شکایت از اپل در فرانسه به‌دلیل کُند کردن آیفون

پای اپل در فرانسه به اتهام پیر کردن گوشی خود با هدف تحریک تقاضا برای خرید آیفون جدید به دادگاه باز شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، رویتز نوشت{لینک} سازمانی به نام HOP هم زمان از اپل و اپسون(سازنده پرینتر) شکایت کرده است و این دو را متهم کرده است که قوانین حمایت از مصرف‌کنندگان فرانسه را زیرپا گذاشته‌اند.

چند روز پیش اپل پذیرفت که دلیل کندی برخی از آیفون‌ها به خاطر جلوگیری از شات دان شدن ناگهانی آنها و به دلیل وجود باتری‌های لیتیومی قدیمی بوده است.

اما سازمان فرانسوی ضمن پرکردن شکایت رسمی علیه اپل در پاریس می‌گوید این کار با هدف اجبار مشتریان به خرید آیفون‌های جدید صورت گرفته است.

اگر اپل محکوم شود طبق قانون فرانسه باید 5 درصد از فروش سالیانه خود را برای جبران کمبود عمر محصولات خود به عنوان جریمه بپردازد.

گفتنی است هم اپل و هم اپسون هر دو قانون حمایت از مصرف‌کنندگان در فرانسه را امضاء کرده‌اند.

همچنین بیش از 8 پرونده حقوقی نیز در آمریکا به ثبت رسیده که نشان می‌دهد کاربران آمریکایی نیز دنبال احقاق حق خود علیه اپل هستند.

اما اپل در تازه‌ترین موضع‌گیری، ضمن معذرت خواهی رسمی، قیمت تعویض باتری را از 79 دلار به 29 دلار کاهش داده است تا کاربران بتوانند در اسرع وقت گوشی‌های معیوب خود را تعمیر کنند.

کارشناسان مستقل معتقدند اپل با آپدیت نرم‌افزاری کاری کرده است که باتری‌های آیفون 6، 6اس، 7، SE و 5اس دچار تخریب سخت‌افزاری شده و بدین ترتیب کاربران را مجبور کرده است تا گوشی خود را عوض کنند.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    4 0
    رذالت سرمایه داری