اپل تایید کرد: باتری قدیمی عامل کُندی آیفون است

اپل می‌گوید دلیل کند شدن آیفون 6، 6 اس و SE به دلیل باتری قدیمی است.

به گزارش خبرآنلاین، اپل از سال گذشته و با عرضه آی او اس 10.2.1 سعی کرد مشکل خاموشی ناگهانی گوشی آیفون را حل کند اما ظاهرا باتری‌های قدیمی لیتیومی در گوشی‌های مذکور دلیل اصلی کندشدن عملکرد گوشی شده است.

اپل سیستم مدیریت بر انرژی را امسال روی آیفون 7 و 7 پلاس نیز توسعه داده تا مانع از خاموشی ناگهانی گوشی شود.

از سال گذشته برخی از گوشی‌های آیفون حتی با داشتن 30 درصد شارژ ناگهان خاموش می‌شوند و حتی در صورت خاموش نشدن، عملکرد گوشی به شدت کاهش می‌یابد.

اپل با گرفتن 79 دلار باتری گوشی‌های قدیمی را تعویض می‌کند و کاربرانی که گارانتی ندارند را به طور غیر مستقیم وادار می‌کند تا گوشی جدید بخرند.

از سوی دیگر «جان پُل» موسس گیگ‌بنچ/ Geekbench گزارش داد{لینک} دلیل کاهش عملکرد، سیستم عامل آی او اس است و حالا حتی تاییدیه اپل درباره قدیمی بودن باتری نیز در راستای این سیاست است که کاربران را ودار به خرید گوشی جدید کند.

در نهایت کند شدن پرفورمنس وجود دارد و اپل از پذیرفتن آی او اس مشکل‌دار، طفره می‌رود. این مشکل به هر حال یا عمدی است یا سهوی که اگر عمدی باشد، باعث می‌شود کاربران به سوی خرید‌های جدید ترغیب شوند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
    18 1
    اقا من ایفون فایو اس دارم همین مشکل و دارم. اپل خالی می بنده. به نظر من کلا می خاد مردم بروند گوشی جدید بخرن. تیریک نرم افزاری زده
    • رئوف A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
      13 2
      خاک بر سرشون ، من فکر کردم باطری گوشیم تعطیل شده ، میخوام آیفون تبدیل به مودم 4g کنم برم یه گوشی دیگه بخرم البته نه آیفون واقعا نا امیدم کردند با این کارشون ، فکر کردم فقط شرکتهای چینی خرابکار هستن نگو مادر تکنولوژی از ریشه خرابکار هست