«راهپیماییِ خودجوش» مردم در محکومیت اغتشاشات اخیر

بعد از چند روز ناآرامی در برخی شهرهای کشور، طی دیروز و امروز خیابان های اکثر شهرهای کشور شاهد حضور مردم و اعلام برائت آنها از رفتارهای آشوبگران و اغتشاشگران بود. راهپیمایی هایی که قرار است طی روزهای آینده هم ادامه یابد.

به گزارش خبرآنلاین، شعله ناآرامي ها در کشور که از مشهد کلید خورده و به دیگر شهرها سرایت کرده بود در حال فروکش کردن است، ناآرامی هایی که بنا به گفته وزیر کشور آنقدر جدی و گسترده نبود که حتی حل و فصل آن به شورای عالی امنیت ملی هم سپرده شود.(اینجا)

روز گذشته بود که فرمانده کل سپاه خبر پایانه فتنه 96 را اعلام کرد (اینجا) و از تلاش ها برای شناسایی عوامل پشت پرده آن سخن گفت، برخی ردپای عناصر داخلی را در بروز این تجمعات اعتراضی دخیل می دانستند و برخی هم قائل به حمایت های عربستان، اسرائیل و آمریکا از این تجمعات بودند. در این میان اما اکثریت بر به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم در چارچوب قانون و به دور از خشونت و رفتارهای ساختارشکنانه تاکید داشتند.

در همین راستا هم بود که از روز گذشته تظاهرات و راهپیمایی های در برخی نقاط کشور برای جدا کردن خط اعتراضات مردمی از تجمعات ساختارشکنانه و برخی رفتارهای ضدنظامی که طی روزهای گذشته صورت گرفته بود، برگزار شد.

راهپیمایی هایی که بنا به گفته سخنگوی وزارت کشور به صورت خودجوش و باشکوه علیه اغتشاشاگران انجام گرفته است و مردم بر حمایت از تامین کنندگان نظم و امنیت جامعه تاکید کردند.(اینجا)

سیزدهم و چهاردهم دی ماه در تاریخ ایران ثبت شد

گرچه 9 دی موعدی برای حضور مردم در خیابان ها برای بازخوانی حماسه 9 دی ماه بود اما سیزدهم و چهاردهم دی ماه امسال هم به نوعی خیابان های ایران حماسه ای دیگر را ثبت کردند.

مردم از روز گذشته در قالب راهیپمایی هایی خودجوش ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و رهبری، خط قرمزی بر تحرکات ساختارشکنانه علیه نظام کشیدند.

خراسانی ها یکپارچه علیه اغتشاشگران شدند

شهرهای مختلف استان خراسان رضوی امروز شاهد برپایی این نوع از تظاهرات در محکومیت اشوب های اخیربود، آنچنان که در مشهد ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی برای مردم سخنرانی کرد و گفت: سابقه ندارد در یک هفته دو اجتماع باشکوه با جمعیت مردمی برای دفاع از دین و انقلاب شکوهمند و میثاق ولایت در کشور برگزار شود. این راهپیمایی ها جلوه ای از بصیرت افرینی را به نمایش گذاشت و با همه وجود باید شاکر باشیم که این دلها را عاشق انقلاب و عشق به شهیدان و دلبسته به ارزش های انقلاب قرار داد.

وی تاکید کرد«آشوب دشمن برای به انحراف‌کشیدن مردم است، اما این ملت آگاه و بصیر با بصیرت و دشمن‌شناسی و تنها با عشق به ولایت به فتنه پایان دادند و به واقع حماسه‌های ۹ دی ماه سال ۸۸ و ۱۴ دی ماه سال‌ ۹۶ پاسخ‌های کوبنده ملت ایران به بازی‌های سیاسی دشمنان اسلام، قرآن و ایران بود و این ملت هیچگاه و حتی در سخت‌ترین شرایط کشور، راه و خط خود را از مسیر ولایت جدا نخواهند کرد. این ملت با شعارهای لبیک یا خمینی و لبیک یا خامنه‌ای اُنس و شوری وصف ناشدنی و غیرقابل توصیف گرفته‌اند و از دستگاه‌های امنیتی و قضایی هم می‌خواهیم که ریشه این ناخشکی‌ها را بسوزانند و برای همیشه به فتنه در ایران پایان دهد.»
همراه با مشهد، دیگر شهرهای این استان چون بیرجند، نیشابور، سبزوار، بردسکن، کاشمر، قوچان و...هم حضور پرشور مردم در خیابان ها بود. تظاهرکنندگان با شعارهایی نظیر مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه‌گر، مرگ بر آشوبگر، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود، ما همه سرباز تواییم خامنه‌ای گوش به فرمان تواییم خامنه‌ای، ضمن حمایت و تجدید بیعت با ارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه، خواستار برخورد قاطع با آشوبگران شدند.

مردم استان خراسان شمالی هم روزگذشته با برپایی تظاهراتی همراهی خود با نظام را اعلام کردند. حضور گسترده مردم بجنورد و سایر شهرهای استان در این راهپیمایی کم نظیر بود.

اصفهانی ها بپا خواستند
بعد از روزهای پرتنشی که برخی شهرهای اصفهان طی روزهای اخیر داشتند طی روزهای گذشته و امروز مردم این استان از شاهین شهر تا فلاورجان و مبارکه با برپایی راهپیمایی، رفتارهای ساختارشکنانه اغتشاشاگران را محکوم کردند و یاد شهدای این استان چون شهید حججی و شهید کاظمی را گرامی داشتند.


اعلام برائت از خوزستان تا کهکیلویه و لرستان
هوای نامهربان خوزستان هم مردم را از آمدن به خیابان ها منصرف نکرد، تا مردم ولایتمدار شهرهای این استان از اندیمشک و اهواز و آبادان و ماهشهر تا رامهرمز و ایذه و ...طی روز گذشته و امروز هم همصدا با مردم دیگر نقاط کشور با سر دادن شعارهایی چون«ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «لبیک یا خامنه‌ای» و ...با آرمان های نظام تجدید بیعت کنند. در این اما نکته جالب آن بود که برخی شهروندان پلاکاردهایی در اعتراض به وضعیت معیشت مردم و محکومیت اغتشاشات اخیر به دست داشتند.

اهالی کهگیلویه هم امروز ساکت ننشستند و به خیابان ها آمدند تا از رفتارهای آشوبگرایانه اعلام برائت کنند.

مردم استان لرستان هم روز گذشته همزمان با سایر نقاط  کشور در یک راهپیمایی گسترده اغتشاشات اخیر را محکوم کردند. راهپیمایان تصاویری از امام راحل، رهبر معظم انقلاب را در دست داشتند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در شهرهای مختلف استان لرستان با اهتزاز در آوردند و زیر سایه این پرچم شعار مرگ بر منافق سر دادند.

در نقطه ای دیگر از غرب کشور یعنی ایلام مردم همانند دیگر هموطنان کشور به میدان عمل دفاع از نظام وارد شدند.

شمال کشور هم غوغا بود؛ از مازندران تا گیلان
از بابل تا چالوس و نکا و قائمشهر و ...خیابان ها مملو از جمیعتی بود که به شدت اغتشاشات و ناارامی های اخیر را محکوم می کردند.

مردمی که اعلام کردند همراه با نظام هستند اما از حق خود برای بیان اعتراضات و انتقادات هم عقب نخواهند نشست.دیگر شهرهای استان مازندران فردا نیز شاهد برپایی تظاهرات و راهپیمایی در محکومیت اغتشاشات اخیر خواهد بود.

مردم لاهیجان هم در راهپیمایی گسترده، مخالفت خود را با تحرکات ضدامنیتی و تخریب اموال عمومی اعلام کردند. راهپیمایان پرچم جمهوری اسلامی و پلاکاردهایی در محکومیت آشوب و ناآرامی در دست داشتند.فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندهان نظامی و انتظامی نیز در این اجتماع حضور داشتند، راهپیمایان با مشت های گره کرده شعارهایی نظیر مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه گر و منافق، ما همه با هم هستیم پشت ولایت هستیم ،ملت ما بیدار است از آمریکا بیزار است، ملت ما بیدار است از فتنه گر بیزار است سردادند.

آذری زبان ها هم آمدند
همچنین مردم شهرستان ارومیه با حضور گسترده در خیابان‌های عطایی و امام این شهر اقدام به راهپیمایی در محکومیت اعمال تأسف بار اغتشاشگران در روزهای اخیر کردند.

در این راهپیمایی خود جوش که با شرکت آحاد مردم از قشرهای مختلف و با شرکت چهره‌های سیاسی و مسئولان دولتی نیز همراه بود شعارهایی بر علیه حامیان استکباری اغتشاشگران داده شد.در انتهای این راهپیمایی قطعنامه‌ای در محکومیت آشوب‌طلبی چند روز اخیر و ابراز انزجار از حامیان پشت پرده داخلی و خارجی آنها قرائت شد.

* خروش مردم اردبیل علیه اغتشاش‌گران خیابانی
فتنه گری ها و آشوب گری های چند روز اخیر اردبیلی ها را هم معترض کرد تا به خیابان بیایند و با برپایی حماسه ای از حضورشان در 13 دی ماه بر حمایت خود از نظام مهر تایید بزنند.

در این تجمع که از میدان شریعتی اردبیل آغاز شد مردم با شعارهای «هم غزه هم لبنان، جانم فدای ایران»، «ما همه باهم هستیم، پیرو رهبر هستیم»، «مرگ بر نفوذی فتنه‌گر»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» تا مقابل مصلی اردبیل راهپیمایی کردند.
در پایان این تظاهرات قطع‌نامه‌ای در محکومیت حرکت‌های اخیر قرائت شد که در آن آمده بود «حوادث چند روز اخیر در برخی نقاط کشور که با سوء استفاده از اعتراضات و مطالبات به حق مردم شکل گرفت توسط عده‌ای ناآگاه و فرصت طلب به انحراف کشیده شد و با ایجاد تفرقه، قصد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تخریب بیت‌المال و اموال عمومی را دارند که قطعا حساب اینها با مردم معترض و مطالبه‌گر جدا است.بدون تردید مثلث آمریکایی ـ صهیونیستی ـ سعودی توطئه‌ای بین‌المللی را برای برهم زدن امنیت پایدار منطقه و نظم عمومی کشور از سال‌های قبل پیش‌بینی کرده است که اینک با سوءاستفاده از مطالبات برحق مردم و مشکلات اقتصادی موجود و ایجاد فضای غبارآلود، درصدد اجرای طرح شیطانی خود برآمدند، بنابراین در این رابطه هم‌سویی با دشمنان و وارد کردن خسارات جبران‌ناپذیر به کشور از هیچ فردی پذیرفته نیست.»

شیراز و بوشهر هم از رفتار اغتشاشگران اعلام انزجار کردند
شیرازی ها هم در تجمعی که امروز صبح برپا کردند ضمن اینکه بر حل مشکلات اقتصادی و پیگیری مطالبات خود تاکید کردنند، هرگونه اغتشاش در مسیر اعلام مطالبات را محکوم کردند.

در پایان این تجمع بیانیه‌ای در راستای تعهد و وفاداری به آرمان‌های انقلاب و بیزاری از دشمنان نظام به‌ویژه فتنه گران، از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس قرائت شد.

بوشهری ها هم روز گذشته در اقدامی خودجوش در حمایت از مقام معظم رهبری، ارزش‌های انقلاب اسلامی و محکوم کردن اعمال آشوبگران به خیابان‌ها آمدند و خواستار برخورد قاطع با آشوب‌گران شدند.

زلزله کرمانشاهی ها را کنار نزد
راهپیمایی پرشور مردمی در محکومیت هنجارشکنان روزهای اخیر، روز گذشته در برخی شهرهای استان کرمانشاه نیز برپا شد تا مردمی که چند ماه است درگیر مصیبت های زلزله هستند باز هم با آرمان های نظام تجدید بیعت کنند.

تظاهرات مردمی علیه اغتشاشات اخیر در گرگان
مردم مومن گرگان هم برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و به منظور نمایش وحدت، اقتدار و همدلی و دادن پاسخ دندان‌شکن به اغتشاشات خیابانی چند روز گذشته دیروز به خیابان آمدند و فریاد مرگ بر فتنه‌گر سر دادند.

در این راهپیمایی که روز گذشته برگزار شد اقشار مختلف مردمی، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان اسلام، روحانیون، جوانان و دانشگاهیان اساتید و آموزش پرورش، کسبه بازاریان استان گلستان حضور داشتند و شعارهای مرگ بر امریکا، مرگ بر فتنه گر، مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و دشمنان اسلام و ایران زدند.


قم، نهاوند و اراک هم یکپارچه علیه اغتشاشگران شد
مردم قم و اراک هم 13 دی ماه به خیابان آمدند تا هم اغتشاشات اخیر کشور را محکوم کنند هم بر حمایت از مطالبه‌های به‌حق مردم تاکید کنند.

همدانی ها و اهالی کرج با رهبری تجدید بیعت کردند

همدانی ها از ملایر تا نهاوند هم با برگزاری راهپیمایی پرشور، تحرکات و اغتشاشات اخیر عده‌ای فریب خورده و عوامل پشت صحنه وقایع اخیر این شهرستان را محکوم و با رهبری انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل تجدید بیعت مجدد کردند.

اهالی کرج هم طی روزهای اخیر شاهد برخی تجمعات بودند روز گذشته با حضور در خیابان خط خود از شاختارشکنان را جدا کنند.

تظاهرات و راهپیمایی علیه رفتارهای ساختارشکنانه و آشوبگرایانه در تجمعات اخیر قرار است طی روزهای آینده هم ادامه پیدا کند، تظاهراتی که خودجوش و در حمایت از آرمان های نظام و انقلاب و تجدید بیعت با رهبری نظام برپا خواهند شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    راهپیمایی محکومیت
    • بی نام A1 ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
      91 0
      چندم دی میشه؟
    • بی نام A1 ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
      268 1
      به این گزیده سخن زیبا بسنده میکنم. سعی کردند مارا دفن کنند غافل از اینکه ما بذر بودیم . "چگوارا"
    • بی نام DE ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
      62 0
      آخه بصورت خودجوش بعضی مردم مردم تر و بعضی راه پیمائیها راه پیمایی ترند
  • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    بگذرد این روزگار ...
  • بی نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    مجوز دارن؟ از اين جهت كه كاملا خودجوش بوده عرض ميكنم
    • بی نام US ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
      191 6
      بله آقای روحانی پریروز وعده این راهپیمایی ها را داده بود.پس مجوز دارن
  • بی نام A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    ما خودمون کارمند هستیم و گفتند که بریم
    • بی نام A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
      97 4
      بدبختی اینه که اغتشاشات را حقوق های ده ملیونی انجام میدن. تظاهرات خودجوش و انتخابات هم ما حقوق های دو ملیونی. علی الخصوص فرهنگیان که هشت ماه اضافه کار نگرفتن
  • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    می شه این دو روز رو هم یوم الله اعلام و تعطیلش کنید تا برای سفر بریم شمال؟ به هر حال مردم زحمت کشیده و به خیابان آمده و کلی شعار داده اند.
    • مصطفی GB ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
      5 34
      بشین سرجات
  • بی نام EE ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    آیا مجوز داشتند
    • بی نام DE ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
      41 0
      راستی این راهپیمایی خودجوش مجوز داشت؟
  • بهروز A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    دنیا در مقابل به میدان امدن شما متحیر ماند
    • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
      192 5
      اگه این بنده خدا ها نمی رفتن به شکل خودجوش مزایا و یا شاید یارانه شان قطع میشد.
  • بی نام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    79 2
    خبرآنلاین تو دیگه چرا؟
  • بی نام US ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    175 2
    این روشها جواب نداده. با مردم روراست باشید.
  • بدون نام ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    234 2
    كل كشور يه دفعه خود جوش سر ساعت با هم جوشيدن براي حمايت از انقلاب و حكومت عجبااااااا واسه اين تجمع خود جوش مجوز گرفته بودن يا نه همينو بوگوووووو فقط
  • سیاوش A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    213 3
    از تابلو ها و‌پلاکادرها و پوسترها و پرچمها کاملا معلومه که خودجوش بوده و همینجوره خودجوش چاپ شدن و خودجوش بدون خرج کردن یک ریال از بیت المال رسیده دست مردم خودجوش.
  • آریا US ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    189 2
    منفی و مثبت ها همه چی رو فت من دیه چیزی ندارم بگم
  • شلغم IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    229 0
    تاجایی که من میدونم حتی کتری هم بدون روشن کردن گاز جوش نمیاد حالا ابنا چطوری خودجوش الله و اعلم
  • بی نام A1 ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    171 0
    خود جوش هم مانند اسطوره سلبریتی شده است.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    84 2
    ممنون از خبر آنلاین که حداقل نظرات مردم و مثبت و منفیها را بدون سانسور نشون میده.این خود گویای همه چیزه
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    212 0
    اینجور که داره پیش میره تعداد یوم الله ها از تعداد روزهای سال بیشتر میشه
  • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    دو دستگی که از سال 88 بین مردم رخ داد همچنان دارد بیشتر و بیشتر میشود خدا لعنت کند سران دولت بهار که عامل اصلی این تفرقه هستند
  • بابک IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    125 0
    چرا به قشر وسیعی از مردم که نه تو این نوع راهپیمایی های میان و نه اغتشاشگر هستند مجوز تجمع نمی دهند؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    121 0
    در مقابل سه روز اعتراض اقایان خود جوش یک هفته ست دارند اضافه کاری می کنند .تا مسائل عنوان شده به حق مردم را لوث کنند.
  • بی نام DE ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    147 2
    دوستان خبر انلاین این مثبت ومنفی ها رو به آقایان اطلاع بدید تحلیل کنند تا جایگاهشون رو در مخاطب هاتون که اغتشاش گر هم نیستند بیابند خودش رفراندومی اگه دقت کنن
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    43 0
    فکری بحال جمعیت عظیم جوانان بیکار و ازدواج انها و مبارزه با فساد اداری ورفع فقر و فاصله طبقاتی داشته باشید
  • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    50 0
    پس اون بنرها هم روز قبل به شکل خوجوش چاپ شده بودند و به شکل خودجوش بر روی دیوار چسبیده بودند. عجب مملکت خودجوشی.