هزینه سایت های داخلی با ۵۰ درصد تخفیف به مشتریان ارائه می شود

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان همدان گفت: اعداد بیان شده در سقف آستانه مصرف تعرفه سرویسهای غیر حجمی ADSL کلیه اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت مبنای داخلی دارد.

مهندس فریدون حسن پور، در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در همدان با اعلام مطلب فوق افزود: بر اساس مصوبه 266 سازمان تنظیم مقررات، عددهای اعلامی در ستون آستانه مصرف تعرفه سرویسهای غیر حجمی كليه اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اينترنت مبنای داخلی دارد.

وی خاطرنشان کرد: قيمت سرويسهای ارائه شده اينترنت برای تمامی اپراتورهای ارائه دهنده اين سرويسها يكسان است ولی تنها تفاوت آنها در سقف آستانه مصرف منصفانه (FUP) خواهد بود.

حسن پور با بیان اینکه منظور از آستانه مصرف منصفانه، حداکثر میزان تبادل ترافیک مجاز در یک دوره از سرویس ( با حداکثر سرعت ممکن ) است، اظهار داشت: منظور از ترافیک هر دوره، مجموع ترافیک دریافتی و ارسالی در آن دوره خواهد بود.

وی تصریح کرد: پس از رسیدن به آستانه مصرف منصفانه، سرعت سرویس‌ به حد قانونی مندرج در مصوبه 266 سازمان تنظیم مقررات تغییر می‌کند و مشتریان می‌توانند با خرید حجم اضافه با سرعت قبلی و یا خرید سرویس جدید با سرعت مورد نظر نیازهای خود را مرتفع نمایند.

رئیس روابط عمومی شرکت مخابرات استان، خرید ترافیک اضافه را مطابق مصوبه 266 با انتخاب بسته‌های ترافیکی امکان‌پذیر دانست و تاکید کرد:
بنا بر مصوبه 266 رگولاتوری، در سقف مصرف منصفانه، ترافیک داخلی نصف ترافیک بین الملل محاسبه خواهد شد.

وی در توضیح این بخش گفت: ترافیک داخل بصورت نیم بهاء از اعداد ثبت شده کسر خواهد شد، برای مثال اگر 1 گیگابایت از سرور خارجی (برای مثال یوتیوب ) استفاده کنید همان 1 گیگابايت محاسبه ولی اگر 1 گیگابایت از سرور داخل ایران (برای مثال آپارات) استفاده کنید، 500 مگابایت از حجم شما کاسته خواهد شد.

مهندس حسن پور، منظور از ترافیک داخلی را اطلاعاتی که از هاست و سرور داخل ایران دریافت می شوند دانست و افزود: لزوما هر سایت فارسی زبان با دامنه IR داخل ایران میزبانی نمی شود، بعنوان مثال آپارات، کافه بازار و سایتهای تماشای تلویزیون آنلاین در داخل ایران را می توان از این قبیل سایت ها که نیم بهاء هستند نام برد.

وی سرویس "غیرحجمی" با "نامحدود" را متفاوت اعلام کرد و گفت: سرویس غیر حجمی به این معنا است که بر قرار بودن ارتباط اینترنتی وابسته به ترافیک نیست و حتی در صورت گذر از سقف های تعیین شده همچنان ارتباط اینترنتی برقرار خواهد ماند و تنها سرعت کاهش پیدا می کند که برای جبران این کندی سرعت می توان مجددا" ترافیک جدید خریداری کرد.

این کارشناس ارشد دیتا، یادآور شد: نرخ فروش ترافیک اضافه برای هر گیگابایت 2 هزار تومان خواهد بود.

حسن پور با تاکید براینکه با بسته های جدید، اینترنت، ارزانتر از همیشه در دسترس کاربران محترم استان قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: کاربران با بسته های جدید سریعتر از گذشته، آسانتر از هر زمان وبا 50 تا 80 درصد کاهش هزینه مواجه خواهند شد.

حسن شیرازی مدیر بازاریابی و فروش شرکت مخابرات استان نیز به خبرنگار ما گفت: هزینه سایت های خارجی دوبرابر سایت های داخلی در بسته های جدید محاسبه می شود.

وی افزود: در بسته های جدید هدف، استفاده حداکثری و ارزان از سایت های داخلی است.

شیرازی با اعلام اینکه بیش از 500 سایت داخلی در کشور داریم، خاطرنشان کرد: هزینه استفاده از این سایت ها، به صورت نیم بهاء محاسبه می شود و کاربران می توانند با استفاده از این بخشودگی، در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =