عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب، گفت: جریان‌های سیاسی کشور از همان روزهای ابتدایی شروع اعتراضات بسیار هوشمندانه با این مسئله برخورد کردند. این مسئله ملی و کلان کشور است و به هیچ وجه جریانات سیاسی نباید از آن سوء استفاده کنند و آدرس غلط بدهند و به نفع خودشان بهره‌برداری انجام دهند.

این استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی در خصوص عملكرد صدا و سيما اظهار کرد: عملکرد صدا و سيما بسيار غيرحرفه‌اي بوده و هست. الان هم این سازمان با موضع‌گيري‌هايش حتي فضاي اجتماعي را تندتر مي‌كند. صدا و سيما مي‌توانست از روز اول فضاي بازي ايجاد كند، خصوصاً تلويزيون می توانست سوار بر موج تبليغاتي و موج اطلاع‌رساني شود و ابتکار عمل را از دست رسانه‌های خارجي بگيرد. ولي صدا و سيما چيزي كه بلد نيست كار حرفه‌اي خودش است.

ناصری در ادامه افزود: اين موضوع بارها گفته شده و معتقدم كه اين مسئله را اگر ريشه در گذشته برايش قايل باشيم در همان دوراني كه آقاي احمدي نژاد مدعي امروز، مسبب بسياري از بحران‌هاي كشور بوده در نقش يك همگام و هم جهت با دولت وقت حركت مي‌كرد ولی از سال 1392 به اين طرف كاملا برخلاف گذشته در نقش اپوریسیون دولت آقاي روحاني عمل مي‌كند. در صورتي كه رسانه ملي و متعلق به همه افكار و افراد جامعه است .

او گفت: بهتر است كه همين الان از خطاهاي گذشته خودش برگردد و فضا را به گونه‌ای باز كند كه در واقع به تعبیر رهبري، مسئله‌ دو قطبي سازي‌هاي متوهمانه و جعلي در جامعه و بين مردم ايجاد نكند. چون به هر صورت واقعيت اين است که این حوادث بالاخره جمع خواهد شد و اگر هم جمع شود اين عصبانيت و اين دغدغه‌هاي مردم و اين فضاهاي اجتماعي كه الآن در سطح جامعه شاهدش هستيم به مثابه آتش زير خاكستر خواهد بود.

ناصری در ادامه افزود: استراتژي اصولگرايان بعد از پيروزي آقاي روحاني موجب شده اين شكاف اجتماعي عميق تر بشود كه اين اعتراضات بروز پيدا كند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از چهره‌هاي بزرگ اصول‌گرا در لابه لاي صحبت‌هاشان گرايي مي‌دهند از اينكه منشأ بسياري از اين اتفاقات در اين روزهاي اخير به مناظره‌های انتخاباتی تلويزيوني در سال 1396 باز می‌گردد که مثلا شعارهایی مثل همین 96 درصد و 4 درصد که مطرح شد و مردم، نسبت به آن حساس شدند.گاهی از اوقات صورت مسئله را پاك مي‌كنيم يا مسئولين سرخودشان را كلاه مي‌گذارند و بعضي‌ها مثل كبك سرشان را در برف فرو مي‌كنند؛ اما واقعيت این است که در بيش از يك دهه گذشته، یعنی از سال 1384 به بعد فاصله بين دهك اول و دهك آخر جامعه به همت و تدابير غلط آقاي احمدي‌نژاد در حوزه اقتصاد و پول بسيار قابل‌توجهي كه در سرمايه‌ي كشور بوده فاصله اين دو دهك را افزايش پیدا کرده و طبقه متوسطي كه هميشه طبقه‌ پويا و فعال در عرصه‌هاي اقتصادي، توليدي، فرهنگي، اجتماعي و حتي سياسي بوده تقریباً از بین برده شده است.
27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    15 81
    همین رسانه احمدی نژاد موقع زلزله ورزقان و هریس همه برنامه هاش وزیرو به چالش میکشید.ولی تو زلزله کرمانشاه جرات نکرد وقت آقای وزیرو بگیره. احمدی نژادو حذف کردید رفت.از چی میترسید دیگه؟
    • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
      9 7
      من موندم چی بگم از دست بی عقلی ها و حرف رو هوا زدن های اصلاح طلبا دارن کاری می کنن که اوناییم که از احمدی نژاد بدشون میومد سروع کنن به گفتن این جمله که...روحانی خیلی بدتره
    • سلام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
      4 1
      مشکل اینجاست که اصلاح طلبا کار انجام نمیدن و اصلا براشون مهم نیست که کار انجام بدن. فقط یه کار رو خوب بلدن. حرف زدن و فریب دادن مردم و رای آوردن. الان هم فکر می کنن با حرف زدن می تونن مردم رو فریب بدن و مشکلات رو تقصیر این و اون و احمدی نژاد و... بندازن. نه جانم ، سیاسی کاری یه مدتی جواب میده. اگه فکر کردید با همین کارا دوباره مردم به طرف شما میان سخت در خطا هستید. برای مردم نان مهم است نه حرف های قشنگ و حقوق شهروندی و آزادی زندان سیاسی و کنسرت و...
  • مسعود IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    9 93
    صدا و سیما مصالح کشور و ملت برایش در اولویت اول می باشد نه اشخاص و گروهها حال احمدی نژاد باشد یا روحانی یا خاتمی در همه ادوار حامی و منتقد دولتها بوده است هیچ رسانه ایی ایده ال نیست و صدا و سیما هم خارج از این قاعده نمی باشد کاستی هایی دارد اما یک تنه جور هزاران کانال دروغگو مانند بی بی سی را میکشد
    • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
      3 0
      اگه نبود برنامه هایی مثل 90 و دورهمی و شکرستان و پخش مستقیم لیگ فوتبال و اخبار 8/30 و سریال جومونگ هرچند تکراریش و بعضی از سریالهای خوب ای فیلم و برنامه های کنکور عمرا در این جعبه جادو را باز نمیکردم که فقط علافیه
    • حمید A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
      32 4
      شما اساسا حالت خوبه؟ خود رئیس صدا و سیما هم اینقدر سازمانش رو قبول نداره
    • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
      1 1
      داداش در مورد تلویزیون ایران صحبت می کنی یا تلویزیون سوئد؟؟؟
  • بی نام RO ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    1 1
    تمام جریانات به صدا و سیما برمیگرده ای ماشالاهجناب بی نام دیگه چی کار باید میکرد مرگ بر روحانی و دولت را هم پخش کرد همش سیاه نمایی است و دست اقای پناهیان و حداد و شریعتمداری
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    2 0
    چرااینقدربی منطقید.زمان احمدینژاد چقدرصداوسیماازدولت ایراد میگرفت چقدربرنامه های چالشی وروشنگرانه داشت برنامه های حساس نشووصرفاجهت اطلاع یادتونه،حالاچی ازترس دولت جرات نداره این برنامه هاروداشته باشه،فقط مجبوره تعریف کنه تا بودجه که حقشه بگیره.
  • رضا IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    11 10
    صدا وسیما دنبال پوله دولت روحانی پول مفت به صدا وسیما نمیده همین باعث شده اپوزسیون دولت بشه.
  • بی نام DE ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    1 3
    عملکرد صداوسیما بسیار خوب بود وتمام اتفاقات را بیان کرد
  • شیرین زاد A1 ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    1 4
    هی احمدی نزاد احمدی نژاد نکنید. احمدی نژاد 4 سال هست دیگه وجود خارجی ندارد.