بنتلی کانتیننتال GT جدید توجه همه را به خود جلب کرده اما مرسدس نیز با S کلاس کوپه خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. خب این جامبو جت دو درب زمینی نه تنها از پیشرانه جدیدی به فرم S560 سود می‌برد بلکه مدل‌های آن دستخوش دگرگونی‌های زیادی شده که شاخص‌ترین آن مرسدس-ای‌ام‌جی S63 است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال،در حقیقت شما چیز زیادی به غیر از پیشرانه در مدل AMG به دست نمی‌آورید و البته این خودرو در تست ما حاضر بوده است. پیشرانه 8 سیلندر 5.5 لیتری قدیمی بازنشسته شده و هم‌اکنون جای خود را به پیشرانه 4 لیتری‌ای داده که قبلاً در مدل E63 کارایی خود را اثبات نموده است. این پیشرانه که توسط دستان هنرمند مهندسان AMG در آفلتنرباخ ساخته می‌شود قدرت 604 اسب بخاری و گشتاور عظیم 900 نیوتون متری داشته که هر دو نسبت به پیشرانه قبلی بهبود یافته‌اند.

البته تغییرات به همین‌جا ختم نمی‌شوند زیرا گیربکس 7 سرعته S63 قبلی هم‌اکنون حذف شده و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک در مدل جدید انجام‌وظیفه می‌کند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که همان گیربکس قدیمی در مدل 12 سیلندر و 1000 نیوتون متری S65 حضور دارد.

همان‌گونه که در E63 دیده‌ایم پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو (با کد M177) عملکرد رضایت بخشی داشته و از نظر فنی هیچ کمبودی ندارد. این پیشرانه قادر است S63 دیفرانسیل عقب را در 4.2 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند و سقف سرعت آن به‌صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. البته با سفارش پکیج AMG Driver سقف سرعت این مجسمه لوکس متحرک به 300 کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد.

و بله این مدل جدید مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل قبلی داشته به گونه‌ای که به لطف سیستم غیر فعال‌سازی سیلندر این S63 در هر صد کیلومتر مصرف سوخت 8.9 لیتری را نشان می‌دهد که وقتی بفهمید با خودرویی 2.1 تنی و 5 متری طرف هستید این مصرف قابل‌احترام خواهد بود.

البته اگر با AMG S63 در جاده‌ها بتازید هیچ‌یک از این موارد مهم نخواهند بود؛ اما اگر حقیقت را بخواهید، محصول مرسدس چیزی بیش از این‌هاست. پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری E63 در دماغه خودرویی بزرگ کاملاً سرزنده بوده و تحویل قدرت خطی آن به این معنی است که هماهنگی فوق‌العاده با این خودرو داشته و توانایی‌های چشمگیری را نشان می‌دهد.

البته چیزی که بیش از همه شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد آرامش و رفاه S63 است. دور پیشرانه در زمان حفظ سرعت بالا به 1600 افت کرده و صدای اگزوز در حالت راحت نیز تنها یک غرش از راه دور به نظر می‌رسد. اگر همه‌چیز در این خودرو سریع‌تر از برادر بزرگ‌تر S65 به نظر می‌رسد به خاطر وزن خالصی است که 100 کیلوگرم کمتر بوده و البته به‌طور قابل‌توجهی صدای لاستیک کمی وجود دارد.

آیا موضوع یاد شده به این معنی است که S63 مورد بحث فاقد عنصر وحشی گرایی است که باعث می‌شود محصولات AMG بسیار خاص باشند؟ خیلی نه. با انتخاب حالت‌های رانندگی اسپورت یا اسپورت پلاس پاسخ پدال گاز بیشتر روی سرعت تمرکز خواهد داشت. تعویض دنده‌ها نیز به تندی صورت گرفته و به شما اجازه می‌دهد تا به صورت دستی دنده‌ها را تعویض کرده و با استفاده از پدال شیفترها کمی هیجان را تجربه کنید.

شکی وجود ندارد که خودرویی به این ابعاد و طول از نظر چابکی حرف آخر را نخواهد زد اما S63 بیش از آن چیزی که انتظار دارید خنده را بر لبانتان جاری خواهد کرد. در واقع بخش جلویی خودرو به سرعت به دستورات راننده عمل کرده و فرمان پذیری مستقیم را نشان می‌دهد. کنترل بدنه نیز در بدترین دست‌اندازها همچنان در دستان راننده باقی می‌ماند. S63 یک خودروی اسپورت نیست اما چیزی بیشتر از یک گرند تور لوکس احساس می‌شود؛ و البته غرش‌های اسپورت سیستم اگزوز نیز به این احساس اضافه می‌کند.

کلیت خودرو به‌روزرسانی‌های مناسبی را تجربه کرده اما جلوپنجره پانامریکانای S کلاس کوپه باعث می‌شود ابهت خودرو نسبت به مدلی عادی بیشتر جلوه کند. داخل کابین شاهد فضای زیاد برای دو فرد بالغ و دو کودک هستیم. اگرچه که این خودروی لوکس به اندازه یک لیموزین جادار نیست اما با استانداردهای یک GT کاملاً جادار است. همین موضوع درباره محفظه بار 400 لیتری نیز صادق بوده و برای جای دادن اشیای بزرگ کاملاً کافی است.

تکنولوژی‌های زیادی نیز در S63 جدید بکار رفته زیرا از خوبی‌های سدان S کلاس که اخیراً فیس لیفت شده بهره‌مند است. سیستم دستورات صوتی هم‌اکنون می‌تواند همه‌چیز از ماساژور صندلی گرفته تا معطر شدن کابین را کنترل کرده و داشبورد نیز در سلطه صفحات نمایشی 12.3 اینچی است که یکی به عنوان پانل پشت آمپرهای دیجیتال عمل کرده و دیگری نیز سیستم اطلاعات سرگرمی، ناوبری و حالت خودرو را نشان می‌دهد.

استفاده از پیشرانه جدید باعث شده S63 کاراکتر متفاوتی داشته باشد و البته پرفورمنس هیجان‌انگیز AMG را با آرامش فوق‌العاده ترکیب کرده است. همین امر باعث شده مرسدس S63 یکی از تواناترین GT های لوکس بازار محسوب شود. نسخه‌هایی که برای بازار بریتانیا تدارک دیده شده‌اند از نوع دیفرانسیل عقب بوده و حدس می‌زنیم این مدل‌ها انتخاب موردعلاقه ما در طیف مدل‌های به‌روز شده‌ی S کلاس کوپه باشند؛ و البته با یک حریف بسیار جدی برای بنتلی کانتیننتال GT جدید روبرو هستیم...

مشخصات مرسدس بنز S63 کوپه

قیمت: 127515 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 604 اسب بخار/900 نیوتون متر
گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب (مدل تست شده از نوع چهار چرخ محرک بوده است)
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.2 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 8.9 لیتر در هر صد کیلومتر

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =