دیروز جلسه تکریم و تودیع دکتر حسین انتظامی و معارفه آقای دکتر محمد سلطانی فر انجام شد و تا چند روز، دیدن جای خالی او موجب دلتنگی می شود.

در این چند روزه، بیش از پنجاه یادداشت از سوی فرهیختگان فرهنگی، مدیران و سردبیران مطبوعات، شخصیت های سیاسی و مذهبی، اساتید علوم ارتباطات، روزنامه نگاران پیشکسوت و ... در تقدیر از او منتشر شده است. در این یادداشت ها به بیش از پنچاه ویژگی از ویژگی های حسین انتظامی اشاره شده است که بعضی از آن ها به شرح زیر است:

هوشمند/ با ادب/ دوراندیش/ خلاق/ برنامه ریز/ دلسوز نسبت به کار/ تسریع کننده فرآیند فعالیت های مربوط به مجوز و ارائه یارانه و .../ تحول آفرین/ حامی رسانه/ جسور/ با شهامت در کار/ رفیق باز و با مرام/ تغییردهنده یارانه ها از حالت نقدی(به نفع روزنامه نگاران) به پرداخت هزینه بیمه/ شفاف کردن فهرست یارانه ها/ خودکار کردن (اتوماسیون سازی) کارها/ حامی روزنامه نگار/ خطر (ریسک) پذیر/ پرحضور ترین معاون مطبوعاتی/ بی تنش ترین دوره معاونت های مطبوعاتی/ ایجاد کننده الفت و دوستی بین مطبوعات و دولت/ پیشگام در دولت الکترونیک/ تلاش جهت واگذاری امر مطبوعات به مطبوعاتیان/ ساماندهی پایگاه های خبری/ طراح رتبه بندی مطبوعات/ تنش زدایی از وضعیت مطبوعات/ نمایندگی مطبوعات در شش دوره متوالی در هیأت نظارت/ ایجاد رضایت در بین مطبوعات وابسته به جناح های مختلف/ ایجاد فضای تعامل و همدلی در بین روزنامه نگاران و ...

و بنده هم به اعتبار ربع قرن رفاقت با او به چند مورد کلیدی اشاره می کنم:
1- دکتر انتظامی این مردانگی را داشت که در این مدت، خود را سپر بلای هجمه بعضی از روزنامه نگاران، به دولت و وزارت ارشاد کرد و انتقادات را به گردن مقامات بالاتر نیانداخت.
2- او حلقة مفقوده ای که در بین دانشگاهیان رشته ارتباطات و عرصه مطبوعات وجود داشت، با علم و تجربه خودش، جبران کرد.
3- وی در این مدت، ده گروه شش نفره از روزنامه نگاران را به کشورهای آلمان، چین، تونس، آذربایجان، لبنان و ... اعزام کرد تا از تجربه روزنامه نگاری آنان بهره مند شوند.
4- او برای مطبوعات و روزنامه نگاران شهرستانی موقعیتی ایجاد کرد، به گونه ای که بتوانند با مطبوعات پایتخت همآوردی کنند.
5- وی توانست برای اولین بار، بین حقوق دولت و تکالیف او، در ارتباط با مطبوعات، توازن ایجاد کند.
6- او برنامه آینده اش این بود که مطبوعات را به خودکفایی برساند تا وابسته به یارانه ها نباشند و همچنین کاری کند که با خطای یک نویسنده، مطبوعه تعطیل نشود.
آخرین کار او نیز تلاش جهت تصویب لایحة "قانون مطبوعات و خبرگزاری ها" بود که با کم کردن عناوین مجرمانه و رساندن آن ها از بیست عنوان به پنج عنوان و تأکید بر رسیدگی به جرم ها، به شرط وجود شاکی خصوصی، بسیاری از مشکلات این حوزه را در آینده حل کرد.

در پایان به جناب آقای دکتر عباس صالحی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که با انتخاب ایشان به عنوان دستیار ویژه، در حوزه های گسترده تری از و جود ایشان بهره مند خواهد شد، تبریک می گویم و همچنین به جناب آقای دکتر سلطانی فر که دارای ویژگی های منحصر به فردی در این حوزه هستند، تبریک و خوش آمد می گویم و امیدوارم ایشان ادامه دهنده حرکات مثبت دکتر انتظامی باشد.

سید محمد رضا دربندی، مشاور ارشد معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =