اولین بخش سکته مغزی حاد (استروک) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان امروز چهارشنبه در بیمارستان پورسینا رشت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: بخش سکته مغزی حاد (استروک) این دانشگاه، در ۷۸ مترمربع زیربنا با هشت تخت و صرف بیش از پنج میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسیده است.

شاهرخ یوسف زاده چابک مطرح کرد: درمان حاد سکته‌ مغزی، پیشگیری از عوارض، سرعت در به حرکت درآوردن مجدد بیماران، فراهم کردن بازتوانی در مراحل اولیه و پیشگیری ثانویه از سکته‌ مغزی مجدد از اهداف راه اندازی این بخش است.

او اضافه کرد: با مراجعه بیماران سکته مغزی در مدت کمتر از سه ساعت پس از بروز این بیماری، این امکان فراهم می شود تا با تزریق مناسب دارو های خاص، لخته های خون ایجاد شده ناشی از سکته مغزی در داخل عروق، از بین رفته و جریان خون به مغز برگردانده شود که البته هر چه زمان انتقال فرد به بیمارستان کمتر شود، احتمال بهبودی بیمار بیشتر می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: بیش از ۲۰۰ بیمار سکته مغزی در یک سال اخیر با مراجعه به بیمارستان پورسینای رشت با انجام مراقبت های ویژه، از خطرات ناشی از سکته و عوارض آن نجات یافتند.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =