معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خبر داد: در بخش تسهیلات رونق تولید ۲۵۰ میلیارد طرح جدید به بانکها معرفی شده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، گودرز امیری در جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان با اشاره به ارائه تسهیلات در جهت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری که به لرستان اختصاص داده است، اظهار داشت: در بحث تسهیلات رونق تولید علاوه بر تسهیلاتی که تاکنون پرداخت شده حدود ۲۵۰ میلیارد تومان طرح جدید نیز به بانک‌ها معرفی شده که از طریق آنها تا پایان دی ماه تعیین تکلیف می‌شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال فراگیر نسبت به جمعیت بیکار شهرستان‌ها توزیع می‌شود، بیان داشت: اعتبار لرستان در این بخش ۴۵۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون بخش اعظمی از آن تعیین تکلیف شده و تا پایان دی نیز کل این اعتبار جذب خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: علاوه بر دستورالعمل تسهیلات روستایی ابلاغ شده با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان که تا پایان هفته جاری توزیع شهرستانی آن به فرمانداری‌ها و بانک‌های عامل ارائه می‌شود، ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات نیز در غالب مشاغل خانگی به روستائیان استان اختصاص داده شده است.

وی در ادامه افزود: بانک‌ها در صورت امکان باید به مدیریت شهرستانی خود تفویض اختیار دهند تا هر چه سریع‌تر نسبت به جذب این تسهیلات در استان اقدام نمایند.

امیری از تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری خارجی در استان خبر داد و تصریح کرد: ‌دوره آموزشی برای مدیران و کارشناسان تشکیل داده‌ایم اکنون آمادگی لازم جهت ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاران خارجی و موسسات بین‌المللی را داریم.

وی به سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه انرژی خورشیدی اشاره کرد ‌و افزود: در حال حاضر چهار سرمایه‌گذار خارجی در زمینه انرژی خورشیدی مراجعه کرده که به دو مجوز صادر شده و دو مورد دیگر در حال بررسی ‌صدور مجوز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خاطرنشان کرد: انرژی خورشیدی علاوه بر افزایش تولید انرژی پاک در ایجاد اشتغال نقش بسزائی دارد خصوصا این اشتغال از طریق جذب سرمایه خارجی است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =