مهر نوشت: تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن تمام آرزوهای خود را در چندقطبی‌کردن مردم، تفرقه‌افکنی، قرار گرفتن آشوب‌ها در متن و دوری مردم از خط ولایت را به گور خواهد برد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه در راهپیمایی محکومیت آشوب های اخیر که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: سابقه ندارد در یک هفته دو اجتماع باشکوه با جمعیت مردمی برای دفاع از دین و انقلاب شکوهمند و میثاق ولایت در کشور برگزار شود. این راهپیمایی ها جلوه ای از بصیرت افرینی را به نمایش گذاشت و با همه وجود باید شاکر باشیم که این دلها را عاشق انقلاب و عشق به شهیدان و دلبسته به ارزش های انقلاب قرار داد.

اهم اظهارات رئیسی به شرح زیر است:
*از مهمترین مولفه‌ های امنیت و قدرت ملی در ایران روحیه ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی در عموم مردم به‌ویژه جوانان بوده است، ملت ایران و جوانان ایرانی آماده حضور در عرصه‌های مختلف در راه دفاع از این نظام و انقلاب بوده اند و اعتماد مردم به نظام مهمترین پشتوانه کشور است.در فتنه ۸۸ تحلیل‌ها و سخنان دشمنان ذره‌ای در تغییر افکار و عقاید مردم تاثیر نگذاشت و این ملت، دشمن‌شناس خوبی هستند و هدف پلیدانه دشمن را به‌خوبی می‌شناسند.

*دشمن به دنبال موج‌سواری‌های مختلف در رای و نان مردم است و همه دغدغه‌های دشمنان پلیدانه است، دشمن تمام آرزوهای خود در چندقطبی‌کردن مردم، تفرقه‌افکنی، قرار گرفتن آشوب‌ها در متن و رفتن مشکلات به حاشیه، دوری از خط ولایت و غیره را به گور خواهد برد.

*آشوب دشمن برای به انحراف‌کشیدن مردم است، اما این ملت آگاه و بصیر با بصیرت و دشمن‌شناسی و تنها با عشق به ولایت به فتنه پایان دادند و به واقع حماسه‌های ۹ دی ماه سال ۸۸ و ۱۴ دی ماه سال‌ ۹۶ پاسخ‌های کوبنده ملت ایران به بازی‌های سیاسی دشمنان اسلام، قرآن و ایران بود و این ملت هیچگاه و حتی در سخت‌ترین شرایط کشور، راه و خط خود را از مسیر ولایت جدا نخواهند کرد. این ملت با شعارهای لبیک یا خمینی و لبیک یا خامنه‌ای اُنس و شوری وصف ناشدنی و غیرقابل توصیف گرفته‌اند و از دستگاه‌های امنیتی و قضایی هم می‌خواهیم که ریشه این ناخشکی‌ها را بسوزانند و برای همیشه به فتنه در ایران پایان دهد.

*رئیس جمهور آمریکا دیروز اعلام کرده که ملت ایران تروریست هستند و امروز می‌گوید ما حامی ملت ایران هستیم، در پاسخ به دشمنان می‌گوییم که این ملت شما پلیدان را به‌خوبی می‌شناسند و هرگز فریب نمی‌خورند و معتقدیم که مشکلات اقتصادی همیشه بوده و هست، اما از راه قانونی و در چهارچوب امنیت قابل حل و پیگیری است، اما مردم وقتی دیدند که این حرکت آشوب‌گرانه خلاف یک اعتراض بوده و بیشتر به فتنه شباهت دارد راه خود را از فتنه‌گران جدا کردند.

*از دشمن انتظاری جز دشمنی نیست و مسئولان باید با اعتمادآفرینی و امیدآفرینی زمینه بروز هر نوع فتنه‌ای را از بین ببرند، امروز بهترین راه مبارزه با آمریکا و استکبار تلاش صادقانه در مسیر رفع مشکلات مردم بوده است و اگر اعتماد عمومی و امید مردمی محقق شود پیوند خوبی میان مردم و مسئولان برقرار می‌شود و بلعکس اگر خلاف آن مشاهده است بالاترین سود را دشمنان می‌برند.

*باید در مسیر افزایش وحدت، اعتماد و انسجام عمومی و مردمی گام برداریم، به فرموده مقام معظم رهبری باید همگان در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم تا دشمن ناامیدتر از گذشته شود.

*جمعیت امروز راهپیمایی مشهد از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی آمدند و آماری بیش از دو برابر راهپیمایی ۹ دی داشتند،  این حضور، حضوری با معنا برای امید دادن به مسئولان نظام و یاس و ناامیدی در دشمنان بود و به فرموده امام خمینی(ره) تا این وحدت کلمه نباشد و تا توجه به اسلام نباشد نمی‌توانیم پیشرفت کنیم؛ همچنین مقام معظم رهبری هم می‌فرمایند که شجاعت، فداکاری و ایمان مانع اعمال دشمنی دشمنان اسلام، قرآن و ایران شده است و به واقع دشمن همواره منتظر فرصت و رخنه‌ای برای ضربه زدن به ملت ایران بوده است، اما به این ملت غیور و همیشه در صحنه با حرکت در مسیر ولایت چنین اجازه‌ای را به آن‌ها نخواهند داد.

اغتشاش‌گران به دنبال براندازی هستند نه دریافت حق

مصطفی هاشمی‌طبا با اشاره به بی‌نظمی‌هایی که طی چند روز اخیر کشور را فراگرفته است، افزود: کسانی که اغتشاش می‌کنند مطالبه‌ای جز براندازی نظام ندارند. اگر کسی به دنبال تظاهرات و دریافت مطالبه خود بدون مجوز است در حقیقت با ایجاد اغتشاش به دنبال براندازی نظام است. قرار بر این نیست هر کسی برای حق و حقوق خود صدایش را بلند کند و آرامش جامعه را بهم بریزد.

وی گفت: دولت وظیفه ندارد هرکسی هر چه می‌خواهد تامین کند. دولت در قبال مردم مسئولیتی دارد و بر اساس توانایی خود باید عمل کند. این‌گونه اغتشاشات در حقیقت برای براندازی نظام است و حرف منطقی به دنبال ندارد.

رییس پیشین سازمان تربیت بدنی اضافه کرد: آنهایی که در ثامن‌الحجج مال‌باخته بودند پلاکت داشتند و بر اساس گفته رییس جمهور ۹۹ درصد از مشکلات مردم حل شد. در حقیقت این‌ها برای دریافت حق و حقوق خود اغتشاش ایجاد نکردند و به راحتی توانستند به حق و حقوق خود دست پیدا کنند. این‌گونه مسائل و اغتشاشات فقط به خود مردم لطمه می‌زند نه جامعه، چون حرف منطقی به دنبال ندارد. ما نباید حرف منطقی را با اغتشاش یکسان در نظر بگیریم.

هاشمی‌طبا در پایان گفت: افرادی که به دنبال اغتشاش و بر هم زدن نظم جامعه هستند تنها با این روند آرامش جامعه را به هم می‌ریزند و کسانی هستند که هدفشان تنها براندازی نظام است.

تشکر حدادعادل از حرکت مردم در مقابل فتنه‌گران

غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتشار پستی در حساب توییتر خود حرکت بزرگ مردم در پاسخ مردم به فتنه‌گری‌های اخیر را ستود. حدادعادل در توییتر نوشت:

"بازهم مردم، همیشه مردم، زنده باد مردم در عقب‌ماندگی ذهنی و فکری آمریکایی‌ها و منافقین همین بس که با شعار سلطنت‌طلبی به مقابله با انقلاب اسلامی مردم ایران می‌آیند."

 

تشکر حدادعادل از مردم

 

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    1 0
    خدا پدرشون رو بیامرزه مثل خیلیا چشم بسته نگفتن احمدی نژاد