دلیل حذف فیلم «موج نو» از جشنواره فجر

فیلم «موج نو» ساخته احمد طالبی‌نژاد به دلیل اینکه در گروه هنر و تجربه اکران شده بود، از فهرست اعلام شده هیات انتخاب جشنواره فجر حذف شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از اعلام اسامی 11 فیلم منتخب سینمایِ مستند سی‌ و‌ ششمین جشنواره فیلم فجر که فیلم «موج نو» ساخته احمد طالبی‌نژاد نیز در میان آنها به چشم می‌خورد، سیمون سیمونیان، مدیر دبیرخانه جشنواره اعلام کرد این فیلم به دلیل مغایرت با آئین‌نامه نمی‌تواند در فهرست نهایی بخش سودای سیمرغ قرار گیرد.

سیمونیان درباره علت حذف این مستند و دلیل مغایرت آن با آئین‌نامه جشنواره به خبرآنلاین گفت: «فیلم «موج نو» پیش از این در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شده بود. ما در آیین‌نامه تاکید کرده بودیم که فیلم‌های اکران شده نمی‌توانند در بخش مسابقه شرکت کنند.»

او افزود: «تنها دلیل حذف این مستند همان مغایرت با آئین‌نامه بوده و با احترام به نظر هیات انتخاب باید بگویم گریزی از این تصمیم نیست.»

مدیر دبیرخانه جشنواره سی و ششم فیلم فجر همچنین تصریح کرد: «البته این انتخاب آثار در بخش اولیه بود و فیلم‌های منتخب برای بررسی به هیات انتخاب مسابقه سینمای ایران ارائه می‌شوند. ولی این فیلم به دلیل مغایرت با آیین‌نامه ارائه نخواهد شد.»

سیمونیان در پاسخ به این سوال که آیا هیات انتخاب از مفاد آئین‌نامه اطلاع داشتند یا خیر توضیح داد: «هیات انتخاب از این موضوع اطلاعی نداشتند اما فرستنده فیلم که مرکز مستند سینمای تجربی بوده نیز احتمالا نمی‌دانستند که این اتفاق افتاده است.»

احمد طالبی‌نژاد، کارگردان مستند «موج نو» نیز در گفت‌وگو با خبرآنلاین، توضیح داد که نه از انتخاب اولیه فیلمش در میان 11 مستند دیگر خبر داشته است و نه از حذف آن و دلایلش. او همچنین اعلام کرد که اعتراضی نیز به این موضوع ندارد.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =