قیمت اقلام پرمصرف سبد خانوار چه تغییری کرد؟

بررسی ها نشان می دهد بازار اغلب اقلام پرمصرف خانوار در تهران وضعیت باثباتی را در هفته منتهی به هشتم دی ماه سال جاری داشت.

 به گزارش خبرآنلاین، آخرین بررسی ها نشان می دهد قیمت تخم مرغ در هفته منتهی به هشتم دی ماه نسبت به هفته مشابه سال قبل بیشترین افزایش را در میان اقلام تجربه کرده است.

 میزان افزایش قیمت تخم مرغ 38.3 درصد گزارش شده است . هر شانه تخم مرغ بر اساس اعلام بانک مرکزی در میادین شهرداری عرضه نداشته و در سطح شهر با متوسط قیمت 18 هزار و 180 تومان به فروش می رسد.

 تخم مرغ در هفته های اخیر به معدوم شدن مرغ های تخم گذار با هدف مقابله با آنفولانزای مرغی در مسیر افزایش قیمت قرار گرفت.

 بر اساس این گزارش قیمت لبنیات در هفته مذکور نسبت به هفته مشابه ماه قبل رشدی برابر با 3.8 درصد را تجربه کرده است.

قیمت هر کیلو ماست غیر پاستوریزه در سطح شهر تهران برابر با 3448 تومان و قیمت هر کیلو ماست پاستوریزه 3683 تومان اعلام شده است .

بهای هر کیلوگرم برنج درجه دو داخلی نیز بدون تغییر قیمت به 8100 تومان و بهای هر کیلو برنج داخله درجه یک 10 هزار و 800 تومان است.

بهای میوه های تازه نیز با کاهش 1.1 درصدی قیمت به طور متعارف روبرو شد . این کاهش قیمت تحت تاثیر افزایش عرضه میوه در بازار رخ داده است . این وضعیت در بازار سبزی های تازه نیز وجود داشت.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند با استخوان در سطح شهر در حدود 46 هزار و 500 تومان است که تغییری نسبت به هفته مشابه سال قبل را نشان نمی دهد . گوشت گاو و گوساله بی استخوان نیز به قیمت 41 هزار و 300 تومان به فروش می رسد.

گوشت مرغ با کاهش 4.9 درصدی به قیمت 7 هزار و 300 تومان در سطح شهر رسید .

 هر بسته 500 گرمی چای نیز 23 هزار و 950 تومان به فروش می رسد که افزایش خاصی را نسبت به ماه قبل تجربه نکرده است.

 انتقاد از وضعیت اقتصادی و نرخ تورم و مانور بر گرانی کارویژه برخی منتقدان دولت در شرایط کنونی است .

 بر اساس این گزارش بررسی ها نشان می دهد در هفته اول دی ماه قیمت بسیاری از اقلام پرمصرف تغییر چندانی را نداشته و نرخ تورم نیز در آذر ماه در محدوده ده درصدی گزارش شده است.

 

35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =