اختتامیه کلاس شعرخوانی در قالب ویژه برنامه شعر وادب نوجوان باعنوان «پاییز با حافظ» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ویژه برنامه شعر و ادب نوجوان باعنوان «پاییز با حافظ» با حضور جمع کثیری از مردم و هنرنمایی هنرجویان کلاس شعرخوانی در سالن شهید باهنر لاهیجان برگزار شد.

این برنامه به مناسبت اختتامیه کلاس شعر خوانی به مربیگری نیلوفر امیدی که در پاییز ٩٦ در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شده بود اجرا شد.

در این برنامه ابتدا سرود دسته جمعی توسط هنرجویان خوانده شد، پس از آن به معرفی حافظ و حافظ خوانی پرداختند. معرفی و خوانش شعر «بحر طویل»، شاهنامه خوانی، مشاعره ، خوانش شعر پرویی اعتصامی و اجرای شعر سپاس از معلم از دیگر برنامه ها بود.

در پایان توسط رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به تمامی شرکت کنندگان در این دوره لوح تقدیر به رسم یاد بود اعطا شد.

لازم به ذکر است کلاس شاهنامه و مثنوی و حافظ خوانی برای ترم پاییز در روزهای پنج شنبه هر هفته ساعت 9/30 الی 11 صبح برای گروه سنی ٨تا ١٣ سال ویژه دختران و پسران در مکان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.

در این کلاس مروری بر شاهنامه، مثنوی، آموزش درست خوانی و آشنایی با دیوان حافظ و بوستان و گلستان سعدی صورت گرفت.

نیلوفر امیدی متولد ١٣٦٨ اهل لاهیجان کارشناس فلسفه و کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی معلم و مدرس دانشگاه، مسئول برگزاری کلاس شاهنامه و مثنوی خوانی است که به گفته وی هدف از برگزاری این کلاس آموزش ادای دین به ادبیات کلاسیک ایرانی و چگونگی تلفظ صحیح واژه های زبان فارسی، حذف اصطلاحات سخیف و عامیانه از زبان محاوره ی نوجوانان، بالا رفتن اعتماد به نفس نوجوانان با شرکت در بحث های گروهی، آشنایی نوجوانان با مهم ترین و بزرگ ترین متون ادب پارسی از جمله شاهنامه، مثنوی معنوی، بوستان و گلستان سعدی و... ایجاد خلاقیت و افزایش قدرت تحلیل و بررسی متون، ایجاد مهارت درخلاصه نویسی داستان ها، ترویج هنر کتاب خوانی وترغیب و تشویق نوجوانان به رفتن به سمت ادبیات است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =