بیمه اتکایی جهانی Swiss Re اعلام کرد: "هزینه فجایع طبیعی و انسانی در سال جاری به 306 میلیارد دلار رسید."

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اتاق بازرگانی تهران، طوفان هاروی، ایرما و ماریا، که در تابستان سال جاری در سراسر کارائیب و ایالات متحده در مسیر خود همه چیز را خراب کرد، کمک کرد تا خسارات سالانه از 188 میلیارد دلار در سال 2016 افزایش پیدا کند و به رقم 306 میلیارد دلار برسد.

ابتدای طوفان "ایرما" تخمین زده شده بود که هزینه اقتصادی این طوفان می تواند به 300 میلیارد دلار برسد. تروستن جوورک، عضو هیات مدیره بیمه اتکایی Munich Re گفت: ایرما اتفاق مهمی برای فلوریدا و همچنین برای صنعت بیمه بود. صنعت بیمه همان زمان هزینه های طوفان هاروی را هم ارزیابی کرد. تخمین های اولیه نشان می داد که هزینه  نهایی می تواند به 100 میلیارد دلار برسد. بیمه اتکایی جهانی Swiss Re همان زمان گفت این رقم را باید با آسیب اقتصادی 176 میلیارد دلاری طوفان کاترینا در سال 2005 که شامل تلفات 82 میلیارد دلاری بیمه می شود، مقایسه کرد.

هاروی موجب سیل گسترده در هیوستون، تگزاس، ماریا شد و خاموشی های گسترده ای را در پورتوریکو ایجاد کرد.

به گفته بیمه اتکایی جهانی Swiss Re امریکا بیشترین آسیب را در این فجایع طبیعی دید که پرهزینه ترین طوفان بعد از سال 2005 بود. ترکیب سه طوفان باعث ایجاد ضرر 93 میلیارد دلاری در بیمه ها شد.

کورت کارل، اقتصاددان ارشد این سازمان گفت: موج جمعیتی و خانه های جدیدی در این مناطق ساحلی بعد از تخریب های طوفان های کاترینا، دیتا و ویلما در سال 2005 به وجود آمد. 

به گفته کارل، بنابراین زمانی که یک طوفان رخ می دهد، ظرفیت های از دست رفته در بعضی منابع بیشتر از گذشته می شود.

آتش سوزی کالیفرنیا که همچنان ادامه دارد ضرر و زیان آن را بیشتر می کند. بیمه گران تلفات چند میلیارد دلاری برای آتش سوزی جنوب کالیفرنیا را متعهد شده اند. به گفته آنها، امسال یکی از گران ترین سال ها بوده است. آدام کامینز، اقتصاددان ارشد Moody's Analytics براورد کرده است که تنها تلفات آتش سوزی توماس فایر که جدی ترین آتش سوزی در منطقه بوده است، حدود 1.5 میلیارد دلار خواهد بود. این تلفات می تواند بسته به میزان گسترش آن افزایش یابد.

هزینه زمین لرزه تهوانتپک (Tehuantepec)، پوئبلا و مکزیک با افزایش تلفات تا بیش از 2 میلیارد دلار براورد شده است.

بیمه اتکایی جهانی Swiss Re می گوید: 11 هزار نفر در بلایای طبیعی سال 2017 یا کشته یا گم شده اند. این رقم مشابه سال 2016 است. 

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =