رونمایی از سردیس زنده‌یاد «ناصر عبداللهی» به تعویق افتاد/ عکس

ایسنا نوشت:‌مراسم رونمایی از سردیس زنده‌یاد ناصر عبداللهی به تاریخ دیگری موکول شد.

نوید عبداللهی با اعلام این خبر افزود: قرار بود سردیس پدرم که سال گذشته در محل بوستان ناصریا بندرعباس نصب‌شده بود و برای بازسازی برداشته شد، پس از ساخت مجدد در 10 دی‌ماه هم‌زمان با سالروز تولد این هنرمند در همان محل قبلی نصب شود که بنا به دلایل فنی این امر با تأخیر عملی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در تلاشیم مراسم رونمایی از این سردیس 20 دی‌ماه برگزار شود، خاطرنشان کرد: سردیس قبلی به‌طور کامل منتفی شده است، با اعتراض به شباهت نداشتن سردیس ساخته‌شده با چهره پدرم، خواستار برداشته شدن سردیس شدم که با حمایت کیانوش جهانبخش، رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان این خواسته محقق‌ شد.

فرزند زنده‌یاد ناصریا در پایان با تأکید بر اینکه برخلاف سردیس قبلی، طراحی و ساخت سری جدید سردیس با پیگیری و نظارت شخص خودم انجام‌شده است، عنوان کرد: امیدوارم سردیس جدید بتواند چهره‌ای مناسب از پدرم ارائه کرده و این مهم در خصوص سایر هنرمندان نیز تداوم داشته باشد.

ناصر عبدالهی

پیش‌ازاین ندا آیتی، ‌سازنده سردیس جدید ناصریا  گفته بود: فرزند زنده‌یاد ناصر عبدالهی با بنده تماس گرفت و گفت قصد دارند ساخت سردیس پدرش را به من بسپارند و آن زمان با توجه به اینکه در جریان سردیس ساخته‌شده از قبل نبودم، پس از اطلاع از این موضوع تقاضای عکس مجسمه قبلی را کردم و این حق را می‌دهم که سردیس قبلی از لحاظ شباهت و قدرت تکنیک مجسمه‌سازی مشکلاتی داش.

وی تصریح کرد: سفارش به‌گونه‌ای پیش رفت که مرحله‌به‌مرحله کار بازبینی شد و با شناختی که فرزند آن هنرمند از آثار من پیدا کرد، ساخت سردیس این هنرمند فقید هرمزگانی به من سپرده شد و برای من نیز ساخت آن افتخاری است‌ .

این هنرمند افزود: به دلیل اینکه خیلی شوق انجام این کار را دارم، منتظر انجام پرسه‌های اداری کار نماندم و تا حدودی مراحل ساخت سردیس را شروع کرده‌ام و هم‌اکنون اسکلت‌سازی و استخوان‌بندی اصلی کار انجام‌شد.

وی اضافه کرد: این اثر به دلیل اینکه بنا است از جنس فایبرگلاس باشد، با مدلاژ مومی ساخته می‌شود که پس از اسکلت‌بندی، شباهت سازی، بررسی و قالب‌گیری می‌شود.

آیتی عنوان کرد: وقتی از شخصی نام دار مانند زنده‌یاد عبدالهی عکس‌های فراوانی در فضای مجازی وجود دارد، لزومی ندارد عکسی از سفارش‌دهنده طلب کنم.

سردیس ناصر عبداللهی هم‌زمان با هفته دولت پس از افتتاح و بهره‌برداری زمین ورزشی ناصر عبداللهی، در هفتم شهریورماه رونمایی شد که این سردیس با انتقادات زیادی روبه‌رو شد و هنوز 24 ساعت از نصبش نگذشته برای بازسازی برداشته شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =