عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: معرفی برترین کارآفرینان به عنوان الگو به آحاد جامعه خصوصا نسل جوان در شرایط کنونی اوضاع اقتصادی می تواند به ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری کمک کرده و باعث ایجاد امید و به نوعی حمایت معنوی از کارآفرینان جهت ایجاد کسب و کار شود و همچنین باعث بهتر شدن فضای کسب و کار شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اتاق بازرگانی تهران، فریال مستوفی با اشاره به برگزاری دومین دور جایزه امین الضرب اظهارداشت: یکی از اهداف برگزاری مراسم امین الضرب تشویق کار و کارآفرینی، رشد اعتماد به نفس و روحیه خودباوری در نسل جوان است. برگزاری مراسم امین الضرب و شناساندن پیشکسوتان و کارآفرینان موفق باعث می شود که فرهنگ کار و کارآفرینی در کشور گسترش و علاوه بر تشویق به ایجاد اشتغال در نسل جوان، زمینه های حضور جوانان خلاق و کارآفرین را نیز در جامعه فراهم کرد.

وی افزود: تجارب موفق کارآفرینان پیشکسوت و افرادی که برای رشد و توسعه کشور و ایجاد اشتغال فعالیت می کنند، می تواند چراغ راهی برای نسل جوان و نوپا باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران تصریح کرد: بخش خصوصی خدمات ارزنده و بی نظیری را که در اقتصاد ایران و تاجری به نام امین الضرب در 134 سال قبل انجام داد و پایه گذار تجارت و صنعت در ایران بود، همیشه به یاد خواهند داشت، لذا برگزاری مراسم در چنین روزی می تواند به لحاظ روانی برای توسعه و بهبود فضای کسب و کار مناسب باشد و همچنین باعث ایجاد روحیه ای مضاعف هم برای فعالان و پیشکسوتان اقتصادی و هم برای نوآفرینان جوان باشد.

او گفت: کارآفرینان همیشه به عنوان عامل تغییرات در نظام اقتصادی، اجتماعی و ... نقش آفرینی می کنند، لذا باتوجه به وضعیت موجود اشتغال و بازار کار در کشور، برگزاری مراسمی اینچنینی و توجه ویژه به مقوله کارآفرینی به لحاظ اهمیت و نقش مثبت کارآفرینان در رشد و توسعه اقتصادی- اجتماعی امری ضروری است. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =