ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: نظام در تلاش است نیروهای خود را حفظ کند اما اینگونه تلقی می‌شود که از احمدی‌نژاد می‌ترسند، در صورتی که این گونه نیست، ما در اندیشه حفظ احمدی‎نژاد در چارچوب نظام هستیم.

حسن‌ غفوری‌فرد در واکنش به اظهارات اخیر احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد زمانی دوقطبی با آیت الله هاشمی رفسنجانی ایجاد کرد و اکنون به دنبال ایجاد دوقطبی با خاندان لاریجانی است. البته ایشان دستورات مقام معظم رهبری را بارها و بارها نادیده گرفت که شاید مشخص‌ترین آن کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری علی‌رغم توصیه صریح مقام معظم رهبری بود.

اهم اظهارات غفوری فرد به شرح زیر است:

*احمدی نژاد با ایجاد این دوقطبی‌سازی می‌خواهد خود را احیا کند که معتقدم دیگر دوره‌اش گذشته و خودش هم باید بداند. وی در چندین مورد دقیقا خلاف جهت دستور صریح رهبری عمل کرد.

*دلیل دیگر مواضع و رفتارهای احمدی‌نژاد این است که دستگاه قضایی درصدد بررسی پرونده قضایی‌ ایشان است و با این روش‌های غیرمنطقی درصدد تاثیرگذاری بر پرونده قضائی است، شاید هم گمان می‌کند که می‌تواند با یکی دو سخنرانی دستگاه قضائی را به انفعال بکشاند و در روند بررسی قضائی تاثیرگذار باشد. البته وی از این روش بعضا در زمان ریاست جمهوری و به خصوص در هنگام انتخابات استفاده می‌کرد «داستان بگم بگم و یا تهدیداتی که در مورد اعلام اسامی مفسدین اقتصادی داشت که هرگز هم اعلام نکردند را فراموش نکرده ایم.»

* هر واکنشی مبنی بر انتقاد و توجه نشان دادن به احمدی‌نژاد، او را به هدف خود می‌رساند. من فکر می‌کنم دلیلی ندارد که هر کسی حرفی زد پاسخی به او بدهیم و دوره احمدی‌نژاد به پایان رسیده و با این شرایط نمی‌تواند خودسازی کند.

* آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تا آخرین روز حیات خود مورد توجه بود و از آقای خاتمی هم اسمی هست اما دوره احمدی‌نژاد زودتر از همه آنها فراموش می‌شود. لذا با کارهایی که انجام داد عمر سیاسی خود را زودتر از عمر ریاست جمهوری‌اش تمام کرد و اینکه به این ترتیب امکان حضور خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ احیاء کند و بگوید بیایید از روی جنازه من رد شوید، مشخص می‌کند که از موضع ضعف گفته می‌شود. کسی که در موضع قدرت و امیدواری باشد این گونه برخورد نمی‌کند.

*{چرا با توجه به ساختارشکنی‌هایی که احمدی‌نژاد در مقایسه با خاتمی دارد محدودیت‌ و سخت‌گیری‌های بیشتری نسبت به خاتمی شاهد هستیم، دلیل این برخورد دوگانه چیست}: نمی‌توان این دو نفر را باهم مقایسه کرد. رفتار آقای خاتمی همواره بسیار منطقی‌تر بوده و هیچ‌گاه علیه نظام و فردی صحبت نکرده و همواره اخلاق اسلامی را رعایت می‌کنند.

* آقای خاتمی نسبت به هیچ کسی اهانت نکرد و اکنون هم بیان می‌کند ما فدائی رهبری هستیم و رهبری خط قرمز است و اخلاق و شأن ریاست جمهوری را حفظ می‌کنند اما کسی که می‌رود در حرم حضرت عبدالعظیم بست می‌نشیند شأن ریاست جمهوری را حفظ نمی‌کند.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =