیلمهای خیابوناشون بیشتر از ماشینهای چینی ، بنز ، بی ام و ، تویوتا میبینی . البته فکر کنم علتش این باشه که ماشیناشونو میفرسن ایران وخودشون مجبورن ماشین لوکس سوار بشن بدبختا

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700