ایرنا نوشت: رییس دفتر رییس جمهوری نشست شب گذشته شورای امنیت را پیروزی دیگری برای مردم ایران و شکست سنگین دیگر در کارنامه دولت ترامپ دانست و گفت: بار دیگر ثابت شد که نتیجه تلاش دولت ترامپ علیه ایران و برجام، استیصال و انزوا است.

محمود واعظی درمورد جلسه بی حاصل شورای امنیت که شب گذشته و به درخواست نماینده آمریکا علیه ایران برگزار شد، افزود: مخالفت قاطع اکثریت اعضای شورای امنیت با سوء استفاده آمریکا از این شورا برای ایجاد فشار بر جمهوری اسلامی ایران به بهانه تجمعات اخیر، رخدادی قابل تأمل و نوید بخش فصلی تازه در مناسبات بین الملل است.

وی یادآور شد:در این نشست اکثریت اعضای شورای امنیت سازمان ملل آمریکا را از دخالت در امور داخلی کشورها و ایران پرهیز دادند و همچنین خواستار اجرای کامل برجام شدند.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: امروز برجام، به منزله همگرایی در برابر یک جانبه گری در روابط بین الملل است و نشست شب گذشته شورای امنیت، پیروزی دیگری برای مردم ایران و شکست سنگین دیگری در کارنامه دولت ترامپ بود.

واعظی خاطرنشان کرد: این پیروزی حاصل ایستادگی توأم با درایت ملت و دولت ایران، رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و حرکت هوشمندانه دستگاه دیپلماسی است، به گونه ای که دولت جدید آمریکا در برابر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته انزوای جهانی را تجربه می کند.

وی همچنین گفت: امروز محدود کردن منافع ایران در برجام و بزرگنمایی و سوءاستفاده از حوادث داخلی ایران با مجوز شورای امنیت و همچنین سیاست های خاورمیانه ای آمریکا با بیشترین مخالفت در میان دولت ها و ملت مواجه است و این مهم از ثمرات مقاومت و تدبیر و امیدی است که کانون انتشار امواج معنوی آن جمهوری اسلامی ایران است.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد که جا دارد رخداد مهمی که در شورای امنیت گذشت، از سوی رسانه ها و تریبون ها مورد توجه و تبیین شایسته برای افکار عمومی قرار گیرد.

لازم به ذکر است؛ شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته به‌درخواست آمریکا برای بررسی ناآرامی های اخیر در ایران نشست فوق العاده تشکیل داد که در این نشست 10 کشور چین، فرانسه، بولیوی، روسیه، ساحل عاج، گینه، اتیوپی، قزاقستان، لهستان و سوئد از جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند.

این نشست بدون هیچ نتیجه‌ای به کار خود پایان داد و موضوع داخلی ایران بی‌ارتباط با امنیت منطقه‌ای یا بین‌المللی شناخته شد.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    2 1
    چین و روسیه که بدیهی بود از ایران حمایت می کنند. ولی دم ساحل عاج و گینه و اتیوپی گرم. از ما به اینا هم رسیده بود