شما نظر بدهید/ در زمستان، زوج و فرد به طور سراسری اجرا شود؟

روزهای آلودگی هوا در تهران و شهرهای بزرگ، فعلا پایانی ندارد. برنامه های کاهش آلودگی هوا، حداقل ۱۰ساله هستند،‌ تنها راهکارهای سلبی برای تردد می‌تواند از انباشت آلودگی هوا پیشگیری کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در دو هفته گذشته که آلودگی هوا بر تهران، شهرهای بزرگ و صنعتی غالب شده است، مانند فصل سرد همه ۱۰-۱۵ سال گذشته. تجربه‌ای که شاید یک سوم جمعیت ایران آن را تجربه کرده باشند. 

برنامه های طول و درازی برای کنترل آلودگی هوا در دست اجراست، اما در بهترین حالت، ۱۰ سال بعد و با اجرای بی نقص، به نتیجه می‌رسند. پس اکنون تنها راهی که برای مقابله با آلودگی هوا وجود دارد، تعطیلی و منع رفت و آمد است، همانطور که هفته گذشته مدارس ۵ شهر بزرگ پیاپی تعطیل شدند و همانطور که طرح زوج و فرد سراسری، علاوه بر تهران، در تبریز و اصفهان و کرج هم اجرا شد. 

اما زوج و فرد به دلیل نصف شدن تردد خودروها، تاثیر بسیار بیشتری بر کاهش آلودگی هوا داشته است. حداقل در تهران موجب رد نشدن کیفیت هوای تهران از قرمز به بنفش شد. 

از سوی دیگر، در روزهای گذشته افراد و گروه‌هایی از سراسری شدن زوج و فرد در پاییز و زمستان استقبال کرده اند؛ حداقل آذر، دی و بهمن. 

هرچند اجرا شدن این طرح به طور ممتدد، موانع حقوقی مختلفی دارد و موجب نارضایتی بسیاری می‌شود، اما موافقان می‌گویند کم شدن تردد و ترافیک معابر به کاهش محسوس تولید آلاینده ها منجر می‌شود و احتمالا در نهایت به سلامتی عمومی جامعه منجر می‌شود. همان‌چیزی که آلودگی هوا از جمع بزرگی از شهروندان می‌گیرد و توصیه می‌شود در مواقع الودگی هوا، از تردد غیرضروری خودداری کنید.

اما نظر شما درباره چنین پیشنهادی چیست؟ موافقید زوج و فرد در سه ماه از نیمه دوم سال اجرا شود؟

نظرات خود در این باره را در بخش کامنت‌های همین خبر برای ما ارسال کنید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 127
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    حاصل بی تدبیری مدیران مملک را همیشه مردم دادن این بار هم مردم از مصرف وسیله ای را که بابت آن مالیات و عوارض 1 سال تمام را پرداخت می کنند منع می گردند. چاره ای جز تسلیم شدن به این خواسته نیست. با این همه تراکم شهر، برج های سر به فلک کشیده، قطع درختان شهرم چه کنم؟
  • سامان RO ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    خیر، به چه حقی حکومت به خود اجازه می دهد که مردم تاوان ناکارآمدی مدیریت شهری، بد بودن کیفیت بنزین، استاندارد نبودن خودروهای داخلی، توسعه نیافتن حمل و نقل عمومی، حقه بازی و کلاهبرداری برخی جایگاه های سوخت در ترکیب بنزین با گازوئیل و فروش به جای بنزین سوپر و .... بدهند مردم خودرو خریده اند، عرضه هم بوده است که خرید از جانب مردم بوده، عوارض سالانه شهرداری را می پردازند و ... پس حق طبیعی آنها است تا از آن استفاده نمایند.
  • رضا میرزاابراهیمی IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    بله بله حتما. البته به شدت سختگیرانه. متاسفانه پلیس راهور ما همیشه بعد از گذشتن اندکی از اجرای یک طرح بسیار سهل گیر میشه و دیگه سخت گیری هاش رو ادامه نمیده. مردم هم به زودی از این فرصت استفاده میکنند و راه های فرار از قانون رو شناسایی میکنن
    • بی نام IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
      0 0
      پلیس راهوار غیر از صدور قبض جریمه های سنگین و پر کردن جیب دولت کار دیگه ای هم میکنه؟
  • بدون نام ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    73 26
    باتوجه به اين كه قادر ومايل به كاراساسي درمورد الودگي نيستند درحال حاضراين بهترين روش است،موافقم براي مشكل كمبوداب درششماهه اول سال هم مردم زوج وفرد ازاب استفاده كنند براساس شماره شناسنامه!!!
  • محمود IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    78 7
    باسلام چرادراين مملكت وقتي مسئله اي رخ ميدهد صورت مسئله پاك خواهدشد دليل اين مشكل خودرو است واين موضوع كه يك خودرو با1215ليترمصرف اين معضل راايجادخواهدكردهم مشخص است چرابايد تاوان بي مسوليتي خودروسازان رامردم برهند خواهشا بودجه جمع خوردوسازان وحاشيه هاي آن وشركتهاي اقماري انهارابررسي كنيد وببينيد اين پولهايي كه ازبودجه عمومي مصرف ميكنند ودادتوليد واشتغال هم سرميدهند نميشود باان تمام تاكس هاي تهران راتعويض كرد حتي باوامفاينانس تمام اتوبوسهارانوكرد ان وقت ببينيد اياهواي پاك خواهيم داشت به بهانه شغل دمارازهمه دراورده اند حتي ميتوان ازمحل بودجه هزينه اي شان به كليه پرسنل حقوق مكفي داد .بودجه وتعدادافرادراببينيد به اندازه حقوق هيات مديره حداقل 100نفركارگربدون كارحقوق خواهندگرفت
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    75 19
    مشکل زوج و فرد نیست در روزی هایی که زوج و فرد از درب منزل اجرا شد هوا آلوده تر شد و این طرح های موقتی جواب نمیده راه اندازی سرویس اداره جات و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده دود را و موتور سیکلت های دودزا و سوخت و خودرو با کیفیت
    • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      5 11
      هوا بالای ۱۵۰ لود که زوج و فرد اجرا شد اگر زیر صد بود و اجرا میشد اصلا بالا نمیرفت یا با کندی میرفت تا بادی بیاد بعد از چند روز
  • م ر US ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    66 8
    این راه حل موقت هم پس از مدتی کم تاثیر میشه و ممکنه مردم دو تا ماشین کم قیمت و پر مصرف برای روزهای زوج و فرد تهیه کنند که بدتر میشه و بهتره 1کیفیت سوخت بالاتر بره2 حمل و نقل عمومی و پاک گسترش پیدا کنه3سوخت های جایگزین به جای بنزین و گازوییل در نظر گرفته شه4 به شهرستانها رسیدگی بشه تا روند مهاجرت معکوس بشه
  • سوادکوهی A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    52 10
    نباید طرحی اجرا شود که مردم در محدودیت باشند یا اینکه مختص عده ای محدود از مردم ایران شود. این طرح صد در صد اشتباه و غیر عادلانه است. آلودگی فقط مربوط به خودرو های شخصی نیست اتوبوس ها و کامیون ها، موتور سیکلت، بخش صنعت و گاز شهری سهم بسیار بیشتری در آن دارند سوال اینجاست چرا هیچ محدودیتی برای موتور سیکلت ها اعمال نمی شود مگر توسط کارشناسان گفته نمی شود که یک موتور سیکلت کاربراتوری 5 برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می کند. پس راه چیست به نظر من 1 تولید خودرو باکیفیت2 نیل به استفاده بیشتر از خودروهای هیبرید و برقی3حل مشکل ترافیک با اتوبان سازی4سوخت با کیفیت5سوبسید به خودرو های برقی6 اجازه تردد به موتورهای برقی در مناطق آلوده تهران7 استفاده از تاکسی و اتوبوس برقی در شهرهای آلوده
  • مهدی A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    72 5
    بهتر است جلوی تولیدات خودروهای بی کیفیت گرفته شود ورود و تولید خودروهای هایبریدی در دستور کار دولت قرارگیرد
  • وطن دوست IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    مشکل آلودگی هوا دودزا بودن خودروهاست نه شماره پلاک آنها. بهتر است بجای کارهای ساده کم اثر به فکر اقدامات موثر اما مشکل رفت تا مسئله حل شود. اقدامات زیر بخشی از راه‌حل است: 1دسته‌بندی اتومبیل‌ها بر حسب نوع کامیون، آتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و سواری شخصی و همچنین سال ساخت تا عوامل ایجاد آلودگی واضح شود. 2 مجوزهایی بر حسب میزان آلایندگی تهیه و بر حسب میزان آلایندگی و تقسیم‌بندی فوق به آنها اختصاص یابد. به عنوان مثال رنگ قرمز مخصوص خودروهای آلاینده و سبز برای غیر آلاینده و زرد برای درجه آلایندگی متوسط 3 در روزهای در معرض هوای ناسالم تنها خوردهای سبز و زرد و در روزهای هشدار تنها خودروهای سبز مجاز به تردد باشند. البته تمام مشکل خودرو نیست و باید به فکر سایر مولدها مثل نیروگاه‌ها بود
  • وطن دوست IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    49 7
    مشکل آلودگی هوا دودزا بودن خودروهاست نه شماره پلاک آنها. بهتر است بجای کارهای ساده کم اثر به فکر اقدامات موثر اما مشکل رفت تا مسئله حل شود. اقدامات زیر بخشی از راه‌حل است: 1دسته‌بندی اتومبیل‌ها بر حسب نوع کامیون، آتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و سواری شخصی و همچنین سال ساخت تا عوامل ایجاد آلودگی واضح شود. 2 مجوزهایی بر حسب میزان آلایندگی تهیه و بر حسب میزان آلایندگی و تقسیم‌بندی فوق به آنها اختصاص یابد. به عنوان مثال رنگ قرمز مخصوص خودروهای آلاینده و سبز برای غیر آلاینده و زرد برای درجه آلایندگی متوسط 3 در روزهای در معرض هوای ناسالم تنها خوردهای سبز و زرد و در روزهای هشدار تنها خودروهای سبز مجاز به تردد باشند. البته تمام مشکل خودرو نیست و باید به فکر سایر مولدها مثل نیروگاه‌ها بود
    • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      0 0
      اگر مسئولان هم به اندازه شما تخصص و وجدان داشتند که مشکلی نداشتیم
  • علی IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    77 1
    آلودگی هوا، طرح ترافیک، زوج و فرد، تلفات تصادفات، تعرفه واردات خودرو،... همه از صبح تا شب تاوان میدیم چون هیچکس نمیخواد به خودروساز داخلی بگه بالا چشمت ابرو.
  • مسعود A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    69 9
    به نظر من اجرای طرح زوج و فرد و این قبیل طرح ها فقط کاسبی برای دولت هست و هیچ دردی رو از مردم و آلودگی هوا درمون نمیکنه. برای کاهش الودگی باید بنزین سالم و خودروی کم مصرف و استاندارد داشته باشیم.
  • توکلی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    58 11
    نه مخالفم اولا یه سری دارن از ماشینشون نون در میارن دوما بحث میزان آلایندگی خودروهای تولید داخله سوما این کارو کنید همه موتور می خرن که خودش بیشتر آلوده می کنه به جای این راه حل ها باید فکر اساسی کرد یعنی سیستم حمل و نقل عمومیو گسترش بدین کیفیت ماشین داخلیو ببرین بالا و اشتغال ایجاد کنید که ملت مجبور نباشن با خودروشون کار کنن
  • بی نام A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    52 8
    این آقایون پر مدعا مگه قرار نشد اگه رای بیارن مشکل آلودگی رو که ناشی از سوء مدیریت و بنزین بی کیفیت میدانستند حل کنن. زاینده رود رو مانند دریاچه ارومیه پر آب کنند. اونچنان رونق اقتصادی ایجاد کنن که نگو و نپرس. چی شد پس؟ چرا رفتند سراغ راه حل های دم دستی و فشار و فشار بر مردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حاتمی A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    18 43
    با اجازه ...بله
  • کوروش IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    بجای این طرح های بی پایه و اساس به راهکارهای درست فکر کنید. جایگزین کردن این خودروهای داخلی غیر استاندارد با خودروهای روز دنیا با قیمت واقعی نه با سه برابر قیمت که جیب یه عده ای پر بشه به اسم حمایت از تولید داخل، سرمایه گذاری روی خودروهای برقی و هیبریدی برای آینده، افزایش قیمت سوخت به شکل واقعی که هرکس نتونه باک ماشینش رو با 30 هزار تومن پر کنه و از صبح تا شب توی خیابونا مفت بچرخه، اینجوری مصرف سوخت روزانه کشور که حدود 90 میلیون لیتر در روز هستش قطعا" به نصف کاهش پیدا میکنه این یعنی روزانه 45 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت که درنهایت مساوی میشه با آلایندگی کمتر. کاری که همه دنیا انجام دادن و نتیجه گرفتن. حالا ما هی بشینیم از خودمون طرح در کنیم
  • بی نام RO ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    27 53
    بله حاضرم برای اجرای این طرح جانم رو هم بدهم.از هر ایدیولوژی برام مهمتره هوای خوب
  • محسن A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    50 12
    چطوره برای حل مشکل بی آبی هم آب خوردن جیره بندی بشه؟
    • بی نام A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      0 0
      اینقدر حق به جانب نباشید ما داریم تاوان صنعتی شدن قناسمان را میدهیم ربطی به اب خوردن نداره .البته که امثال افکار شما به جای آب خوردن ،هوای قابل تنفس را از ما گرفته
  • مهراب A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    به نظر من بهتر است برای کاهش تردد در این فصل زمان شروع مدارس و دانشگاه ها را به جای اول مهر به اول شهریور یا کمی هم زودتر بیاورند و در مقابل یک ماه در زمستان مدارس تعطیل شوند. با این کار مردم میتوانند برنامه ریزی کنند و به هر حال با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بسیاری از سفرها حذف میشود. البته اگر موسسات آموزشی از این فرصت برای برگذاری کلاس های فوق العاده و کنکور سو استفاده نکنند.
  • بی نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    60 7
    چرا آدرس غلط میدید کامیون هایی که تاصبح تو شهر تردد میکنن بعد متور سیکلت ها اتوبوس های از رده خارج حمل نقل عمومی و سرویس ادارات و نیروگاههای برق که وسط شهر باسوخت مازوت کار میکنن علت عمده آلودگی هستن نه خودروهای شخصی که الان همشون معاینه فنی دارن
  • شهرام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    46 11
    خیر موافق نیستم.
  • بی نام DE ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    27 52
    بله شدیدا موافقم همه اطرافیانم هم اظهار رضایت دارن.ماشین نمیبرم و به جای دو ساعت مسیر کلا ۴۵ دقیقه ای با تاکسی میرسم. تو شرکت ما روزای زوج و فرد تقریبا ۸۰ درصد ماشین شخصیا رو میذارن کنار .تاکسی هم فراونه .مخالفان هم خیلیاشون به خاطر راحت طلبی مخالفن.فقط بعضیا به خاطر منبع درآمده
    • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      7 6
      دقيقا موافقم بيشتر اصرار مخالفان ناشي از راحت طلبي ژنتيکي برخي از ما ايراني هاست وگرنه منم 21 ساله که بدون ماشين شخصي درمناطق مختلف تهران کارکردم وازهرلحاظ ازنبردن ماشين سرکار راضي ام.
  • حامی A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    25 42
    بله موافقم، در طول سال باید انجام بشه، والا رانندگی تک سرنشینشو دیگران انجام میدن دودشو ما میخوریم،تمام موتور ها هم از سطح شهر جمع شن که عامل اصلی آلودگی، تصادفات و بی قانونیه ترافیکن، بجاش میتونه موتور های الکتریکی که داره تولید میشه جایگزین کرد، سرطان ریه نزدیک تک تک ماست
  • بی نام RO ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    31 48
    از کل کامنتها فهمیدم مردم خطر الودگی هوا رو برای خودشون و فرزندان و پدر مادرشون نفهمیدن پس همون بهتر که همه ماشینها بیان بیرون تا بفهمن منم از این شهر میرم
    • میثم A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      9 2
      این ایده های من دراوردی فقط باعث پاک شدن صورت مسئله و شانه خالی کردن دستگاههای مسئول از زیر بار مسئولیت میشه.
    • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      0 0
      موفق باشی
  • امیر علی IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    58 7
    دو هفته پیش بابت گرفتن معاینه فنی چهارصد هزار تومان خرج ماشین کردم.چه دلیلی دارد ماشینی که برگه معاینه فنی دارد اجازه خروج از منزل نداشته باشد؟سیاست یک بام و دو هوا بی نتیجه خواهد بود.یا برگه معاینه فنی یا طرح ترافیک.نمیشه مردم برای معاینه فنی به دردسر بندازید بعدش با طرح ترافیک جلوی تردد ماشین بی عیب و ایراد گرفته شود.
  • ناشناس IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    51 11
    آمار و اطلاعات رسمی می گوید که آلودگی اصلی متعلق به خودروهای دیزلی و موتورسیکلت هاست آنوقت طرح زوج و فرد برای خودروهای سواری سراسری شود؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    شدیدا مخالفم. اولا تنها چیزی که آخرش معضل آلودگی رو حل کرد تغییر هوا و وزش باد و بارش باران بود نه زوج و فرد. ثانیا در خیلی جاهای تهران اگر شما خودروی شخصی نداشته باشید هیچ امکان دیگری برای تردد ندارید. ثالثا بنده به دلیل نا امن بودن خیابانها، تاکسیها و شخصیها و ... برای همسرم خودرو خریداری کردم که خیالم راحت باشه. در مواقع زوج و فرد جز نگرانی باید چیکار کنم؟ رابعا این همه محدودیت فقط برای مردم وضع کردید چرا برای خودروسازها وضع نمی کنید؟ خامسا چرا در مورد بنزین بی کیفیت کاری نمی کنید؟ سادسا اگر ما در سال چند ماه رو نتونیم از خودرومون استفاده کنیم باید هزینه بیمه و عوارض خودرو و گمرکی و هزینه پلاک و هزار تا کوفت و زهرمار که ازمون می گیرن رو هم کمتر کنن.... کلا مخالفم اجرا هم بشه جریمه میدم
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    49 8
    بر اساس آمار منشاء آلودگی اتوبوس های شرکت واحد ، موتور سیکلت و کامیون ها هستند پس بهتره برای این ها تصمیم لازم گرفته شود .
    • بی نام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      0 0
      این آمارها جعلی هستند هیچکس نمیتونه اندازه گیری کنه سهم هر چیزی رو یعنی ما در ایران نمیتونیم
  • بی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    چه تفکری پشت این نظر سنجی است ؟ چرا همیشه مردم باید تاوان بدهند ؟ چرا باید همیشه ضعیف ترها تاوان بدهند ؟ گرانی و محدودیت همیشه به نفع ثروتمندان و به ضرر اقشار ضعیف است . کسیکه با یک خودرو قسطی خرج خانواده را درمی اورد بیکار در خانه بنشیند تا پولدارهائی که چندین خودرو دارند براحتی در شهر تردد کنند ؟
  • بی نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    3 5
    با سلام مگر حق نداريم هميشه هواي تميز داشته باشيم با اجراي هر روزه موافقم ضمن اينكه ماشين هاس سنگين ضابطهًمند تر وارد شهر شوند
  • مقیمی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    در ابتدای اینگونه طرحهای عجیب منافع مردم مطرح میشه و بعدش تبدیل میشه به منبع درآمدبرای شهرداری
  • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    8 1
    برای مسئولین که یا دوتا ماشین دارن و یا با ماشین پلاک دولتی یا ماشین با طرح رایگان میپرن محل کارشون خوبه.برا ما که برای۳۶۵ روز سال بیمه و مالیات و عوارض و ... میدیم وهمینطوریش نصف ساال رو نمیتونیم از ماشین استفاده کنیم خوب نیست
  • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    من نمیدونم چرا اولین راه خروج از بحران گرفتن یقه مردمه
  • آرش RO ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    در اینصورت موافقم که مالیات و بیمه خودروی من که در این مدت پارکینگ خوابیده دولت بدهد و هزینه مترو و اتوبوس هم نصف شود ، نمیشود که فقط مردم هزینه بدهند
  • نوري A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    با سلام با اجراي اين پيشنهاد به شرط موارد ذيل موافقم 1 بهبود كيفيت خودروها 2 كسر هزينه بيمه ها بابت عدم استفاده از خودروها 3 بالا رفتن كيفيت سوخت مصرفي 4 بالا رفتن كيفيت قطعات مرتبط آلودگي در خودروها
  • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    از سی سال پیش می خواستند کارخانجات را از حریم یکصد و بیست کیلومتری تهران خارج کنند. چی شد؟ تصور کنید از تهران تا کرج این کارخانه ها جمع بشوند و زمینشان به جنگلکاری تبدیل بشه.
  • بی نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    عزیز من جان من من محل کارم جاده قدیم است و دست رسی به مترو و اتوبوس ندارم،یعنی برایمسیری که باید برم همچین چیزی پیشبینی نشده در ضمن کسانی مثل من قصد تردد در خود تهرانو ندارن چرا باید با این طرح عجیب مواجه بشن؟
  • بی نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    در مملکت ما همیشه مردم هستن که جور مسئولین رو میکشن و باید عدم کفایت اونها رو جبران کنن. قبول کردن این طرح در راستای همین رویکرد اشتباه در جامعه ایران هست. ما هزینه بیمه شخص ثالث و بدنه رو برای 365 روز سال می دیم. حق بیمه رو نصف کنن بعد زوج و فرد رو سراسری کنن.
  • شباب ES ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    دوستانی که دم از گسترش حمل و نقل عمومی میزنن باید بدونن که من به شخصه خیلی ها رو می شناسم که به راحتی می تونن با یک خط مترو یا اتوبوس بدون ازدحام جمعیت به راحتی بیان سر کار ولی حاضر نیستن این کارو بکنن پس از نظر من استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر فرهنگی هست تا اینکه کم باشه دوما ممکنه کامیون ها و... هوا رو بیشتر الوده کنن اما توجه کنید که مگر کامیون ها چه سهمی در ترافیک دارند ؟ این طرح کمک خیلی خوبی به حل شدن ترافیک میکنه
  • Ata ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    3 4
    بله اصلا در طول سال اجرا شود خيلي از حجم ترافيك كاسته ميشود طرح بسيار خوبي هستش
  • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    کلا ماشینها رو چندین روز نزارن بیاد فقط اتوبوس تاکسی و مترو وگرنه ما خودمون دو تا ماشین زوج و فرد داریم
  • بی نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    مخالفم، چون منبع 70 درصد از ذرات معلق تولیدی در شهر تهران وسایل نقلیه هستند که از این میان خودروهای سواری شخصی 1.4 درصد، تاکسی ها حدود 1 درصد، مینی بوس ها 4.2 درصد، موتور سیکلت ها 10.5 درصد، اتوبوس های عمومی شهری 12.6 درصد، اتوبوس های بخش خصوصی 18.2 درصد و خودروهای سنگین 22.4 درصد از ذرات معلق تولیدی توسط وسایل نقلیه را شامل می شوند
  • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    بله موافقم
  • راهنما ES ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    من موافقم چون در کوتاه مدت و در وضع موجود بهترین کاری هست که میشه کرد مباحثی مثل بالا بردن کیفیت بنزین و خودرو و گسترش حمل و نقل عمومی صد در صد مهمه اما نه در کوتاه مدت
  • بی نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    خیر.
  • بی نام RO ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    9 0
    میشه یکی بفرماید چرا طرح ترافیک فروخته میشود و چرا مسولین از خودرو شخصی و راننده استفاده میکنند
  • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    قاعدتاً جواب من خیر است. کارهای اصولی که باید صورت بگیرد: 1 خلوت شدن شهر تهران و تردد خودرو به اندازه استاندارد، 2 بالا رفتن فرهنگ استفاده از خودرو شخصی 3 اصلاح کیفیت خودروها و بنزین مصرفی 4 دور کردن صنایع آلاینده
  • بی نام A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    نه وقتی صدها هزار موتور کاربراتوری داخل شهرها هستن اونا راحت برن و بیان خودرویی که حتی ممکنه نو و استاندارد باشه محدود بشه؟
  • امیر IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    یا باید کامل باشه یا این که کامل حذف بشه. به نظر بی معنی میرسه که یک قسمت از شهر نتونن از ماشینهاشون استفاده کنن، اما بقیه شهر بتونن. اگر واقعا براشون مهمه روی کل شهر اعمال کنن.
  • بی نام A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    21 6
    خیر این راهکار نیست. این خواسنه خودرو سازان بی کیفیت است تا امکان تولید بیشتر فراهم شود و هر خانواده ترجیح دهد دو ماشین با پلاکهای متفاوت داشته باشد.... این طرح خیانت است
  • حمید DE ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    نه
  • حمید DE ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    24 1
    نه .مدیران را عوض کنید
  • بی نام A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    22 1
    بسیار موافقم اینجوری پولدارا یه روز با ماشین زوجشون میرن یه رور با ماشین فردشون بدون ترافیک بدون الودگی خوشا به خال پولدارا چرا همیشه به نفع اونا تموم میشه همچی
  • بی نام A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    18 2
    طبق معمول، پاک کردن صوزت مساله برای پوشش ضعف مدیریتی طبق آمار تعداد خودروهای ایران کمتر از خودروهای ژاپن و آلمان و دیگر کشورهاست ولی آلودگی هوای ما با اینکه تعداد خودروهایمان کمتر است در مقایسه با آنها بسیار بیشتر استدقت کنید بیشتر نه بلکه بسیار بیشتر. از سوی دیگر، مردم ما قانونی به اسم طرح ترافیک و زوج و فرد را نیز باید رعایت کنند و این یعنی این که عملا تعداد خودروهای ما بسیار کمتر از تعداد خودروهای کشورهای پیشرفته است
  • بی نام DE ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    6 2
    خیر
  • هاشم A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    3 19
    خیر. به نظر من راه حل طرح ترافیگ بدون فروش برای کل تهران است. مردم فقط با دوچرخه و اتوبوس و تاگسی برن اینور اونور. در ازاش خزینه حمل و نقل عمومی رو پایین بیارین.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    بله موافقم
  • بدون نام ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    18 5
    خیر ، پس حق و حقوق شهروندی چی میشه به جاش سرویس ادارات و ماشینهای فرسوده که اکثرا دودزا هستن از رده خارج کنین
  • بی نام A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    2 3
    اگر این طرح برای خودروهای شخصی و دستگاههای دولتی دارای طرح ترافیک نیز اجرابشه و برای خودروهای پلاک شهرستان نیز منع تردد صادر بشه و یا برای تردد در تهران ملزم به خرید طرح ترافیک ورود به شهرشوند و همچنین برای وسایل نقلیه سنگین منع تردد شبانه به مدت2 ماه در نظر گرفته بشه و توقف ساخت وساز نیز در 2ماه آذر و دیماه توسط شهرداریها اجرا بشود و خودروهای فرسوده ودودزا جهت تعیین وضعیت فک پلاک شوند انوقت این طرح برای اجرا قابل قبول می باشد.
  • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    2 2
    چند روز کلا همه را تعطیل واز تردد خودروها وموتورسیکلتها وهمه وسایل نقلیه شخصی جلوگیری شود تا الاینده ها کم شوند وباران ببارد
  • محمدرضا A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    خیر. پاک کردن صورت مساله مشکلی رو حل نمیکنه. الآن با این طرح موافقت بشه سال بعد طرح مطابقت رقم سمت راست با روز هفته هم در میاد.
  • محمدرضا A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    بله خيلى موافقم
  • بی نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    فقط تردد خودروهای هیبریدی و گازی و الکتریکی ازاد باشد
  • بهرنگ A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    5 2
    وسایل نقلیه گازوییل سوز منشأ همه آلودگی های تهرانه
  • بی نام DE ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    موافقم،ترافيك هم كنترل ميشه
  • بی نام A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    6 1
    مخالف طرح زوج و فرد سراسری هستم . به این دلیل که اگر بنزین مناسب باشد این مشکلات پیش نمی اید و ماشین ها هم با استاندارد های جدید باید باشه
  • ss A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    11 0
    از زمستان سال قبل تا الان ۱۲ ماه وقت بوده و حتی احدی از مدیران یقینا به راهکارهای کاهش آلودگی و آلایندگی فکر هم نکرده اند در این مدت. حال دوباره که زمستان شده به فکر‌راه حل مقطعی چند روزه افتاده اند که در اصل راه حل نیست پاک کردن مساله برای چند روز است. امروز هم که باد وزید و چند قطره ای باران امد تا مشکلات آلودگی برای حداقل دو روز حل شود. این پروسه اشتباه تا کی باید ادامه یابد؟ چند زمستان باید بگذرد تا فکر اساسی صورت گیرد؟ اصلا و به هیچ وجه ممکن راه حلش زوج و فرد نیست.
  • بی نام A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    6 1
    مسئولين عزيز و بسيار كاربلد مى تونن همه مردم تهران و كليه ادارات و سازمان ها رو به شهر ديگرى منتقل كنن اينجورى همه مشكلات تهران حل مى شه البته ايرادش اينه كه حالا شهر مقصد همين مشكلات فعلى تهران رو پيدا مى كنه ولى اونم راه حل داره و مى شه دومرتبه همه رو آورد تهران .
  • صالح A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    نظر خیلی خوبیه. به نظر من مردم باید ماشین های بی کیفیت و غیراستاندارد تولید داخل را چندین برابر قیمت واقعی بخرن و برن بنزین بی کیفیت را با قیمت روز و قیمت بازارهای جهانی بخرن بریزن توش هرچند اگر حقوقشون در حد هیچ بازار جهانی نباشه چون به چرخه اقتصادی هم حتما باید کمک بشه. بعد اون ماشینه با اون بنزینه که خریدن را فقط نصف سال بیارن بیرون استفاده کنن چون ما مردم فقط در مقابل آلودگی هوا پاسخگو هستیم نه تولید کننده خودرو و بنزین و ... بعد یکی بیاد پول چرخه اقتصادی را مثلا ببره کانادا کاخ بخره که سرمایه گذاری باشه برای آیندگان در داخل کشور.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    5 3
    طرح زوج و فرد که باعث کاهش آلودگی نمیشه اتفاقا باید جلوی حرکت اتوبوسها و موتور سیکلت ها رو بگیرن که باعث آلودگی میشن. طرح زوج و فرد فقط باعث کاهش ترافیک میشه که اقایون راحت با ماشین شخصی‌شان و دولتیشان به سر کارشون برسن. دیگه مردم رو هم روهم افتادم تو مترو براشون مهم نیست.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    4 3
    بلي موافقم . با توجه به اينکه کارخانجات ما توان واحساس مسئوليت درمورد ارتقاي سيستم رو ندارن و نهادهاي سياستگذار ما هم از سود ساختگي حاصل از توليد قارقارک هاي داخلي صرف نظر نميکنن و ما ملت هم مثل همه چيز ديگه موبايل ، محيط زيست ، فضاي مجازي ، خدمات پزشکي زيبايي و.. دراين مورد هم فرهنگ استفاده مناسب ازاتوموبيل رونداريم. چاره اي جز تحميل اين وضعيت زوج وفرد به ملت نيست .
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    2 3
    به جای این طرحهای مسخره اگر در کنار بالا بردن کیفیت سوخت ،فرهنگ استفاده صحیح و به موقع از خودرو رو یاد خیلی ها میدادیم و از تن پروری و راحت طلبی پرهیز میکردیم اوضاع بهتر بود. طرف تا سرکوچه میخواد بره باید تک سرنشین بشینه و با ماشینش بره
  • باربد A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    5 1
    اصل آلودگی مربوط به خودروهای عمومی همچون اتوبوس ها و تاکسی خطی هاست که اکثرا از رده خارج هستند و طرح زوج و فرد باعث می شود آنها در حال تردد باشند و خودرو های مدل بالا در پارکینگ منزل. در ضمن مجوز بلند مرتبه سازی دیگر مشکلی است که این بلا را سر کلان شهر ها آورده.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    3 4
    زوج و فرد به دلیل نصف شدن تردد خودروها،شاید تاثیرکمی داشته باشد ولی کار ساز نیست مشکل اصلی کمبود بارش هاست که آنهم به دلیل وجود پارازیت هاست
  • سعيد عطاري IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    4 0
    اقايون اول ورودطرح ترافيك نفروشند دوما راجب طرح 10 ساله توضيح بدهيد اصلا چي هست
  • دیالتن FI ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    5 1
    خیر به جای حل مساله صورت مساله رو پاک کردن راه به جایی نداره
  • آرمان A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    7 8
    روستایی ها و شهرستانی هایی که طی 20 سال کذشته وارد تهران شده اند رو با قوانین سفت و سخت همچون سربازی نرفته ها از تهران بیرون کنید تمام مشکل های تهران حل میشوند. جلوی تمام فعالیت ها و معاملات آنها را بگیرید تا از تهران خارج شوند.
    • بی نام RO ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
      2 0
      واقعا من نمیدونم چرا انقدر باید فرهنگ افراد پایین و ضعیف باشه که به هموطنای خودش توهین کنه. شاید بگید که حتما من جز اون شهرستانی ها هستم که این حرف رو میزنم و بهم برخورده ولی منم به قول امثال شما تهرانی الاصل هستم ولی انقدر دورم شهرستانی های با فرهنگ و باسواد و همه چی تموم هست که واقعا از همشهری بودن با کسایی که افکاری همچون شما دارن شرمنده هستم. بهتره که اول افکار و ادراکمون رو درست کنیم بعد نظر بدیم در مورد مسائل.
  • رضا A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    9 11
    منم با اجرای طرح زوج و فرد در فصل زمستان موافقم. بسیار عالی
  • مهرشاد IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    14 1
    من در پاسخ سوال شما چند سوال دارم : 1 چرا من باید خودرویی را به 23 برابر قیمت واقعی بخرم ولی نصف سال بتونم استفاده کنم؟ 2 چرا باید برای استفاده از خودرویی که نصف سال استفاده می کنم مالیات یکسال رو پرداخت کنم؟ 3 چرا باید برای استفاده از خودرویی که نصف سال استفاده می کنم بیمه یکسال رو پرداخت کنم؟ 4 چرا بابت این هزینه های اضافه ی که از من گرفته شده، خدماتی معادل به من ارایه نمیشه و برای پاکیزه تر شدن هوا هزینه نمیشه؟ 5 چرا همه موارد فوق اگر من پولی بابت طرح ترافیک پرداخت کنم به صورت قانونی انجام میشه و با پرداخت هزینه طرح ترافیک من می تونم حقوق قانونی خودم رو بخرم؟
  • بهرام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    3 2
    سلام،اجرای طرح زوج و فرد خوب است لیکن بهتر است که دولت نسبت به تولید و یا ورود خودروهای با کیفیت و همچنین تولید سوخت استاندارد اقدام نماید تا از آلودگی هوا کاسته شود. در غیر این صورت همچنان شاهد آلودگی خواهیم بود.
  • mahmood A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    3 2
    بله موافقم به شرطی که قیمت فروش خودروهای تولیدی و عوارض و مالیات و حق بیمه انها و همچنین قیمت بلیط اتوبوس و مترو هم نصف بشه
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    5 4
    سلام این طرح از پایه غلط هست چون روزهایی هم که طرح زوج و فرد میباشدبازشاخص آلودگی بالاست و ربطی فقط به خودورو ندارد ضمنا مگه کارشناسان نمیگویند یک موتور سیکلت بین 4تا 7 برابر خوردو الودگی داره چرا جلوی اینها را نمیگیرند ؟چرا جلوی اتوبوس های شرکت واحد را که دودش تمام خیابان را سیاه میکنه نمیگیرند ؟ چرا نمی آیند موتور سیکلت و اتوبوس برقی وارد کنند ؟ به جای اینکه بیایند جلوی ورود خودرو های خارجی را که تمام آنها یا یورو 5 یا یورو 6 دارندبگیرند یا تعرفه آنها را بالا ببرند که کسی نتواند بخرد بیایند خودروهای خارجی برقی وارد کنند ؟ تا کی میخواهند پراید و 405 تولید کنند که تکنولوژی 40 سال پیش هست و اجبار میکنند مردم باید اینها را سوار بشوند؟ آنوقت چرا ما باید جور ندانم کاری دستگاههای زیربط را بکشیم؟
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    9 2
    مشکل ما اینه که فقط انتظار داریم دیگران یه فکری به حال ما بکنن. الان هم همش انتظار داریم دولتمردان به فکر آلودگی هوا باشن. وقتی رئیس سازمان محیط زیست گفته برای آلودگی نمیشه کاری کرد برین دعا کنید باد بیاد دیگه چه انتظاری از بقیه میشه داشت. اگه خودروسازها همین امروز به فکر رفع مشکل احتراق ناقص بیوفتن و اونو اصلاح کننبدون در نظر گرفتن مشکل بنزین حداقل 15 تا 20 سال طول خواهد کشید تا مشکل آلودگی حل بشه. استفاده نکردن از ماشین شخصی یه بحثه توسعه حمل و نق همگانی یه بحث دیگه. من خودم مسیرم جوریه که اگه ماشین نیارم میتونم با تاکسی و مترو خودم رو به محل کارم برسونم. ولی همه جای تهران اینجوری نیست. اگه یه عده ماشین شخصی نیارن نمیتونن به کارشون برسن.
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    9 9
    چرا به جای راهکارهایی که منجر به گرفتاری مردم میشود نمی آیند راهکارهای بلند مدت انجام دهتد ؟ چرا نمی آیند جلوی این مسافر کش هایی که نمره شهرستان هستند و در تهران کار میکنند نمیگیرندکه هم موجب ترافیک و هم موجب آلودگی هستند را نمیگیرند ؟ چرا نمی آیند این شهرستانی هایی که بدون هیچ قانونی در تهران زندگی میکنند را نمیگیرند مگر در جایجای ایران استانداری ، شهرداری ، آموزش و پرورش ، فرمانداری، اداره مالیات ، بانک و ... وجود ندارد کی می آیند درتهران در این ادارات کار میکنند ؟ تازمانیکه قانونی برای هیچ چیز نداریم نباید فقط جلوی رفاه مردم را گرفت
    • بی نام RO ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      5 2
      واقعا متاسفم که هنوز آدمایی هستن که همش حرف از تهرانی بودن و شهرستانی بودن میزنن و خودشون رو برتر از بقیه میدونن.
  • مريم IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    6 5
    بله موافقم ، اين طرح علاوه بر كاهش آلودگي بر ترافيك شهر هم تاثير فوق العاده اي داشته ، مسيري رو كه در مدت دو ساعت طي مي كردم در اين روزها 40 دقيقه اي طي كردم .
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    5 13
    اگر زوج وفرد کردید حداقل برای خانمها این طرح نباشد چون دختر خانمها برای رفتن به سر کارشان با مشکل مواجه خواهند شد مگر نمی بینید که بین بعضی از رانندگان مرد غولهای بی شاخ ودم همپیدا شده استوهر روز خبری در مورد این وحشیان به گوشمان می رسد
    • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      0 0
      اتفاقا یکی از مشکلات اصلی توی چند سال اخیر همیندخترهایی هستن که میرن سرکار حقوقشونو جمع میکنن یه پراید یا دویست و شش قسطی یا ماشین چینی میخرن راه میفتن تو خیابون
  • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    12 13
    علاوه بر اینکار باید مهاجرینی که 5 سال اخیر به تهران مهاجرت کردن را شناسایی و به شهراشون برگردونن
    • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      8 11
      وقتی یک همچین نظراتی کلی منفی میگیره پس معلومه اکثر تهران شهرستانیهای مهاجر هستند که از خوندن این کامنت بهشون فشار میاد و اصلا حاضر نیستن بخاطر خودشون و دیگران هم که شده به شهرشون برگردن و زرق و برق تهران ولشون نمی کنه. واقعا متاسفم انقدر بمونبن تو تهران تا ویران بشه و خودتون هم از بین برین
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    10 11
    تهران ظرفیت 4 الی 5 میلیون نفر را دارد چرا باید 15 تا 20 میلیون در آن زندگی کنند ما که نسل در نسل در تهران بودیم و زندگی میکردیم یادمان هست که تهران جزع مناطق خوش آب و هوا بود و تمامی شهر پربود از باغات میوه حالا این دوستان از شهرستانها آمده اند و زندگی و هوای خود و مارا هم خراب کرده اند آنوقت دم از تنبلی و تن پروری و غیره میزنند بیایید به شهرهای خود برگردید و هم جان خود و هم جان مارا از ترافیک و الودگی نجات دهید چرا از مشهد با آن همه امکانات و مسافر زیاد میایید در تهران مسافرکشی میکنید چرا؟
  • هوشیار IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    9 12
    کاملاً موافق طرح زوج و فرد سراسری هستم؛ البته به صورت دایمی و نه محدود به فصول سرد.
  • سعید A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    5 0
    باید با در نظر گرفتن میزان آلایندگی وسایل نقلیه مختلف نسبت به اجازه تردد عمل گردد. بهتر است خودروها در معاینات فنی دوره ای در دسته بندی های مختلف قرار گیرند و در اینگونه مواقع خاص جهت مجاز و یا غیر مجاز بودن اعلام عمومی گردد. و الا عدم تردد ماشین با سطح آلایندگی بسیار پایین در یک روز و تردد وسیله نقلیه ای مانند خودرو های گازوئیل سوز و یا خودرو های با عمر بالای 10 سال به جای آن ، این مشکل قابل حل نخواهد بود.
  • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    10 18
    اون وقت چطوری بچه ها رو ببریم مدرسه؟
    • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      15 2
      همینطوری که الان هست هرکی یه ماشین بندازه زیر پاش یه بچه هم بنشونه کنار دستش ازین سر شهر به اون سر شهر دوبله سوبله هم توقف کنه تا فرزند دلبندش به مدرسه بره بقیه هم که مهم نیستن
    • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      9 3
      برای بچت و همسایگان سرویس بگیرید باهم. هم هزینه کم میشه هم تردد. یه خورده هم بزار بچه پیاده بره و بیاد چیزیش نمیشه
    • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      4 1
      چطوری بچه را ببریم مدرسه؟؟؟ واقعا برای این سوال و طرز فکر متاسفم و متاسفم که در مملکتی زندگی میکنم که مردمش یک همچین تفکراتی دارند
    • سعید IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      2 1
      ایوای نگو دلم کباب شد برا بچت
  • شهروند IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    11 6
    همین جوری داخل اتوبوس و مترو ملت دارن خفه میشن از تعداد بالای مسافر و کمبود اتوبوس و واگن مترو . اونوقت تمام زمستون زوج و فرد بشه عین هند ملت رو سقف اتوبوس سوار میشن
  • مرضیه IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    8 15
    بلی اجرا شود . درسته من و همسرم همیشه روزای فرد با ماشین میرفتیم سرکار،ولی از وقتی زوج و فرد سراسری شده کلا ماشین رو نمیبریم و با وسیله نقلیه عمومی میریم سرکار ، زوج و فرد بودن سراسری از نظر من هم ترافیک رو خیلی خیلی کم میکنه و زود میرسیم سرکار و هم اینکه هوای پاک خواهیم داشت. بیایم تو این فصل که آلودگی بیشتر از فصلهای دیگه رخ میده از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنیم و از هوای تمیز شهرمون لذت ببریم.
    • فرهاد RO ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      10 9
      دوست عزیز .محل کار شما احتمالا به گونه ای هستش که میشه از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرد.واقعا برای بعضی ها این امکان به دلیل نقص در مترو و اتوبوس رانی وجود نداره. مثال میزنم: محل زندگی بنده فلکه دوم تهرانپارس.محل کارم انتهای خ پرستار تهران ساعت کارم 9:30 صبح الی 10:30 شب. زمان لازم برای رسیدن به محل کارم با موتور سیکلت 15 دقیقه و با خودرو شخصی 20 دقیقه هستش. به صورت ازمایشی یک روز از مترو و یک روز از تاکسی استفاده کردم. نتایج: مترو:15 دقیقه زمان برای رسیدن به ایستگاه مترو.5دقیقه زمان انتظار.10 دقیقه زمان تعویض خط.15 دقیقه زمان برای رسیدن به ایتگاه نبرد.5 دقیقه زمان برای سوار شدن به تاکسی و 10 دقیقه پیالده روی انتهایی تا محل کار. زمان مورد احتیاج:1 ساعت
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    9 0
    وسیله نقلیه عمومی اما بشرط اینکه به مردم احترتم بزارن از کثیف بودن اتوبوسهای تهران در پایین شهر دیدن کنید اگر کسی این طرف کار داشته باشه بعد از پیاده شدن از اتوبوس باید بره حمام وگرنه به هزار بیماری مبتلا میشه
  • فرهاد RO ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    12 7
    ادامه از قبل: با تموجه به اینکه شب ساعت 11 میرسم خونه تا شام بخورم و یه مقدار در کنار خانواده باشمبجز بچه که اون موقع خواب هستشمیشه 1 شب .واقعا چند روز از سال رو میشه اینطوری زندگی کرد؟ نتیجه اینکه اگه از وسایل عمومی استفاده کنم بهتره دیگه خونه بر نگردم و تا صیح همون سر کار بخوابم.
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    6 6
    من موافقم به شرط اینکه دولت تضمین بده در اسرع وقت وضعیت اتوبوس های فرسوده و موتورسیکلت ها رو که عامل اصلی آلودگی هوا هستند سامان بده و جلوی تردد کامیون هایی که از شعاع صد متری شون نمیشه رد شد از بس دود می کنن، بگیره
  • تقی A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    7 1
    اول مشکل بنزین رو حل کنید دوم خیابان واتوبان وپارکینگ بسازید سوم عوارض خودور از مردم اخذ می کنید که خودرو سوار شوند نه اینکه در خانه پارک کنند چهارم تولیدات خودروهای برقی را درکشور شروع کنید پنجم مصارف گازی را به مصارف برقی تبدیل کنید
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    14 1
    همین الان که طرح زوج و فرد جدی نشده حمل و نقل عمومی با هزار مشکل روبرو هست. هیچیمون درست نیستش که.با وسیله شخصی مجبور هستیم بریم سر کار چون اتوبوس ها و تاکسی ها نه نظم دارن نه مقررات.
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    5 3
    اول باید همه پیشنهادها از همه مردم برای بهبود وضعیت آلودگی هوا جمع آوری بشود و بعد از ارزیابی مقدماتی، روی بهترینها بحث بشود، نه این که چون یک مجری تلویزیونی پیشنهادی داده روی آن بحث کنیم و وقت بگذاریم.
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    4 1
    وقتی به خاطر این طرح، هر خودرو فقط نیمی از هفته قایل استفاده بشود یعنی سرمایه عظیمی فقط نیمی از ایام قابل استفاده است. این یعنی اتلاف سرمایه یعنی خواب سرمایه. این ضرر از جیب مردم را هم در نظر بگیرید.
  • حمید A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    6 0
    چرا تاوان بی عرضگی دولت و همیشه مردم بدن
  • راننده EU ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    2 2
    کاملا موافقم به شرطی که بشه طرح خرید این طرح باعث افزایش درآمد من راننده شد از مسعولین هواهش میکنم ماه آخر پاییز تا آخر سال این طرح رو اجرا کنن
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    4 2
    خیر مخالفم
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    6 1
    اولین اتفاقی که می افته اینه که ما مایه دارها که الان هریک از اعضای خانواده یک ماشین داره اون موقع حداقل نفری دوتا ماشین میخریم که برای رونق بازار خودرو خیلی هم خوبه
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    4 2
    تو هر کوچه پس کوچه ای مال و مرکز تجاری 18 طبقه ساختید. حالا من نباید ماشین بیارم بیرون؟ واسه شما که بمب ا. از همه چی مهمتر بود و ملللت حاضر بودن تحمل کنن، حالا چطور شد به فکر محیط زیست افتادید با پول کارآفرینی به حوثیها با افتخار بمب دادید حالا فوق لیسانسهای مسافرکش رو میخواید محدود کنید؟
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    0 0
    طرح برای کاسبی نیست فقط خودروهای گازسور هیبریدی و پاک مجوز ورود داشته باشند فقط با همین قانون همه به دنبال استفاده از خودروی پاک خواهند رفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام RO ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    0 0
    پاسخ یک خیر بسیار بزرگ هست. چرا مسئولان نمیتونن کاری برای مردم انجام بدن چوبش رو ما مردم باید بخوریم همیشه؟ خیلی از ما شاغل هستیم و دسترسیمون به محل کارمون با وسایل نقلیه عمومی بسیار سخت میشه پس ترجیح میدیم با خودروی خودمون بریم سرکار. پس این ظلم مطلق هست که بی مسئولیتیه بعضیا باعث به زحمت افتادن بقیه بشه.
  • عليرضا IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    0 3
    متاسفانه مردم بدون تحقيق و آگاهي اقدام به اظهار نظر ميكنن و فكر ميكنن آلودگي هوا فقط مختص شهرهاي ايرانه . از زماني كه ايران رو به خشك سالي رفته كلا در فصل سرما بخاطر رطوبت كم هوا . نبود ابر و آروم بودن شرايط جوي باعث وارونگي هوا ميشه ...خودرو و صنايع باعث تشديد اين شرايط ميشه . و اگه شرايط خشك سالي بخاد همينجوري ادامه پيدا كنه روزي ميرسه كه بايد روشن كردن بخاري تو خونه ها هم منطقه اي بشه
  • پارسا IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    4 2
    وقتی قرار باشه با یک ماشین تاکید میکنم یک ماشین چون 99 درصد ساکنین تهران با هزار وام و قرض تونستند یک ماشین بخرند مجبور باشی همسرت رو به محل کارش برسونی یک بچه رو بزاری مهد اونی یک رو بزاری مدرسه آخر از همه خودت هم با کلی عجله برسی محل کار این انصافه که تصمیمات مقطعی مثل زوج و فرد دائمی یک فشار اضافه کنه به همه فشارهای موجود روی مردم تهران ، این ساکنین مظلوم تهرانی اینقدر بدبختند که هیچ مسئولی ازشون دفاع نمیکنه با این حقوق های اندک چطوری هر روز آژانس بگیریم کل شهر رو بچرخیم.