پشت‌پرده ناآرامی های اخیر به روایت دادستان کل کشور/ تلگرام به امنیت جامعه و نظام خیانت می‌کند

دادستان کل کشور حوادث اخیر کشور را پروژه‌ای دانست که چند سال پیش طراحی شده است و گفت: کمپینی با موضوع گرانی و یا بازنشستگان راه انداخته‌اند و در این کمپین سلطنت طلبان و منافقین حضور دارند.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری صبح پنج‌شنبه در همایش مطالبات رهبری که با موضوع راهکارهای تبلیغی- فرهنگی در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی با تأکید بر آسیب‌های فضای مجازی و با حضور اساتید و روحانیون در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: حوادث اخیر کشور پروژه‌ای است که چند سال پیش طراحی شده و طراح اصلی آن مایکل دی آندریای آمریکایی، مسئول سابق مبارزه با تروریسم در سازمان سیا است که از سه ضلع آمریکا، اسرائیل و عربستان تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی آن را آمریکا و هزینه‌اش را عربستان می‌دهد؛ کمپینی با موضوع گرانی و یا بازنشستگان راه انداخته‌اند و در این کمپین سلطنت طلبان و منافقین حضور دارند.

دادستان کل کشور افزود: دو طرح تونسی و لیبیایی شکل داده‌اند. با ارزیاب‌ی های که به عمل آورده‌اند دیدند طرح تونسی در ایران جوابگو نیست به طرح دوم روی آورده‌اند که دارای چند فاز است.

وی افزود: فاز اول استفاده از کمپین و گروهای آن‌چنانی است. قرار شد بعضی افراد بر اساس شرایط اجتماعی و اقتصادی راه بیفتند و یک سری افراد دارای مطالبات اجتماعی و اقتصادی که مورد توجه عموم جامعه است را دور خود جمع کنند.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: مرحله دوم، مسئله خشونت و درگیری و ایجاد ناامنی و تدریجاً تجمیع نیروهای خود و راه‌اندازی دو اتاق در اربیل و هرات و استفاده از جریان تکفیری و داعش و وارد کردن سلاح و تدریجاً آوردن این جریان به سمت پایتخت و حمله مسلحانه و یک سره کردن کار در حوالی بهمن‌ماه است.

دادستان کل کشور عنوان کرد: بعضی قائل هستند این‌ها می‌خواستند سال ۹۷ عملیات را شروع کنند، ولی به دلیل شرایط خاص جامعه فضایی به وجود آمد و زود شروع کردند.

وی افزود: از جمله نشانه های آن سلب مردم از دستگاه‌های امنیتی و هدف قرار دادن سپاه و قوه قضائیه تا در مجموع بتوانند اعتماد مردم را به نظام و مراکز تصمیم‌گیری پایین بیاورند تا نظام را ساقط کنند. این پروژه‌ای بود که در محاسبات انجام دادند و بلافاصله رئیس جمهور آمریکا به میدان آمد، پیام داد و بعد انگلیس و اسرائیل و کشورهای اروپایی حمایت کردند.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: حماقت اینها در همین جمله خلاصه می‌شود که ۴۰ سال علیه نظام و انقلاب وارد عمل شده‌اند، ولی خدا نخواست این توطئه آن‌ها نتیجه دهد و مکر آن‌ها را به خودشان باز گردانید، اما جامعه اسلامی نباید بصیرت و هوشیاری را از دست دهد و کسانی که در جامعه عهده‌دار تبیین و آگاهی دادن هستند از رسالت خود عقب نشینی کنند.

حوزویان مسئولیت سنگینی در آگاهی و ابلاغ بر عهده‌ دارند

دادستان کل کشور در ادامه عنوان کرد: امروز حوزویان مسئولیت سنگینی در آگاهی و ابلاغ دادن بر عهده‌دارند و حوزه علمیه قم می‌تواند در ساختن تمدن و جامعه اسلامی نقش بی بدیلی داشته باشد و نباید از این رسالت مهم غفلت کرد. حوزه علمیه هم تبیین کننده و هم ناصح امین است.

وی افزود: حوزه علمیه قم امام راحل را تربیت کرده و امروز هم مقام معظم رهبری برخاسته از حوزه است و این مسئولیت خطیر را عهده‌دار است و در مراحل مختلف این کشتی را به ساحل نجات رهنمود خواهد کرد.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: امروز مسئولیت حوزه در حفظ اسلام و ارزش‌ها خیلی سنگین است. تأثیرگذاران در راه و رسم زندگی مردم باید بیش از گذشته فعالیت کنند. امروز دولتمردان برای رفع نیازها باید جهادی کار کنند، حوزویان هم باید به جد تلاش کنند.

دادستان کل کشور عنوان کرد: دشمن به صورت طوفنده در حال تبلیغ علیه دین است. آمریکا و صهیونیزم و ایادی آنان در مقابله با نظام مقابله طوفنده ای دارند در برابر این مقابله کار حوزویان سنگین‌تر می‌شود، اگر می‌خواهیم نظام حفظ شود باید متناسب با برنامه دشمن و ابزارهای آنها، مقابله کنیم. اگر این تقابل متناسب نباشد یعنی دفاع و مقابله حساب شده نباشد آسیب خواهیم دید.

وی افزود: اگر با تدبیر و جهاد در مسائل مختلف عملی و فرهنگی در مقابل دشمن مقابله نکنیم، قطعاً در آینده شرایط سخت‌تر خواهیم داشت. امروز حوزویان و اندیشه سازان باید به صورت جدی و جهادی به میدان بیایند.

نقش حوزه علمیه در رفع آسیب‌های اجتماعی

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی یکی از مسائلی است که حوزویان می‌توانند در رفع آن نقش اثرگذار ایفاء کنند. یکی از ضروری‌ترین مسائلی که باید بزرگان حوزه توجه کنند و بر اساس نیاز روز حرکت کنند همین مسئله است، اگر این کار صورت نگیرد، آسیب جدی خواهد بود.

دادستان کشور عنوان کرد: باید با اندیشه نو و تفکر، نسل جوان را نجات داد. امروز در شرایط سختی از لحاظ خطر برای جوانان قرار داریم و آسیب‌های زیادی در جامعه داریم که بعضی‌ها برجسته است، بخشی از رفع آسیب‌ها به عهده حوزویان است. اگر کار را بین سایر ارگانها تقسیم کنیم همه نهادها با هماهنگی و هم فکری می‌توانند دو چندان اثرگذار باشند.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: اعتیاد یکی از آسیب‌های جدی جامعه است. اعتیاد برای هیچ خانواده شرف و عزت نمی‌گذارد. آسیب‌های دیگر طلاق و حاشیه نشینی است و خاستگاه این آسیب‌ها عمدتاً فقر و بیکاری می‌باشد و باید به آن توجه داشت.

باید شبکه ملی راه‌اندازی شود

دادستان کل کشور عنوان کرد: رسالت حوزویان گسترش مکارم اخلاق در جامعه است. اگر حوزویان در این مباحث وارد عمل نشوند، دیگران میدان را در دست خواهند گرفت؛ فضای مجازی چاقوی دو لبه است که برنده و مؤثر است و به تعبیر رهبر انقلاب، توپخانه است که دائم ارزش‌های اخلاقی را هدف قرار می‌دهد و ایشان تأکید داشتند باید شبکه ملی راه‌اندازی شود. گاهی علاوه بر تأکید، تعابیری حاوی دلسوزی می‌گفتند، ولی گوش شنوایی در مورد فضای مجازی و شبکه اجتماعی نیست.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: امروز جامعه بدون فناوری و شبکه اجتماعی نمی‌تواند زندگی کند، ولی بهترین وجه مدیریت از این فضا است. هیچ یک از مسئولین قائل به بستن فضای مجازی نیستند و اگر کسی در تبلیغات شعار می‌دهند دروغ است. این خیانت است اگر بخواهیم فضای مجازی را در اختیار دشمنان قرار دهیم.

بیشتر فعالیت شبکه‌های اجتماعی در مورد مسائل غیر اخلاقی است

وی افزود: اکنون ده‌ها شبکه اجتماعی وجود دارد که بیشتر فعالیت شبکه اجتماعی در مورد مسائل غیر اخلاقی است و بعضی از شبکه‌ها در مورد توهین به دین و مقدسات و شرکت‌های هرمی است. در این مورد هر چه فریاد می‌زنیم. هرچه می‌گوییم تلگرام به امنیت جامعه و نظام خیانت می‌کند، آن را ببندید و از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کنید، ولی متأسفانه گوش شنوایی نیست.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: در این مباحث اخیر، قوه قضائیه فریاد زد و آنها موافقت کردند به صورت موقت فیلتر کنند و آن مردک در آمریکا نشسته از طریق تلگرام مسائل آتش زدن مساجد و درست کردن بمب دستی را به جوانان آموزش می‌دهد.

دادستان کل کشور عنوان کرد: این شبکه زندگی مردم را لجن مال کرده است. ما به عنوان مسئول فریاد می‌زنیم باید فضای مجازی که از خارج آورده شده را بست و از شبکه اجتماعی داخلی استفاده کرد. چرا باید همه چیز خودمان را در اختیار دشمن قرار دهیم؟

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =