توسعه ورزش همگانی رسالت‌ اصلی وزارت ورزش است

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، فرهنگ ورزش و ورزش فرهنگی را رسالت‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان دانست و تصریح کرد: در توصیه‌های دینی وظیفه داریم که به سلامت جسمی را تامین کنیم.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، غلامرضا شعبانی‌بهار، معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، در مراسم اولین یادواره شهدای ورزشکار لرستان گفت: شهیدان با ایثار جان خود شجاعانه در مقابل دشمنان این مرزوبوم ایستادند، کمااینکه نظام جمهوری اسلامی امروز امانت شهیدان است. همه باید یاد شهدا و وصایای شهدا را نصب‌العین خود قرار دهیم.

وی دو رسالت وزارت ورزش توسعه ورزش برای عموم مردم و افزایش نشاط و شادابی در جامعه و توجه به مبانی اسلامی را اولویت اصلی وزارت ورزش دانست و ادامه داد: توسعه فرهنگ ورزش و ورزش فرهنگی رسالت‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان هستند.

شعبانی‌‌بهار با تاکید بر افزایشی میزان مشارکت مردم در ورزش همگانی، اظهارکرد: در توصیه‌های دینی وظیفه داریم که سلامت جسمی را تامین کنیم.

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این‌که برای تامین سلامت مردم برنامه داریم، گفت: ورزش بهترین عنصر برای پر کردن اوقات فراغت است، این در حالی‌است که نسل جوان در تهدید آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

وی با اشاره به این‌که بی‌توجهی مسئولین و کم‌توجهی والدین باعث ایجاد تهدید سلامت در جوانان است، اضافه کرد: روسای هیئت‌های ورزشی مخاطب فعالیت‌های ورزشی را جوانان و نوجوانان قرار دهند.

شعبانی‌بهار با اشاره به این‌که برنامه ‌های فرهنگی ما ریشه در راه و مرام شهدا دارد، ادامه داد: ورزشکاری که به مبانی دینی مقید نباشد هیچ ارزشی ندارد، ورزش یک وسیله تربیتی است لذا مربیان ورزشی هدایت و روشنگری مسائل اخلاقی را در اولویت کارها قرار دهند.

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که برنامه‌های ورزش فرهنگی توسعه یافته است، رعایت اخلاق ورزشی و اخلاق حرفه‌ای را در جامعه ورزشکار ضروری دانست و تصریح کرد: ورزشکار بدون اشراف به مسائل فرهنگی نمی‌تواند الگو باشد، کمااینکه مفاهیم گذشت، ایثار و مردانگی مفاهیمی نهادینه در ورزش هستند.

وی به حضور جامعه ورزش در زلزله کرمانشاه اشاره و خاطرنشان کرد: استان لرستان در رشته‌های خوب ورزشی مانند وزنه‌برداری، دو میدانی، ژیمناستیک و کنگ‌فو دارای مقام و رتبه است.

وی در پایان گفت: میزان مشارکت مردم لرستان در بحث ورزش همگانی از میانگین کشوری بالاست، این در حالی‌است که در ورزش روستایی و احیای بازی‌های بومی و محلی، استان لرستان به‌خوبی عمل کرده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =