معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: برخورد سرد مردم استان در عدم همراهی با اغتشاشات اخیر مایه ناامیدی دشمنان کشور شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ حسین خوش اقبال در نهمین جلسه اصلی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با بیان این مطلب افزود: مردم کردستان، مردمانی بسیار فهیم و با فرهنگ هستند که با برخورد عقلانی و درست خود مایه ناامیدی دشمنان نظام را فراهم کردند.

وی افزود: علیرغم همه مشکلات اقتصادی مردم این مرزوبوم نظام را دوست دارند و دولت نیز پایبند به تعهدات خود برای حل مشکلات پیش روی کشور است.

خوش اقبال در ادامه سخنان خود با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در آینده به جای برگزاری جلسات قاچاق کالا و ارز جلساتی با عنوان تجلیل از تولیدکنندگان و کارآفرینان برگزار شود گفت: قاچاق کالا یک معضل بزرگ در اقتصاد کشور و عامل به نابودی کشاندن تولید کشور است که امیدوارم با رونق کار و تولید سایه شوم قاچاق از سر ملت ما برداشته شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیشتر برخوردها با پدیده قاچاق از نوع سخت ابزاری بوده و ضرورت برخوردهای نرم و فرهنگی ضروری است خاطرنشان کرد: در این راه باید از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان و بکارگیری ظرفیت های صداوسیما و رسانه ها استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان وجود مرز را ظرفیتی برای توسعه اقتصادی کردستان ارزیابی کرد و ادامه داد: هم اکنون ما با پدیده ای بنام کولبری مواجه هستیم که زیبنده این مردم نیست و باید با همفکری و تلاش مرز را به یک فرصت برای مرزنشینان تبدیل کنیم.

خوش اقبال تاکید کرد: من با همه توان و در چارچوب اختیارات قانونی خود برای رفع محرومیت از سیمای استان و حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و مساعدت های مالی دولتی تلاش خواهم کرد.

وی با بیان اینکه پیشگیری در امر مبارزه با قاچاق کالا باید در اولویت باشد گفت: اگر موضوع پیشگیری با جدیت دنبال شود موجب کاهش مشکلات دستگاه های مرتبط با قاچاق و افزایش رضایت مندی مردم خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همه اعضا کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا راموظف به تسلط در مباحث مطروحه دانست و گفت: لازم است دستور کار جلسات برای نیل به نتیجه مطلوب محدود و همه اعضا کاملا در جریان دستور کار جلسات قرار داشته باشند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =