ایسنا نوشت: ادعاهایش را که نگاه می‌کنی انگار گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل گزارش جدیدی علیه جمهوری اسلامی منتشر کرده است؛ محمود احمدی‌نژاد این روزها در نقش احمد شهید ظاهر می‌شود.

 چند سالی است که کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد برای ایران یک گزارشگر ویژه مشخص کرده است. کسی که بیش از آن‌که دلسوز باشد نقش سخنگوی دشمنان جمهوری اسلامی را بازی کرده و اتهامات حقوق بشری کاخ سفید از زبان او بیرون می‌آید. تا شهریور ۹۵ احمد شهید اهل مالدیو این ماموریت را به عهده داشت و پس از او عاصمه جهانگیر پاکستانی این نقش را بازی می‌کند.

احمد شهید در آخرین گزارش خود، که از ۱۱ دی تا ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ را در بر می‌گرفت، یادآوری کرد که طی این مدت، ۲۳ بار در مورد وضعیت حقوق بشر به مقام‌های جمهوری اسلامی نامه نوشته است. بسیاری از اتهامات احمد شهید متوجه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بود و احکام و برخوردهای قضایی را در ایران زیر سوال می‌برد. البته جمهوری اسلامی ایران بارها اتهام نقض حقوق بشر را رد کرده و می‌گوید که این اتهام‌ها با انگیزه‌های سیاسی طرح می‌شوند.

طی دو سه هفته گذشته و با پیگیری‌های دستگاه قضا در حوزه تخلفات اطرافیان محمود احمدی‌نژاد، رییس پیشین دولت اتهاماتی را علیه قوه قضاییه و آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی مطرح کرد. محمود احمدی‌نژاد هفته گذشته با انتقاد از رییس قوه قضاییه خواستار این شد که اتهاماتی که به او و اطرافیانش وارد می‌شود از سوی دستگاه قضا منتشر شود وگرنه در ۴۸ ساعت آینده دست به افشاگری خواهد زد. وی در یک پیام ویدئویی از رییس قوه‌قضاییه خواست حالا که نزدیکانش را به "فتنه‌گری، انحراف و حمایت از بابک زنجانی" متهم کرده، مستندات به ادعای او به "دادگاه حتی فرمایشی" در این زمینه را ارائه کند. او خطاب به آملی‌لاریجانی گفت: بنده نظرم را در مورد شما و عملکرد شما طی این هشت سال با مردم در میان خواهم گذاشت و از طریق مقتضی نسبت به احقاق حق اقدام خواهم کرد.

البته دادستانی تهران در یک بیانیه دادستانی تهران به احمدی‌نژاد توصیه کرد که به جای تهدید دیگران، به مرجع قضایی پاسخگو باشد.

با پایان اولتیمانوم ۴۸ ساعته احمدی‌نژاد ویدئوی دیگری از او منتشر شد که در آن با انتقاد مجدد از آملی‌لاریجانی گفت: رئیس دستگاه قضا در دوره مدیریت خود در عمل نشان داده است که به قانون اساسی، آیین دادرسی و امور قضایی آشنایی ندارد و به آن احترام نمی‌گذارد. او دستگاه نیم‌بند قضایی را متلاشی کرده است. احمدی‌نژاد در این ویدئو پیشنهاد داد که آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی از ریاست قوه قضاییه استعفا کند.

با مقایسه گزارش‌ها و اظهارات احمد شهید و عاصمه جهانگیر با اتهامات جدید محمود احمدی‌نژاد نقاط اشتراک زیادی دیده می‌شود که تنها به چند مورد از آنها اشاره شد. با وجود این اتفاقات بعید نیست در گزارش‌های آینده گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران در سازمان ملل به سخنان محمود احمدی‌نژاد به عنوان مقام مسئول پیشین ایران و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام استناد شود. اظهاراتی که به جای این‌گونه عمومی بودن می‌تواند به شکلی دلسوزانه برای سران نظام مطرح شود تا نواقص را برطرف کنند.

محمود احمدی‌نژاد که پیش از این تنها دولت را به اشتباهات مختلف متهم می‌کرد این روزها با فشار بیشتر بر اطرافیانش و رسیدگی به اتهامات آنها، با باز کردن جبهه‌ای جدید نوک تیز انتقادات خود را متوجه قوه قضاییه کرده است. به هر روی شاید بهتر باشد از سوی قوه قاییه و سایر نهادها، هم به اتهامات امثال احمدی‌نژاد پاسخ قانع‌کننده‌ای داده شود و هم او به جای بازی کردن نقش احمد شهید و عاصمه جهانگیر، به فکر پاسخگویی به اتهاماتی باشد که از سوی قوه قضاییه نسبت به او و اطرافیانش مطرح می‌شود.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    35 1
    احمدی نژاد چوب خداست. مردم کاری های احمدی نژاد رو خیلی زودتر از اینها با گوشت و پوست و استخوانشان حس کردند، اما همین قوه قضاییه آن موقع با مردم یکی نشد. احمدی نژادی که از سال دوم دور دوم اش با آن همه کار اشتباه باید استیضاح و برکنار می شد. اما کسی همراهی نکرد. حالا این گنده لاتی های احمدی نژاد دیگر تاثیری بر مردم ندارد ولی بر مسئولین چرا...
  • بی نام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    14 0
    بهتر نیست با راه دادن به عاصمه جهانگیر بهانه را از انها بگیریم؟
  • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    29 0
    محمود همون محموده فقط افق زاویه گرفته
  • بی نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    2 0
    برای اولین بار محمود تو زندگیش راست گفت ولی بازم دغدغه خودش و دوستاش داره وگرنه وقتی سر کار بود میگفت