ایسنا نوشت: معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری ضمن ارائه تحلیل خود در خصوص بازداشت‌شدگان حوادث اخیر که اغلب جوانان هستند، تاکید کرد که مطالبات جوانان نسل دهه ۷۰ و ۸۰ نیازمند شنیده شدن است و باید حق پرسشگری و چالش‌گری آنها را به رسمیت شمرد.

معصومه ابتکار در پاسخ به این پرسش که تحلیل شما از اینکه تعداد قابل توجهی از بازداشت شدگان وقایع اخیر جوانان هستند، چیست؟ گفت: ما به گفت‌وگوی عمیق بین نسلی نیازمندیم. حتما نیازمند شنیدن صدای نوجوانان و جوانان هستیم، زیرا برای شنیدن صدای نسل دهه ۷۰ و ۸۰ فرصت و فضای کافی نه در خانواده و نه در جامعه فراهم نکرده‌ایم.

او در ادامه گفت: البته اقدامات خوبی در آموزش و پرورش یا دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شده، ولی کافی نیست. حتما باید صدای جوانان و نوجوانان شنیده شده و مطالبات آنها درک شود. این گفتمان با شنیدن شروع می‌شود یعنی قبل از اینکه ما صحبت کنیم، باید صدای نسل دهه ۷۰ و ۸۰ را بشنویم.
معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با بیان اینکه باید در رسانه‌های عمومی، فضای عمومی جامعه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و خانواده برای جوانان و نوجوانان جایگاه قائل شویم، تصریح کرد: این نسل به فضای مجازی گرایش زیادی پیدا کرده است این در حالی است که فضای مجازی همان قدر که فرصت‌های فوق‌العاده‌ای دارد، مقداری تهدید هم دارد که توانمندسازی جوانان برای استفاده صحیح از فضای مجازی بهترین راه برای مقابله با تهدیدات است.

ابتکار ادامه داد: برنامه گفت‌وگوی خانواده و گفت‌وگوی بین نسل‌ها را در معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری برنامه‌ریزی کرده و با قوت در حال اجرای آن هستیم. این طرح در پنج استان شروع شده است البته معتقدم این گفت‌وگوها باید از داخل خانواده‌ها شنیده شود. صدای جوانان و نوجوانان ابتدا در داخل خانواده شنیده شده و به رسمیت شناخته شود. او در پایان گفت: جوانان و نوجوانان را نباید فقط به عنوان یک عنصر فرمان‌بر در نظر گرفت بلکه باید حق پرسشگری و چالش‌گری آنها را به رسمیت شمرد.

۴۲۲۳۸

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    3 0
    خانم ابتکارخودش فرزندانش روفرستاده امریکاخیالش راحته درحالی که روزی ازدیوارسفارت امریکابالا رفت
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    0 0
    گفتگو