مکرون: بشار در قدرت است و باید با او گفت‌وگو کرد

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با شبکه فرانس 2 به بررسی مسائل داخلی، منطقه ای و بین المللی پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از فیگارو، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه درخصوص آینده سیاسی سوریه پس از شکست گروه تروریستی داعش گفت: چه ایران و چه روسیه را پیروز نبرد زمینی بدانیم، بشار اسد به موجب حمایت آنها در قدرت می‌ماند.

مکرون با طرح برخی ادعاهای خلاف واقع علیه اسد گفت: طرح فرانسه، برقراری صلح، مین روبی، غیرنظامی‌سازی سوریه و دستیابی به راه‌حلی سیاسی است که به ایجاد صلح پایدار در سایه حمایت از اقلیت‌ها، مسیحی‌ها، سنی‌ها و شیعیان منجر شود.

رئیس‌جمهوری فرانسه با اعلام این‌که شکست کامل داعش در سوریه تا اواخر فوریه ۲۰۱۸ محقق خواهد شد، تأکید کرد در این‌صورت جامعه جهانی چاره‌ای جز گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری این کشور ندارد.

ماکرون افزود: «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در 9 دسامبر پیروزی بر داعش (در عراق) را اعلام کرد، «من معتقدم که جنگ در سوریه در اواخر فوریه پایان خواهد یافت.»

رئیس‌جمهوری فرانسه افزود، بعد از شکست نهایی داعش در سوریه، جامعه جهانی «مجبور خواهند شد» با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه گفت‌وگو کنند.

وی مدعی شد: بشار اسد دشمن ملت سوریه است،... دشمن من داعش است

ماکرون خاطرنشان کرد: «اسد به دلایلی در قدرت خواهد ماند از جمله این‌که او تحت محافظت نیروهایی قرار دارد- خواه ایران باشد خواه روسیه- که در میدان جنگ پیروزی‌های به‌دست آورده‌اند.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =